• Pelargonen

Trädgårdstråden!

Nu är vi igång igen! Vi som planterar, odlar, driver upp, köper färdiga plantor, beskär fruktträd, odlar bär, klipper gräsmattan och njuter i små eller stora växthus och uterum. Alla är välkomna, oavsett man har trädgård eller drömmer om en. Kanske odlar man på en liten balkong? Eller bara på fönsterbläcket? Här delar vi med oss av erfarenheter och vågar ställa nybörjarfrågor.

Välkommen alla som odlar!

Länktips:

www.alltomtradgard.se
    www.odla.se
    www.impecta.se

• Svar på tråden Trädgårdstråden!
  • vackrastarflow
    tisteln skrev 2010-01-28 09:10:25 följande:
    vackrasteflow: grattis till trädgård!!!
    tackar det ska bli så roligt! pumpa och squash och melon och hallon blir det
  • tisteln

Hallon som är så gott!!! Vi har planer för ett hallonland, men det är så mycket annat som vi vill fixa till i trädgården först, men det kommer!!! Melon har jag aldrig lyckats med, men ska försöka i år igen tror jag

Nu längtar jag ännu mer efter våren....

• vackrastarflow
    tisteln skrev 2010-01-28 09:50:29 följande:
    Hallon som är så gott!!! Vi har planer för ett hallonland, men det är så mycket annat som vi vill fixa till i trädgården först, men det kommer!!! Melon har jag aldrig lyckats med, men ska försöka i år igen tror jag Nu längtar jag ännu mer efter våren....
    Jag hittade en melonsort som tydligen ska vara bra för nordiska förhållanden, "Sweet Siberian" vattenmelon.
  • vackrastarflow
    tisteln skrev 2010-01-28 10:10:27 följande:
    Vart hittade du den melonsorten?
    Hos Impecta, kunde inte länka tyvärr, deras sajt är lite knasig på det viset
  • Pelargonen
    mamita64 skrev 2010-01-28 00:40:33 följande:
    Mina pelargoner har börjat gro.Chili och tomater får jag av mor, så det behöver jag inte tänka på.Vill ha vår nu. I februari för två år sen så grävde jag rent i smultronlandet. Det får töa snabbt som attan om det ska kunna upprepas i år
    Oj oj oj! Här har vi massor med snö och vissa dagar -30 i februari så då grävs det ingenting annat än i vedbon efter stora vedpinnar.
  • Pelargonen
    vackrastarflow skrev 2010-01-28 09:04:10 följande:
    Föräldrarnas bud gick igenom så nu blir det trädgårdsland vid havet Ska eventuellt så lite nu, annars blir det mest direktsådd.
    Weeeeeiiiiiiii!!!!!
  • Janix
    vackrastarflow skrev 2010-01-28 15:02:37 följande:
    Hos Impecta, kunde inte länka tyvärr, deras sajt är lite knasig på det viset
    Jag kommer inte ens in på deras sida längre!
  • vackrastarflow
    Raz J skrev 2010-01-28 17:46:21 följande:
    Jag kommer inte ens in på deras sida längre!
    oj vad märkligt... sajten funkar för mig, det går bara inte att länka - då kommer man bara till startsidan.
  • mamita64
    Pelargonen skrev 2010-01-28 15:26:39 följande:
    Oj oj oj! Här har vi massor med snö och vissa dagar -30 i februari så då grävs det ingenting annat än i vedbon efter stora vedpinnar.
    Vi har också en del snö, ca 15 cm kanske. Någon mil söderöver är det betydligt mkt mer snö.
    Nu har jag haft som lägst -25 drygt, känns lite som mitten av åttiotalet, när min dåvarande man inte kom ut med trålaren för att det var så mkt is.
    Förra året så var trädgården isig och frusen i februari, men året innan, som sagt, perfekt grävväder. Konstig känsla att gräva upp trädgården i februari kan jag säga
Svar på tråden Trädgårdstråden!