• Dixabilly

Tappa vikt med Nintendo Wii?

Nu jäklar har jag mig ett Nintendo Wii och ska köpa Wii Fit Plus när butiken slår upp dörrarna igen ;)

Någon mer som håller på eller ska gå ner i vikt med Nintendo Wii?

Vore kul om vi är fler! :)

♥ (¯`°?.¸ ♥ Älskar livet som mamma ♥¸.?°´¯) ♥
  • Svar på tråden Tappa vikt med Nintendo Wii?
  • Juliskulis
    Dixabilly skrev 2009-12-29 12:17:42 följande:
    MayaS: självklart, vad roligt! :) Hoppas det kommer snart då Gjorde mitt body test idag, som varje dag, och igår tänkte jag verkligen på allt jag åt, åt middag vid sju för annars äter vi middag sent, sen slängde jag aaallt onyttigt efter jul, kakor, after eight, ah ni vet ;) Det visade sig att jag har tappat -1.3 kg sen igår!! Jihoo :D
    Bli inte för glad bara, för det har lite med att göra vilka tider man väger sig oxå. Jag hade inte tränat nåt på ett tag, gjorde några övningar och vägde mig. Dagen efter på förmiddagen hade jag gått ner ett kilo, så det stämmer inte riktigt tror jag. Tror till och med att spelet sa till att man ska försöka väga sig vid samma tidpunkt.
  • Juliskulis

Sen funderar jag på om jag ska köpa Jillian Michaels Fitness Ultimatum 2010 istället.. undra vilket som är bäst... Hmmm....!!

• Juliskulis
    Juliskulis skrev 2009-12-29 12:50:44 följande:
    Bli inte för glad bara, för det har lite med att göra vilka tider man väger sig oxå. Jag hade inte tränat nåt på ett tag, gjorde några övningar och vägde mig. Dagen efter på förmiddagen hade jag gått ner ett kilo, så det stämmer inte riktigt tror jag. Tror till och med att spelet sa till att man ska försöka väga sig vid samma tidpunkt.
    Nu lät jag ju jättedum tycker jag. Finns väl självklart en chans att du gått ner så mycket, ville inte göra dig lessen på nåt vis. Va glad för sjutton!
  • Dixabilly

Juliskulis: Nej då ingen fara, jag väger mig direkt efter jag gått upp på morgon och har pissat. Bästa tidpunkten för vägning.
    Angående det här med vikter och så, det är ju en hel kategori för bara muskelträning som jag tycker fungerar väldigt bra, den känner verkligen av om man behöver böja mer på benen osv. Är man ute efter riktigt muskelträning, dvs om man vill bli stark eller muskellös kanske det inte är det bästa, den är mer för att slimma kroppen liksom. {#lang_emotions_laughing}

♥ (¯`°?.¸ ♥ Love Life ♥¸.?°´¯) ♥
  • Juliskulis

Nää, muskulös behöver jag inte bli. Bara slimma den en aning! Så det blir nog bra detta.

• LuPeRo

Nu har jag vägt in mig och provat lite övningar. Senare idag ska jag lägga upp ett eget träningsprogram.
    Jag funderar på att träna minst 1 timme om dagen, hur gör ni?
    Hur många kalorier ska man förbränna för att få den optimala viktnedgången?

Juliskulis skrev 2009-12-29 12:52:20 följande:
    Sen funderar jag på om jag ska köpa Jillian Michaels Fitness Ultimatum 2010 istället.. undra vilket som är bäst... Hmmm....!!
    Den där stod jag och tittade på faktiskt, men kunde inte bestämma mig så jag tog Wii Sport Resorts istället
    Men hon är ju grymt bra i tex Biggest Loser så det kan ju vara värt det.
    Köper du det så tar jag tacksamt emot en recension!
  • Juliskulis

Kanske skulle köpa båda två? Nu när man fått lite julklappspengar... hmm... Svårt det här.. Haha! Vilka I-landsproblem...

• pandyb

Målet här hemma är att träna minst 1h/dagen och utöver det även ut och promenera med barnvagnen.
    Men samtidigt så är det svårt för jag kan inte lägga beslag på TV:n hela kvällen... får försöka träna så mycket som möjligt på dagtid när lilleman sover....

• Dixabilly

Ah jag tränar en timme / dag än så länge, har varit nästan helt inaktiv innan, och ja, träningen visar redan resultat!! {#lang_emotions_laughing}

Jag tror faktiskt Wii Fit är en bra grej för att bli slimmad, med tanke på yogan och muskeldelarna! Men fasiken, ska kolla upp det ni snackade om också! {#lang_emotions_innocent}

♥ (¯`°?.¸ ♥ Love Life ♥¸.?°´¯) ♥
Svar på tråden Tappa vikt med Nintendo Wii?