• rock79

Pro Points Viktväktarna

Hallå där!!

Är det någon som vet hur nya Pro Points systemet fungerar hos VV?
    Fick min underbara prins för snart 4 månader sedan och nu MÅSTE jag ta tag i det här med vikten.
    Jag gick upp 8 kilo under graviditeten (vilket jag är otroligt tacksam för) och ner 14 kilo direkt efter. Tyvärr har jag lagt på mig typ 10 kilo igen. Till saken hör den att jag hade väl cirkus en så där 20 kilo för mycket redan INNAN graviditeten{#lang_emotions_frown}.
    SNÄLLA om nån vet något om det nya systemet så svara gärna. Kul om man kan hjälpas åt att nå sina mål.

Gott Nytt År på er alla!! (Själv ska jag frossa en sista kväll, hihihi)

• Svar på tråden Pro Points Viktväktarna
  • curiosa
    curiosa skrev 2010-01-24 13:05:48 följande:
    Hej Skall skriva in mig på ett möte idag men får jag då tillgång till internet eller är det som det var förr att jag måste köpa böcker mm för att kunna räkna på olika ingredienser??
    Måste man ha kupongen för att först mötet skall vara gratis på första mötet??
  • Ronjan709
    curiosa skrev 2010-01-24 13:17:34 följande:
    Måste man ha kupongen för att först mötet skall vara gratis på första mötet??
    Nej. Första mötet är gratis januari ut. Man kan bara gå dit o om man väljer bli med då betala 175 kr för första månaden. då får man både lite info per papper o tillgång till internetsajten och kan göra sin checklista där med.  Jag hade ingen kupong.
  • Matillin

Vet ni hur det funkar om man bara vill bli medlem på nätet.
    Jag har inte lust att gå på möten och jag har ingen tid att göra det heller.
    Kan man välja hur länge man vill vara medlem eller skriver man avtal på 1 år och betalar per månad?

Hur funkar pro-points tycker ni, har ni gått ner något?
    Och hur funkar det jämfört med det gamla systemet ni som testat det med, är det nya bättre?

Jag har ju tänkt att jag ska försöka tänka lite mer gi den här gången, har blivit inspirerar av gi-tänket.
    Det är kanske vad det nya systemet går ut på med eller?

Med po-points är det fortfarande så då att valfri mängd ris, pasta, potatis är ett visst antal points, tror det var 4 förut?
    Och dom där extrapointsen man får varje vecka är det meningen att man ska ha dom för att använda vid 1 tillfälle i veckan bara?
    Tex xom man vill dricka några glas vin på fredagen eller äta efterätt?
    Får man äta vad man vill för dom?
    Hur mycket points är det man får och hur mycket kan man äta eller dricka för det?

• Ronjan709
    Matillin skrev 2010-01-25 08:10:16 följande:
    Vet ni hur det funkar om man bara vill bli medlem på nätet.Jag har inte lust att gå på möten och jag har ingen tid att göra det heller.Kan man välja hur länge man vill vara medlem eller skriver man avtal på 1 år och betalar per månad?Hur funkar pro-points tycker ni, har ni gått ner något? Och hur funkar det jämfört med det gamla systemet ni som testat det med, är det nya bättre?Jag har ju tänkt att jag ska försöka tänka lite mer gi den här gången, har blivit inspirerar av gi-tänket.Det är kanske vad det nya systemet går ut på med eller?Med po-points är det fortfarande så då att valfri mängd ris, pasta, potatis är ett visst antal points, tror det var 4 förut?Och dom där extrapointsen man får varje vecka är det meningen att man ska ha dom för att använda vid 1 tillfälle i veckan bara?Tex xom man vill dricka några glas vin på fredagen eller äta efterätt?Får man äta vad man vill för dom?Hur mycket points är det man får och hur mycket kan man äta eller dricka för det?
    kan bara svara på vissa grejer då jag nyss blivit medlem. Man kan bli medlem bara på nätet. Kolla på deras hemsida o läs om onlinemedlem. 200 kr per mån i början dvs 600 kr för 3 mån o sen var det 150 kr per månad tror jag.
    Jag fick 42 i bonus verkar ganska normalt o det kan man äta ungefär 3 hamburgare som ex. Man behöver inte ta det vid ett tillfälle utan kan sprida ut det. själv tar jag ngra extra per dag. Jag uppfattar att man får välja vad man vill äta eller dricka för extrapoängen. Jag tror inte viktväktarna är exakt gi för fett ger fortarande ganska mkt poäng. Men du gör väl som du vill med dina poäng. fast ett vist antal kalciumprodukter, frukt o grönt, o veg fett bör man få i sig per dag.

Har ingen aning ännu  om det fungerar då jag skrev in mig i fredags.Hlittills ser jag inga resultat på mig men får se på fredag hur vägningen går.
  • Carolina1979

Det har varit en vecka med lite fuskande, ingen motivation alls och jag har svårt att komma upp i mina propoints jag får äta varje dag...

MEN, vågen visade ändå positivt imorse: -1,0 kg!

Total viktnedgång efter 2 veckor: -3,8 kg!

Jag skulle verkligen vilja ta del av era veckomatsedlar, för jag MÅSTE få iordning på det här, så jag kommer upp i rätt antal propoints, får inspiration/tips på vad man kan äta - känner lite att jag kört fast... hoppas någon vill hjälpa!

(¯`°?.¸ ღ♥Oliver 07-08-07 & Isabella 09-02-21 ♥ღ ¸.?°´¯)
  • jackrusselltok

+-0kg här efter en vecka.......jag som har varit på spinning 2 ggr oxå :(

Elias 080819
  • Annkris
    Carolina1979 skrev 2010-01-25 11:01:37 följande:
    Det har varit en vecka med lite fuskande, ingen motivation alls och jag har svårt att komma upp i mina propoints jag får äta varje dag...MEN, vågen visade ändå positivt imorse: -1,0 kg!Total viktnedgång efter 2 veckor: -3,8 kg!Jag skulle verkligen vilja ta del av era veckomatsedlar, för jag MÅSTE få iordning på det här, så jag kommer upp i rätt antal propoints, får inspiration/tips på vad man kan äta - känner lite att jag kört fast... hoppas någon vill hjälpa!
    Grattis, bra jobbat! ner för mig också den här veckan 0,9 kg, blir 2,5 kg på 2 veckor. Låter inte så mycket men om man räknar om det till % så blir det 3,5% och det känns bra tycker jag. Man måste göra allt för att peppa sig och tänka positivt.

Min veckomatsedel ser ut som följer:
    Till frukost blir det alltid havregrynsgröt med hallonsylt och mjölk, och kaffe till så klart. Lunchen består oftast av en omelett och till kvällsfika blir det ett par hårda mackor med mjukost och lite grönsaker. Och till middag:

måndag: pölsa, stekt potatis och rödbetor (8 pp)
    tisdag: fiskbullar och kokt potatis (7 pp)
    onsdag: färs- och rotfruktsgratäng (10 pp)
    torsdag: pasta med köttfärssås (8 pp)
    fredag: kyckling med palsternackpure (5,5 pp)
    lördag: lax med potatis och örtsås (10 pp)
    söndag: köttfärsfiff med potatis och sås (10 pp)

Nu kanske vi är lite udda i vår familj, som älskar pölsa och fiskbullar.... Hoppas du fick några nya uppslag iallafall.
  • Matillin
    Liljan75 skrev 2010-01-25 10:54:30 följande:
    kan bara svara på vissa grejer då jag nyss blivit medlem. Man kan bli medlem bara på nätet. Kolla på deras hemsida o läs om onlinemedlem. 200 kr per mån i början dvs 600 kr för 3 mån o sen var det 150 kr per månad tror jag.Jag fick 42 i bonus verkar ganska normalt o det kan man äta ungefär 3 hamburgare som ex. Man behöver inte ta det vid ett tillfälle utan kan sprida ut det. själv tar jag ngra extra per dag. Jag uppfattar att man får välja vad man vill äta eller dricka för extrapoängen. Jag tror inte viktväktarna är exakt gi för fett ger fortarande ganska mkt poäng. Men du gör väl som du vill med dina poäng. fast ett vist antal kalciumprodukter, frukt o grönt, o veg fett bör man få i sig per dag. Har ingen aning ännu  om det fungerar då jag skrev in mig i fredags.Hlittills ser jag inga resultat på mig men får se på fredag hur vägningen går.
    Hoppas du får ett bra resultat då och tack för infon.
    Det brukar vara svårt se hur mycket man gått ner jag har alltid kännt mig lika dan även om man droppat 1½ kilo en vecka
    Det låter som man får äta väldigt mycket extrapoints, låter helt otrolig att man skulle kunna gå ner om man äter så mycket extra, men dom vet ju säkert att det funkar
    Jag har i och för sig alltid fuskat minst 1 g i veckan när jag ätit efter points och gått ner ändå.
    Men inte om jag tryckt i mig så mycket mer.
  • Matillin

Och jag ska nog ta och bli medlem då om det går att avregistrera sig sen när man vill.
    Tänkte att det kanske funkade som med ett gymkort typ, att man måste signa 1 år i taget 

• Ronjan709

Har mest lagat egna recept men vägt allt efter pp.  Mycket kyckling o wookgrönaker och köttfärsås o pasta med sallad. Men provade just ett recept från dom: Mustig biffchili. Oj vad proppmätt jag blev. Känns som det var alldeles för mkt bönor o kött i en portion! Man undrar ju om man går ner i vikt när man vräker i sig så här.

Ofta har deras recept 1 och halv dl ris eller 1 o halv dl pasta. vet ni om det är just det som är rekomenderat för en måltid eller om man kan ta halv mängd pasta eller ris o bara räkna bort det i pointsen? Huvudsak är väl att man totalt äter sina dagliga points eller hur? själv tar jag hellre en smörgås med pålägg o te med mjölk  innan jag går o lägger mig än att äta så stora portioner lunch o middag. Det ska väl inte spela ngn roll eller hur?

Svar på tråden Pro Points Viktväktarna