• rock79

Pro Points Viktväktarna

Hallå där!!

Är det någon som vet hur nya Pro Points systemet fungerar hos VV?
    Fick min underbara prins för snart 4 månader sedan och nu MÅSTE jag ta tag i det här med vikten.
    Jag gick upp 8 kilo under graviditeten (vilket jag är otroligt tacksam för) och ner 14 kilo direkt efter. Tyvärr har jag lagt på mig typ 10 kilo igen. Till saken hör den att jag hade väl cirkus en så där 20 kilo för mycket redan INNAN graviditeten{#lang_emotions_frown}.
    SNÄLLA om nån vet något om det nya systemet så svara gärna. Kul om man kan hjälpas åt att nå sina mål.

Gott Nytt År på er alla!! (Själv ska jag frossa en sista kväll, hihihi)

• Svar på tråden Pro Points Viktväktarna
  • Kkarin

Jag äter fil, råg fras, banan och smörgås med skinka eller leverpastej till frukost.

Min vikt:
    78,9
    78
    70

Men jag är inte säker på min målvikt än, vi får se när jag kommer närmare hur det går.

Jag måste bara rekommendera en smoothie som jag just gjorde: frusna jordgubbar (ca2dl), lättmjölk (ca2dl) och (ca1/2) sött saftigt äpple (jonagold). Låt mjölken och jordgubbarna stå ett tag så jordgubbarna tinar lite och mixa sedan ihop allt med en stavmixer. Smaskens!

• jippy

jag äter mini keso med en skivad banan, kiwi och äpple i. jättegott! 

toker: för mig tog det tre, fyra dagar innan jag vande mig vid att äta mindre. nu, efter två veckor är jag sällan hungrig. 
    kan vi inte ha en list-tråd där man skriver in sin vikt, målvikt och sånt? nån som vill göra? 
  • stockrosen

Måste bara fråga er...har någon av er testat GI?

Och ni som har testat GI och VV - varför valde ni vv till slut?

• Anna Panna

Jag har testat GI och det fungerade viktmässigt MEN jag tycker det är lättare att få in VV med övriga familjens mat samt det är lättare när man går bort. Man får ju äta allt - inom rimliga mängder, vilket inte gäller i GI.
    Därför valde jag VV - jag vill ha en kost som fungerar att gå ned på och sedan som fungerar i det långa loppet när vikten ska hållas.

• challe 1

minus 1,3 denna veckan. bye bye kilon! förra veckan var det minus 2,4. hoppas på stora siffror nästa vecka med. men alltså från start för två veckor sen -3,7 kg!

• Jennick

Jag äter två kokta ägg hackade, blandat med 3 msk keso, lite hackad skinka eller kaviar. Har det som pålägg på knäckebröd. Kanongott och mättande!

• stockrosen
    Anna Panna skrev 2010-01-21 07:01:46 följande:
    Jag har testat GI och det fungerade viktmässigt MEN jag tycker det är lättare att få in VV med övriga familjens mat samt det är lättare när man går bort. Man får ju äta allt - inom rimliga mängder, vilket inte gäller i GI. Därför valde jag VV - jag vill ha en kost som fungerar att gå ned på och sedan som fungerar i det långa loppet när vikten ska hållas.
    Tack för att du svarat.

har lite svårt att bestämma mig....men just nu lutar det åt vv
  • Toker

Ja nu är det två trådar om VV så jag vet ibland inte vilken jag skriver i haha. Tack för tips om frukost! Det med ägg ska jag nog testa det låter gott! Vad dricker du till? Lätt mjölk eller nåt  annat?

Ja angående hungerkänslan så är jag så pass motiverad nu att det inte biter på mig men skönt att höra att det bara är så i några dagar. Behövde uppnå motivationskänslan liksom. Konstigt att det är det det ska hänga på!!

Vilken dag väger ni er? Jag ska väga på söndag.

• Ronjan709

Ni som går på möten, Hur lång tid brukar ett möte ta inkl vägninen?
    tänkte gå på möte i morgon men kan bara stanna en timme. Är det tillräckligt?

• jackrusselltok
    stockrosen skrev 2010-01-20 23:35:09 följande:
    Måste bara fråga er...har någon av er testat GI?Och ni som har testat GI och VV - varför valde ni vv till slut?
    JAg har oxå provat GI. Funkade väl ok viktmässigt men jag tyckte det var tråkigt, jag gillar bröd, pasta och potatis. Sen blev jag så sur i magen och fick mkt magkatarr så jag slutade. Tyckte oxå att man blev så låst med alla "förbjudna" saker. Gick ner 15 kg med vv för 6 år sedan så jag vet ju att det funkar.
    Elias 080819
Svar på tråden Pro Points Viktväktarna