• rock79

Pro Points Viktväktarna

Hallå där!!

Är det någon som vet hur nya Pro Points systemet fungerar hos VV?
    Fick min underbara prins för snart 4 månader sedan och nu MÅSTE jag ta tag i det här med vikten.
    Jag gick upp 8 kilo under graviditeten (vilket jag är otroligt tacksam för) och ner 14 kilo direkt efter. Tyvärr har jag lagt på mig typ 10 kilo igen. Till saken hör den att jag hade väl cirkus en så där 20 kilo för mycket redan INNAN graviditeten{#lang_emotions_frown}.
    SNÄLLA om nån vet något om det nya systemet så svara gärna. Kul om man kan hjälpas åt att nå sina mål.

Gott Nytt År på er alla!! (Själv ska jag frossa en sista kväll, hihihi)

• Svar på tråden Pro Points Viktväktarna
  • FruFA79

Nu är jag medlem på Viktväktarna Online - skönt att äntligen tagit tag i det, så nu hoppas jag att kilona kommer trilla av!
    Vem är jag? 33 år, föräldraledig med lille L 1 år, och chokladoman!! Behöver gå ner ca 20 kilo....

Jag ammar fortfarande på natten, morgonen och mellanmål så jag fick några extra points att göra av med. Varje dag har jag 37 Points & 49 i veckobonus.

Min himmelbit föddes 09.03.17
  • Kaxmaja
    FruAhlander skrev 2010-03-22 14:52:23 följande:
    Nu är jag medlem på Viktväktarna Online - skönt att äntligen tagit tag i det, så nu hoppas jag att kilona kommer trilla av! Vem är jag? 33 år, föräldraledig med lille L 1 år, och chokladoman!! Behöver gå ner ca 20 kilo.... Jag ammar fortfarande på natten, morgonen och mellanmål så jag fick några extra points att göra av med. Varje dag har jag 37 Points & 49 i veckobonus.
    Välkommen.
    Nu får vi kämpa tillsammans. Detta ska vi klara
    (¯`♥.¸(¯`♥.¸♥ www.grodfamiljen.se ♥¸ .♥´¯)¸.♥´¯)
  • Gulletuss
    FruAhlander skrev 2010-03-22 14:52:23 följande:
    Nu är jag medlem på Viktväktarna Online - skönt att äntligen tagit tag i det, så nu hoppas jag att kilona kommer trilla av!Vem är jag? 33 år, föräldraledig med lille L 1 år, och chokladoman!! Behöver gå ner ca 20 kilo.... Jag ammar fortfarande på natten, morgonen och mellanmål så jag fick några extra points att göra av med. Varje dag har jag 37 Points & 49 i veckobonus.
    Välkommen i gänget! Det är gott att ha tjejerna i tråden att rådfråga och få stöd av!
  • Kaxmaja

Jag har ett litet tips mot sötsuget

Om jag är assötsugen så brukar jag gå in i badrummet. Ta fram tandtråden och köra ett regält race mellan tänderna. Sedan åker floursköljningen fram och det gurglas i 1 minut. Efter detta känner jag mig så himla fräch i munnen att jag absolut inte har lust att äta något

• Flyssel
    Kaxmaja skrev 2010-03-22 18:02:18 följande:
    Jag har ett litet tips mot sötsuget Om jag är assötsugen så brukar jag gå in i badrummet. Ta fram tandtråden och köra ett regält race mellan tänderna. Sedan åker floursköljningen fram och det gurglas i 1 minut. Efter detta känner jag mig så himla fräch i munnen att jag absolut inte har lust att äta något
    Japp, det är ett bra tips! Jag brukar nöja mig med att borsta tänderna, men din superkur kan nog bota alla sorters godissug
  • FruFA79

Mitt tips som motar sötsuget är att dricka thé... Jag köpte ett gott i lösvikt som kallas "Mors lilla Olle", med blåbärs-smak, och det har jag druckit två koppar av i kväll! Har 0,5 P kvar, så nu skall jag snart gå och lägga mig. Min lille vaknar fortfarande 2 ggr/natt och vill amma så det är tidig läggning som gäller för att orka.

Vad har ni ätit till middag i dag?
    Här blev det kålpudding, kokt potatis & lingon till. Gott med husmanskost i bland! La in det som recept VV online och en portion blev ynka 5 PP! Plus potatis & lingon då såklart!

TACK för välkomnandet! {#lang_emotions_smile}{#lang_emotions_flower}

• Ronjan709

var i viktredskapen på internet kan jag skriva in att jag tagit en långpromenad o få in aktivitetspointsen?

• Kaxmaja
    Liljan75 skrev 2010-03-22 22:06:31 följande:
    var i viktredskapen på internet kan jag skriva in att jag tagit en långpromenad o få in aktivitetspointsen?
    På samma ställe nere på vänster sida där du kan räkna ut hur mycke en matvara är så kan du trycka på den springande gubben så kommer aktivitetsgrejjen fram
  • Flyssel

Nu är det min tur att inte fatta hur man ändrar från jämnviktsläge till viktminskningsläge igen, så jag frågar här innan jag börjar leta i tråden efter andra som har frågat.
    Mycket underlig funktion det där - om man ändrar sin målvikt till att ligga lägre än den nuvarande vikten så är man antagligen inte intresserad av att ligga på jämnvikt..

Svar på tråden Pro Points Viktväktarna