• rock79

Pro Points Viktväktarna

Hallå där!!

Är det någon som vet hur nya Pro Points systemet fungerar hos VV?
    Fick min underbara prins för snart 4 månader sedan och nu MÅSTE jag ta tag i det här med vikten.
    Jag gick upp 8 kilo under graviditeten (vilket jag är otroligt tacksam för) och ner 14 kilo direkt efter. Tyvärr har jag lagt på mig typ 10 kilo igen. Till saken hör den att jag hade väl cirkus en så där 20 kilo för mycket redan INNAN graviditeten{#lang_emotions_frown}.
    SNÄLLA om nån vet något om det nya systemet så svara gärna. Kul om man kan hjälpas åt att nå sina mål.

Gott Nytt År på er alla!! (Själv ska jag frossa en sista kväll, hihihi)

• Svar på tråden Pro Points Viktväktarna
  • MUM CC

Ang GI så tycker jag för mycket om pasta, bröd etc.
    Och precis som skrev tidigare så är VV lättare att genomföra tycker jag.
    Man kan ju som sagt äta "allt" i VV.
    Dessutom så har jag hört att man mår så dåligt första tiden med GI...

sia75 -> 1 timme kan vara lite tight om du är ny. Oftast så är det först mötet 30 minoch så går de igenom programmet efterår, sedan vägning och material etc. SÅ det beror helt på hur många som är nya den ggn, och nu är det ju en hel del nya...

• Matillin

Hej hoppas man får joina?
    Jag har ätit och gått ner med v-v 2 gånger förut så jag vet att det funkar.
    Problemet för mig är att jag sakta smygit tillbaka i dåliga vanor.
    Första g höll jag vikten 1½ år innan jag träffade min man som åt hamburgare och pizza jämt
    Andra gånge var det bullar som förstörde allt när jag började plugga och tröståt när jag pluggade.
    Men nu är det på igen och har även tänkt börja träna lite längre fram i vår.
    Har precis testat 2 veckor lchf och det passade inte mig alls bra.
    Jag mådde inte bra av maten och jag gillar kolhydrater för mycket och fett för lite vilket man får äta massor av där

Jag ska gå ner 10 kilo har jag tänkt, och gärna 4-5 innan semestern som vi åker på om 5 veckor

• Matillin
    http://www.lakris.se/points.html

Nu vet jag inte om den här räknaren utgår från det gamla points systemet.
    Men det är perfekt då man kan räkna ut vad alla livsmedel innhåller så länge man har en innehållsförteckning.
    Vet man inte vad något innehåller så finns den här sidan där man kan slå upp innehållet i dom allra flesta livsmedel

http://www.raknakalorier.se/
  • Ronjan709
    MUM CC skrev 2010-01-21 21:01:17 följande:
    Ang GI så tycker jag för mycket om pasta, bröd etc.Och precis som skrev tidigare så är VV lättare att genomföra tycker jag.Man kan ju som sagt äta "allt" i VV.Dessutom så har jag hört att man mår så dåligt första tiden med GI...sia75 -> 1 timme kan vara lite tight om du är ny. Oftast så är det först mötet 30 minoch så går de igenom programmet efterår, sedan vägning och material etc. SÅ det beror helt på hur många som är nya den ggn, och nu är det ju en hel del nya...
    Ok synd. Å andra sidan är det morgonmöte där man får ta med barnvagnar imorgon så det borde ju inte vara så många. Eller kanske är just många det är .. föräldralediga som vill ta itu med vikten...

Tack för svar i alla fall. ska fundera på när jag kan gå istället
  • Kkarin
    Det är inte propoints, det är det gamla systemet. Det nya systemet påverkar baseras på hur mycket protein, fett, kolhydrater och fibrer det är i livsmedlet.

Matillin skrev 2010-01-21 21:04:52 följande:
    www.lakris.se/points.html Nu vet jag inte om den här räknaren utgår från det gamla points systemet. Men det är perfekt då man kan räkna ut vad alla livsmedel innhåller så länge man har en innehållsförteckning. Vet man inte vad något innehåller så finns den här sidan där man kan slå upp innehållet i dom allra flesta livsmedel www.raknakalorier.se/
  • Matillin
    Kkarin skrev 2010-01-21 22:08:45 följande:
    Jo jag misstänkte det

Hur funkar det där nya systemet med propoints?
  • Pez76

Jag kan rekommendera att bli månadsmedlem för då har man tillgång till recept, checklista, propointskalkylator etc på nätet, dessutom blir det billigare än att betala per möte om man går en gång i veckan. För mig fungerar det superbra, framför allt att jag kan fylla i checklistan på nätet där man dessutom får antal propoints automatiskt. Jag fuskade lite för lätt när jag själv skulle räkna ut antal points;)

På måndag ska jag väga mig....nervös! Fast det e jag varje gång hehe.

• Ronjan709

Kom i väg på mötet o ska vara månadsmedlem i en mån i alla fall innan jag blir online medlem. Kostar ju bara 175 kr att vara mötesmedlem första månaden. verkar jättebra allting o man får äta ganska bra endå tycker jag. En sak jag bara inte förstår och det är ang gram som man mäter tex köttfärs o kycklingfile. Är det då råa gram som menas. dvs tex 90 gram rå köttfärs o 125 gram rå kycklingfile. Man kan ju inte laga maten först o väga sen eller?

• Ronjan709
    Matillin skrev 2010-01-22 09:08:18 följande:
    Jo jag misstänkte det Hur funkar det där nya systemet med propoints?
    Man tar mer hänsyn till hur olika livsmedel upptas. Förut var det väl mer kaloriräkning. Protein o fibrer tas kräver mer av kroppen än fett o kolhydrater. Så man kan äta mer av dessa. Har kört i 2 dagar nu och tycker man får äta helt ok. Bättre än jag trodde o veckobonusen man får gör att man kan unna sig mer.
  • curiosa

Hej
    Skall skriva in mig på ett möte idag men får jag då tillgång till internet eller är det som det var förr att jag måste köpa böcker mm för att kunna räkna på olika ingredienser??

Svar på tråden Pro Points Viktväktarna