• Dixabilly

Tappa vikt med Nintendo Wii?

Nu jäklar har jag mig ett Nintendo Wii och ska köpa Wii Fit Plus när butiken slår upp dörrarna igen ;)

Någon mer som håller på eller ska gå ner i vikt med Nintendo Wii?

Vore kul om vi är fler! :)

♥ (¯`°?.¸ ♥ Älskar livet som mamma ♥¸.?°´¯) ♥
  • Svar på tråden Tappa vikt med Nintendo Wii?
  • Dixabilly
    pandyb skrev 2009-12-30 11:40:14 följande:
    Hur äter ni? Äter ni efter någon speciellt metod eller hur gör ni?
    Jag går inte via någon spec kost så, men har ändrat allt, dricker inte lika mycket läsk, och dricker light om jag ska.. Äter nyttigare frukost dvs special K istället för mackor.. Sen fokuserar jag för tillfället att inte äta onyttigt, så som godis och chips på vardagar vilket tyvärr blivit en vana som jag bryter..
    Maten, dvs lunch och middag är inte särskilt stor skillnad än, försöker dock inte äta fet mat, som snabbmat och sånt, utan husmanskost liksom. Och massa vatten.
    marsflicka skrev 2009-12-30 12:04:43 följande:
    Hej! Tänkte oxå kolla om jag kan få vara med. Ska sätta igång jag med med mitt wii som jag nu haft sen i somras. Men pga att jag fortfarande (dottern är 9 mån) lider av foglossning så har jag tränat sparsamt pga att jag fått ont.Men nu börjar den sakta men säkert försvinna så nu ska här tränas igen och ner dom sista gravidkilona tänkte jag med försöka bli av med. Fick även en crosstrainer i julklapp så ska variera mig lite med träningen. Jag har det vanliga wii fit...är det värt lägga ut några extra hundralappar på att köpa det nya plus? Funderar på om jag ska köpa det. Från med 1 jan är det även omläggning av kosten som gäller för nu över jul och nyår är det svårt göra en förändring. Så i morgon är det sista dagen som jag äter fritt..hehe.
    Aha, ah hoppas du kommer igång snart, jobbigt med sånna foglossningar :S
    Ja, jag har inte sett eller provat Wii Fit, men på det nya är det en hel kategori till med 21 "spel" till. Sen på yogan och muskler tror jag det är 3-4 stycken nya. {#lang_emotions_smile}
    ♥ (¯`°?.¸ ♥ Love Life ♥¸.?°´¯) ♥
  • MayaS

Hade hoppats på att få mitt nya wii fit plus idag men icke... så det innebär att jag tidigast får det på måndag.

Såå irriterade, jag vill ju ha det typ nyss....

• Laetitia

Jag vill inte verka som en glädjedödare men...

Har också testkört Wii Fit och visst, man får upp pulsen lite grann och blir lite varmare i kläderna, men någon högintensiv träning är det ju inte. Som träning för att må bra, absolut, och det är ju absolut bra om det får er att röra på er, men för att gå ner i vikt bör ni nog även se över er kosthållning lite. Risken är annars att ni överskattar den fysiska träning ni faktiskt utfört och snarare kanske ökar mängden ni äter istället.

• jenny C

jag kör inte riktigt någon diet, eftersom jag fortfarande ammar, dottern är bara 3 månader..

Men försöker hålla mig ifrån godis, chips kakor läsk mm, och för min del gör det jätte mycket...

Idag har det inte blivit något wii för min del, men en långpromenad med vagnen sen vatt och simmat och busat med båda barnen på badhuset, och det är med bra träning..
    Har ont i vaderna sen jag tog en sväng med wiiet igår{#lang_emotions_laughing}

• Dixabilly
    MayaS: Fan va trist :S Men snart så.. {#lang_emotions_laughing}

Jenny C: Ja, samma här, att sluta med allt onödigt är det största för mig nu! Det är ett enormt steg för mig faktiskt. Är så van att småäta och framförallt chips och godis. Men det går bra!! Hade aldrig gått såhär bra utan mitt Wii faktiskt.

Min vän och min syster är här nu och vi svettas rejält kan jag säga! Har inte hunnit träna min timme idag, eftersom jag haft en examination som skulle in till högskolan idag (läser på distans). Men vi kämpar på och svettas rejält nu! Såå roligt :D
  • Mian80

HAr ni testat "Active"? Där är det ordentlig träning. Har dock inte testat fit + bara wii fit och jag tycker att active är hundra gånger bättre.. Men kämpa på!!! Nu ska jag köra ett "pass" jag me.

• Dixabilly

Mian80: Nej jag hade faktiskt tänkt och kolla upp det, såg det på onoff!! :)

• ozapoza

Jag körde en hel del wii fit när det kom. Jag blev glatt överraskad att det kunde ge resultat av att köra vara en halvtimme om dan, kanske 5 dagar/vecka!Jag gick inte ner så hemskt många kilon, kanske 3. Däremot blev jag tajtare hela jag. Och bättre hållning. Ser fram emot när jag kan börja igen efter förlossningen. Då skall jag köpa active.

• Dixabilly
    ozapoza: Ja, det är kul att man märker resultat. Tycker det är bra att dom fokuserar mycket på hållning och sådana viktiga delar av kropper, mer än att bara bränna fett liksom.

Ah jag börjar bli lite sugen på active!!
  • vita stenen

Får man vara med fast man inte har plus?

Jag har det vanliga wii fit och så har jag även köpt wii active. Har ca 20 kg jag skulle behöva bli av med. Tänkte blanda lite med fit och active.

Svar på tråden Tappa vikt med Nintendo Wii?