tisteln skrev 2010-01-18 09:01:00 följande:
Igårplanterade jag några frön från en vanlig ica-paprika, bara på kul - tror inte det blir något, men lite spännande om det kryper upp något ur
jorden.Vi funderar på om vi ska gräva upp ett trädgårdsland till, för det vi har nu är ganska litet - ialla fall i förhållande till vad som står på listan av vad jag vill så och plantera.Det finns ett gammalt land uppe i trädgården som förra ägaren övergav ett par år innan vi köpte huset. Vi har hela tiden tänkt att göra ett hallonland av det, men det kanske blir böner mm där i år. Eller snarare nästa år, i år kommer jag ha fullt upp med att få iordning på växthuset och att bygga såbäddar att ha där inne.
Förra året satta jag frön dels från två sorters paprika från Ica och dels från en påse paprikafrön. Fröna gav ingenting, inte en enda planta medan Icas paprika gav massor med små plantor! Så visst kan det ta sig med egna frön.

Dock så tror jag det är viktigt med såjord (det är i alla fall men egna erfarenhet) och att man ger näring när blommorna kommer.