• Dixabilly

Tappa vikt med Nintendo Wii?

Nu jäklar har jag mig ett Nintendo Wii och ska köpa Wii Fit Plus när butiken slår upp dörrarna igen ;)

Någon mer som håller på eller ska gå ner i vikt med Nintendo Wii?

Vore kul om vi är fler! :)

♥ (¯`°?.¸ ♥ Älskar livet som mamma ♥¸.?°´¯) ♥
  • Svar på tråden Tappa vikt med Nintendo Wii?
  • Dixabilly
    Imperialiss: Självklart får du vara med oss!
    Så tråkigt att höra om din whiplash.
    Ja, jag är otränad sen innan, och har alltid hatat så som playstation och xbox, för jag har aldrig tyckt om det här med att sitta i en soffa och spela liksom.
    Sen provade vi ett Wii hemma hos mina kompisar, och vi spelade golf, och man spelade liksom golf på riktigt, inte sitta ner i soffan med en kontroll!
    Spelen man får med konsollen (som kostar ca 2000 kr) är wii sport som innehåller golf, boxning, bowling, baseball och tennis.
    Jag köpte till Wii fit plus. Då får man med en bräda som känner av kroppen exakt, balans och så. Man får också med själva spelet med 69 olika saker. Det är massa olika.
    Nu vet jag inte vad du klarar av, med tanke på whiplash, men kan garantera att det är nytta.
    Jag har gått ner 2 cm i midjan på en vecka nu! Och jag ägnar mig bara åt wii, 1 timme om dagen! {#lang_emotions_laughing}

Hoppas du hakar på oss :D
    ♥ (¯`°?.¸ ♥ Love Life ♥¸.?°´¯) ♥
  • Imperialiss
    Elisabeth84
    Åh TACK för ditt utförliga svar!! Det låter ju kalas. Jag hade tänkt köra på wii fit plus just för att ha något att träna så själva konsollen är mest ett måste :P Spelen som kommer med wiikonsollen är säkert roliga att spela om man är ett gäng så det kommer nog också att göras, men det är själva träningsdelen jag vill åt så jag får helt enkelt köpa allt på en o samma gång. Men det får det vara värt :D

Jag klarar av de flesta rörelser om jag gör dem "kontrollerat", då känner jag när det tar stopp så att säga. Är mest när jag råkar halka till, eller råkar vrida mig snett för snabbt, lyfta tungt osv som det kommer ont efter så jag tror wii fit plus kan funka superbra {#lang_emotions_smile}
    Och att det verkar så himla roligt är ju det allra största plusset!

Supertack för svaret! Återkommer när jag handlat på mig prylarna. Såg nyss att Wii fit plus med balance board'en inte finns på Elgiganten här i stan så antingen blir det att skicka efter eller ta sig till närmsta större stad.

Har du (eller någon annan härinne) någon idé om andra ställen än Elgiganten som kan tänkas ha?
  • SaraSara

Jag har förvåntas över att grejerna säljs på en del oväntade ställen, tex ica Maxi, clas olsson mm. Men annars finns det på typ alla elekronikaffärer och spelaffärer.  Eftersom det finns på ica maxi skulle jag kunna tänka mig att det även finns på coop forum.

• linelullan

Hej!
    Jag har också skaffat Wii fit plus och tänkte börja träna med det varje dag. Så jag hakar gärna på här. :)

• Anbe
    Elisabeth84
    2 cm e ju skitbra{#lang_emotions_laughing} Bra jobbat!!
    Vaknade med träningsvärk i benen idag , så jag fick nog lite träning på mitt pass igår{#lang_emotions_sunny}
  • Trocca

hej  här är en till som köpt Wii balance board. Testade för första gången i går . Jag tyckte det var svårt. Testade slalombacken och körde förbi alla flaggor

Har ni fått Wii ålder. Jag fick -18 år. då  har jag en massa kilos övervikt(typ 20) hur kan det bli så. Vet ni vad det är den mäter på?  Jag tkänkte att det kanske är för att uppmuntra mig själv trodde jag skulle få 85-90 i Wii ålder.

Är det ngn som fattat om det finns fördiga träningsprogam iWii fit plus eller måste man sätta ihop dem själv.

• Anbe
    Trocca skrev 2010-01-03 08:10:45 följande:
    hej  här är en till som köpt Wii balance board. Testade för första gången i går . Jag tyckte det var svårt. Testade slalombacken och körde förbi alla flaggorHar ni fått Wii ålder. Jag fick -18 år. då  har jag en massa kilos övervikt(typ 20) hur kan det bli så. Vet ni vad det är den mäter på?  Jag tkänkte att det kanske är för att uppmuntra mig själv trodde jag skulle få 85-90 i Wii ålder.Är det ngn som fattat om det finns fördiga träningsprogam iWii fit plus eller måste man sätta ihop dem själv.
    Hejsan! Fick att jag var 27 år på mitt wii igår.Känns rätt okej eftersom jag fyller 41 år idag{#lang_emotions_laughing}
    Iaf för mig brukar det bli lite olika åldrar på det där.Tror det handlar om hur bra man klarar av bodytestet.Kan ju även tillägga att andra gånger har jag blivit typ 45 år.
    Jag har bara wii fit så jag vet inte hur det funkar med plus men jag brukar blanda lite balans och lite areobics övningar och kör det jag tycker e kul just för stunden.
  • jenny C
    Elisabeth 84 kanon bra jobbat 2 cm är jätte bra..{#lang_emotions_smile}

Blev inte så mycket tränat för mig igår ca 1/2 timme och inte åt jag bra heller då vi va på middag hos mannens farbro och där bjöds det på 3 rätters meny och godis och allt man kan tänka sig, jaja nått får man unna sig ;)
    Som vanligt idag igen, nu ska jag äta frukost, havregryns gröt står på listan ;)

Ha en toppen söndag alla och träna nu flitigt
  • MotherOfTwo

Jag har ett Wii Active personal trainer och det tycker jag är jättebra. Man blir toksvettig och jag har fått en träningsvärk av den så jag antar den är effektiv.

Svar på tråden Tappa vikt med Nintendo Wii?