• rock79

Pro Points Viktväktarna

Hallå där!!

Är det någon som vet hur nya Pro Points systemet fungerar hos VV?
    Fick min underbara prins för snart 4 månader sedan och nu MÅSTE jag ta tag i det här med vikten.
    Jag gick upp 8 kilo under graviditeten (vilket jag är otroligt tacksam för) och ner 14 kilo direkt efter. Tyvärr har jag lagt på mig typ 10 kilo igen. Till saken hör den att jag hade väl cirkus en så där 20 kilo för mycket redan INNAN graviditeten{#lang_emotions_frown}.
    SNÄLLA om nån vet något om det nya systemet så svara gärna. Kul om man kan hjälpas åt att nå sina mål.

Gott Nytt År på er alla!! (Själv ska jag frossa en sista kväll, hihihi)

• Svar på tråden Pro Points Viktväktarna
  • Gulletuss

Jag är ganska noga. Men så brukar jag oftast ha någon PP över varje dag. För att slippa tänka på exakt varje smörtag, exakt si och så många dl ris osv.

• Flyssel
    Kaxmaja skrev 2010-03-21 16:52:39 följande:
    Hur noga är ni med att skriva upp ALLT ni äter. Skriver ni tex upp varje liten ketchupklick, varje smörtag på smörgåsen, fettet ni steker i och liknande?
    Jag har varit väldigt noga den här gången. Det svider lite att se pointsen rulla iväg på småsaker, men å andra sidan behöver jag inte bli förvånad av veckans resultat eftersom jag aldrig har dolda "glömselpoints" som sitter kvar runt midjan.
  • stockrosen

Skriver upp allt men jag räknar inte allt exakt. Om jag gör kycklinggryta till hela familjen så står jag inte och plockar upp och väger den. Då gissar jag men eftersom jag lyckats gå ner i vikt så antar jag att jag gissar bra. Snarare tar jag nog fler points än mindre.

Annars är jag vrålhungig.......jag tror att även jag har PMS för så hungig är jag nästan aldrig. Idag har jag gått över mina points men jag tar av veckobonusen. Som jag kommer behöva på tisdag men men ....så får det bli.

• stockrosen

Förresten så är jag ff osäker på stekfett. Jag frågade på ONlineforumet och där skrev någon att om man äter upp fettet så räknar man det men om man inte gör det så behöver man inte räkna det, så som det var förr.....

Jag har istället börjat tillaga kyckling och  kött i ugnen, det blir både goare och billigare....

• Ronjan709

Nu har jag haft 2 födelsedagar. I går min mammas o i dag min sons. O alla bonuspoäng är slut. vet inte hur jag ska klara veckan tills på fredag då jag börjar på ny vecka. För brukar alltid använda ca 33 pp för att få i hop till kvällsmörgås o ev mellanmål. Det här blir en tuff vecka! Ska försöka klara varje dag på 29 pp nu.

• uniMog

suck. En vecka hemma med barn som är sjuka och jag har helt tappat tråden. Men jag stryker alla veckopoints och satsar på mina 29/dag resten av veckan så får vi hoppas det räcker. Har satt in en hormonspiral och är livrädd att börja gå upp igen som med p-pillren....

I won't turn my life around. Cause I like it upside down
  • stockrosen
    Pejgan skrev 2010-03-22 06:23:00 följande:
    suck. En vecka hemma med barn som är sjuka och jag har helt tappat tråden. Men jag stryker alla veckopoints och satsar på mina 29/dag resten av veckan så får vi hoppas det räcker. Har satt in en hormonspiral och är livrädd att börja gå upp igen som med p-pillren....
    Ja, är det någonting som får mig tappa fotfästet när det gäller mat så är det just som du skriver sjukdomar. Då orkar man inte planera. Man tar det man har hemma.

Hoppas dina barn mår bättre snart och att du kommer igång igen.

Jag gjorde den där moussen igår som någon rekommenderade men jag tyckte att den var äcklig....Nej, jag gillar inte alla vv recept..........tyvärr.
  • Gulletuss

Här är det också sjuka barn. :-/
    Men jag ska försöka hålla ordning på mina points. Fast i kväll är det träff med tjejerna. Och jag har bestämt mej för att inte räkna points på våra möten. Så det blir nog soppa till lunch för att hålla PP ner!

• Kaxmaja

Heja heja tjejer
    Nu är det ny vecka. Nu tar vi nya friska tag. Kom igen. Vi SKA lyckas. Vi SKA bli av med likona. För varje liiitet gram vi går ner kommer vi närmre målvikten.
    Plocka fram målbilden (för ni har väll en sådann) och tänk er in i den. Fokusera och andas 5 djupa andetag. Kom igen detta klarar vi tillsammans.

Jag räknar inte stekfett, försöker att inte ta med de när jag tar maten. Och jag räknar inte smörtagen på smörgåsen, jag äter nästan aldriog smörgås och när jagh gör de tart jag bara liiiiite liiiiite smör på.

(¯`♥.¸(¯`♥.¸♥ www.grodfamiljen.se ♥¸ .♥´¯)¸.♥´¯)
  • uniMog

hahahahahhhha... jag skulle köpa en måltidsersättnign att äta istället för lunch idag för att spara lite tid efter min lunchpromenad och köpte en som var lite "dyrare" kalorimässigt men tänkte att det var lugnt. Sen pointsberäknade jag den och den var 13 points!!!

ja det är kul nästan jämt...

I won't turn my life around. Cause I like it upside down
Svar på tråden Pro Points Viktväktarna