Milliz skrev 2010-02-02 14:28:33 följande:
Hej! jag hoppar in här om det är okej? Vi köpte nytt hus för ca ett år sen så nu har jag börjat fundera vad vi ska göra av trädgården. Här är inte mycket planterat. Någon buske och några blomland som jag ska ta bort/gräva om. Förra sommaren planterade jag några jordgubbsplantor men tanken är väl att jordgubbslandet ska utökas+att jag vill ha någon mer sorts bär Och så ska det planteras en del annat också Nu till min fråga Jag funderar på att plantera en häck ut mot vägen. Jag vill inte att ha buskar som blir så höga.. Någon som har några förslag? Jag vet i stort sett ingenting om häckar. Ska kanske tillägga att jag bor i norra Sverige, så jag tillhör zon 6.
Hej och välkommen och grattis till hus och trädgård!
Så roligt att få börja med en ny trädgård. Vi köpte hus för två år sen lite drygt och de vi köpte det av var inte intresserade av trädgården så vi har fått börja från noll, så att säga. Mycket roligt!
Jag bor också i zon 6 men vet ingenting om häckar och buskar för häck. Vi har en hög mycket fin häck så jag har inte brytt mig om att ta reda på några alternativ. Men någon annan här vet säkert.