Hoppentoss: ja, vi köpte växthuset våren -08, våren -09 blev grunden klar (singel och slipers), under sommaren kom stommen upp näääästan helt - blev avbrott då några av skruvarna gick sönder så vi fick beställa hem nya, det tog sin tid...
Så vi är med andra ord nästan klara - bara det tyngsta jobbet kvar. Och sedan måste ju då lådorna byggas, eftersom det inte blev jordgolv.
Det är ett litet växthus, bara drygt 6 kvadratmeter, men bättre än inget!
Det kommer nog att få liiite för mycket sol som det står, men jag hoppas att det kommer upp lite mer sly på södra sidan, finns lite men som sagt de skuggar inte tillräckligt.
Jag tror nog att det finns någonstanns på tomten där ett växthus skulle passa, om du vill
De ska ju som sagt helst ha lite skugga, annars blir det för varmt för växterna.
Lådorna jag tänker bygga ska bli 2m långa 50cm breda och 50cmhöga, ha hål i botten och kläs invändigt med pressening för att inte skada trälådorna för mycket. Ska ha hjul på dem också, så det går att flytta lådorna lite inne i växthuset, när man ska göra rent glaset. Så jag ska nog ha stenplattor på sigeln också, så det blir som ett golv.