• Dixabilly

Tappa vikt med Nintendo Wii?

Nu jäklar har jag mig ett Nintendo Wii och ska köpa Wii Fit Plus när butiken slår upp dörrarna igen ;)

Någon mer som håller på eller ska gå ner i vikt med Nintendo Wii?

Vore kul om vi är fler! :)

♥ (¯`°?.¸ ♥ Älskar livet som mamma ♥¸.?°´¯) ♥
  • Svar på tråden Tappa vikt med Nintendo Wii?
  • vita stenen

Är det samma i fit plus att man själv väljer övningar hela tiden? Det var liksom det som gjorde att jag tröttnade lite, höll man på i en halvtimme så gick ju jätte mycket tid bort i att välja aktiviteter hela tiden.

Det är mycket bättre med wii active, där väljer man ett färdigt program på ett visst antal minuter, eller gör ett eget program. Så slipper man en massa dö-tid.

• Annaluskan

Hallojs! Jag har nyss börjat använda Wii Fit Plus jag med. Jätteskoj tycker jag.

Det där någon sade om att det inte var så högintensiv träning... tja... då är du antingen hyfsat vältränad redan eller har inte provat så länge. Man låster ju upp övningar eftersom tiden går och det blir svårare och tuffare. Men jag gissar att det aldrig kommer att bli så tufft så det kan utmana alla såklart. Gubben min är i bättre kondition än jag men han pustar då ganska hårt över vissa saker.

Nåja, jag har bara några kilon att gå ner, men jag har gjort en gastric bypass operation och har gått ner 65 kg redan. Har gått upp några kilon och vill inte låta min dåliga livsstil komma tillbaka redan efter 4 år så... har väl 2-3 kg som ska bort. Jag satsar på 30 minuter varje dag jag, tänker att annars blir jag fort less och det är ju inte bra.

Tror man tar det jobbiga först som träningsprogram och sen om man ids kan man köra roligare övningar i slutet med sonen... låter det bra? Älskar Super Hula Hoop, måste vara bra för bålstabiliteten och snygga midjan? Cykla gillar jag åxå.

Maken hänger åxå på, han har 10 kg som ska bort, men dom har vart där några år nu, sedan vi fick första sonen som nu är 8. Så... vi får väl se hur det går... :)

• marsflicka

Igår blev det inget wii för min del för äldsta dotterns om är 2 år kollade på sina nya barnfilmer och när hon väl blev trött så var jag tvungen röja lite här hemma. Men hann med 15 min på crosstrainern. Fy sjutton vad jobbigt det är!

I morgon så är det slut med allt vad godsaker mm heter och nu blir det en strängar mathållning som häller. I somras körde jag en kombinerad mathållning med GI/ LCHF och tänker börja med det igen. Gick ner 4 kilo rätt så smärtfritt bara på några veckor. Som sagt, nu i december har man tillåtit sig själv på tok för mycket gott men nu är det slut på det. Kommer dock bli tufft. Vill gå ner till en början 10 kilo...men ska ha som delmål 5 kilo. Fick lite presentkort på kläder i julklapp och jag kommer INTE handla upp det förräns jag har gått ner lite....

Nu ska jag fixa lite med nyårsmaten...ska passa på njuta ordentligt för sen blir det som sagt lite strängare.Ska testa mitt wii active för de handlade jag på ullared för flera månder sen och ligger helt ouppackat. Denna förbaskade foglossning har stället till både det enda och det andra...inte kul ha det när man inte längre är gravid.

Gott nytt år på er!

• Tuffen

Vad är active? Är det också ett Wii-spel?

• Mian80
    Tuffen skrev 2009-12-31 14:51:41 följande:
    Vad är active? Är det också ett Wii-spel?
    JA det är oxå till Wii. Man kan använda sig av både balanceboard och utan. Tycker det var jobbigare att träna med Active än wii fit. Stryketräning, boxing m.m. Har dock bara provat det några gånger. Men jag blev ordentligt svettig iaf.

http://www.nintendo.se/wii/spel/easports-active
  • Dixabilly
    Vita stenen: Ja det är typ samma, grejen med plus är att det är en extra kategori med grejer. Ja jag ska fan prova Active!

Annaluskan: Hahaha ja jag håller med!! Kände som om jag har världens dåligaste kondis, för jag får då ett jävla bra flås, SPECIELLT på super hula hoop, haha, fy fan vad det måste vara bra för kroppen. :)

Idag hann jag bara med 43 minuter. Och tänkte på en grej. Jag har gått ner 2 kg på 6 dagar. Det är ju för fan as bra!! :) Jihoo.
    Langos till nyårsmiddag idag, ujuj, fetmat.com men jaja, det förbränner jag imorgon ;)

GOTT NYTT ÅR på er :D
    ♥ (¯`°?.¸ ♥ Love Life ♥¸.?°´¯) ♥
  • Hannaliten

Dottern fick ett Wii i julklapp, så jag har inhandlat Wii Active som ska börjas nu nästa år. Jag ser fram emot att bli lite mer "fit". Jag har även slutat med läsk, dricker bara vatten nu.

• Dixabilly

Hannaliten: Vad roligt!{#lang_emotions_laughing}

♥ (¯`°?.¸ ♥ Love Life ♥¸.?°´¯) ♥
  • marsflicka

Nu har jag hittils hunnut med 27 min på wii samt en stund på crosstrainern. Hehe, var 166 dagar sen jag tränade på wii...inte illa Men nu blir det skärpning med det! egentligen är det ju idag man ska börja nya livet med bättre mathållning men vi har så mycket goda rester kvar och sen är det ju långhelg plus att vi nyss storhandlat så ska inte till affären på ett tag så först på måndag kör jag igång ordentligt.

• Annaluskan

Jag har gjort 34 minuter på wiit, räcker för mig, men blir nog mer ikväll med familjen. Det är jätteskoj att göra tillsammans ju. Jag har gjort step och gjort det flera gånger, jag är hopplöst dålig på det. Kommer man att få längre och längre program på det där när man blir bättre?

Hula Hoops känns faktiskt som en rejält bra övning. Jag läste lite om rockring som träning och det får bra betyg av alla som verkar veta nåt. I kombination med annat såklart. :)

Gubben skottar snö han. Vi har en enorm infart och vi får MÄNGDER med snö dessa dagar. Nu är han på andra varvet idag. Han gick ut efter frukost och har bara vart in för lunch och sedan ut igen. Jag tror inte han behöver wii-a nåt idag. Kolla min bilddagbok om ni vill se snööööö:  http://Annaluskan.bilddagboken.se/

Svar på tråden Tappa vikt med Nintendo Wii?