• rock79

Pro Points Viktväktarna

Hallå där!!

Är det någon som vet hur nya Pro Points systemet fungerar hos VV?
    Fick min underbara prins för snart 4 månader sedan och nu MÅSTE jag ta tag i det här med vikten.
    Jag gick upp 8 kilo under graviditeten (vilket jag är otroligt tacksam för) och ner 14 kilo direkt efter. Tyvärr har jag lagt på mig typ 10 kilo igen. Till saken hör den att jag hade väl cirkus en så där 20 kilo för mycket redan INNAN graviditeten{#lang_emotions_frown}.
    SNÄLLA om nån vet något om det nya systemet så svara gärna. Kul om man kan hjälpas åt att nå sina mål.

Gott Nytt År på er alla!! (Själv ska jag frossa en sista kväll, hihihi)

• Svar på tråden Pro Points Viktväktarna
  • Baby
    Kaxmaja skrev 2010-03-23 10:42:56 följande:
    Jag har 22.3kg kvar. Det kommer ta tid och vara slitidgt. Men jag ska kämpa så hårt jag bara kan. På torsdag ska jag ut på restaurang och äta med några kompisar. Kommer att äta snålt under den dagen samt använda alla mina bonuspoints den kvällen. Men då tänker jag inte heller räkna points utna äta de jag vill där
    Jag har ungefär lika mycket kvar att gå ner och har samma inställning: det kommer vara slitigt och det kommer ta tid. Men vem tusan har bråttom
  • Kaxmaja
    Baby skrev 2010-03-23 10:45:07 följande:
    Jag har ungefär lika mycket kvar att gå ner och har samma inställning: det kommer vara slitigt och det kommer ta tid. Men vem tusan har bråttom
    Folk frågar hela tiden hur lång tid jag beräknar att de tar. Jag svarar alltid att de får ta den tid det tar. men visst hade det varit skönt att vara "klar" till jul
    (¯`♥.¸(¯`♥.¸♥ www.grodfamiljen.se ♥¸ .♥´¯)¸.♥´¯)
  • Ronjan709
    Kaxmaja skrev 2010-03-23 10:52:34 följande:
    Folk frågar hela tiden hur lång tid jag beräknar att de tar. Jag svarar alltid att de får ta den tid det tar. men visst hade det varit skönt att vara "klar" till jul
    statestik visar i alla fall att de som går ner långsamt mkt oftare behåller sin viktnedgång.  Så i slutändan blir kanske långsamt fort. För om man går ner snabbt o sen går upp snabbt igen så är det ju verkligen långsamt att få ngn förändring på sikt
  • stockrosen

Jag får säga att vv-programmet ändå är fantastiskt.
    Jag har haft tjejmiddag och vi har ätit thaiimiddag och cheescake till efterätt. Jag har nu roat mig att räkna ut vad hela min cheesecake kostar i points och det blev hela 85 points.
    Jag har ätit hela 4 bitar av den vilket är enormt mkt men jag kunde inte hålla mig. Och trots det så har jag hela 8 points kvar av min veckobonus. Helt otroligt. Jag trodde faktiskt att jag skulle gå back totalt.

• Kaxmaja
    stockrosen skrev 2010-03-23 22:37:20 följande:
    Jag får säga att vv-programmet ändå är fantastiskt. Jag har haft tjejmiddag och vi har ätit thaiimiddag och cheescake till efterätt. Jag har nu roat mig att räkna ut vad hela min cheesecake kostar i points och det blev hela 85 points. Jag har ätit hela 4 bitar av den vilket är enormt mkt men jag kunde inte hålla mig. Och trots det så har jag hela 8 points kvar av min veckobonus. Helt otroligt. Jag trodde faktiskt att jag skulle gå back totalt.
    *tummen upp*

Det är så jag tänkt göra på torsdag då jag ska på restaurang. Jag har sparat hela min veckobonus tillsdess. När jag är där kommer jag att äta vad jag vill men jag tror inte jag klarar att överstiga ändå.

Annat blir det månfag/tisdag då ska familjen på familjekryssning med buffé. Då kommer jag garanterat överstiga. men men en gång är ingen gång eller vad säger vi?
  • Baby
    Kaxmaja skrev 2010-03-24 07:47:46 följande:
    *tummen upp*Det är så jag tänkt göra på torsdag då jag ska på restaurang. Jag har sparat hela min veckobonus tillsdess. När jag är där kommer jag att äta vad jag vill men jag tror inte jag klarar att överstiga ändå.Annat blir det månfag/tisdag då ska familjen på familjekryssning med buffé. Då kommer jag garanterat överstiga. men men en gång är ingen gång eller vad säger vi?
    Precis, som Valter Kurtson skulle sagt: "En gång är ingen gång och händer det igen, ja då börjar man om på noll" Problemet löst
  • Kaxmaja
    Baby skrev 2010-03-24 08:51:08 följande:
    Precis, som Valter Kurtson skulle sagt: "En gång är ingen gång och händer det igen, ja då börjar man om på noll" Problemet löst
    Vi kör alltid en gång är ingen gång. 2 gånger är en gonggong
  • Baby
    Kaxmaja skrev 2010-03-24 08:59:00 följande:
  • stockrosen
    Kaxmaja skrev 2010-03-24 08:59:00 följande:
    Ha ha... Det är ju helt underbart!

Ja, jag tror det kommer gå utmärkt för dig!

Jag minns när jag tidigare gick på vv möten och när julen närmade sig och folk var oroliga, så sa personalen alltid:
    " man blir inte tjock av det du äter mellan jul och nyår utan av det du äter mellan nyår och jul" och det säger ganska mkt om hur det fungerar.
    Därför tror jag inte att det är så farligt att slarva ordentligt då och då bara man går tillbaka till programmet. Problemet är väl oftast att när man går upp något kilo efter man slarvat så kan man tappa motivationen och ge upp helt & hållet och det är inte bra. Men då får man försöka komma hit och få lite inspiration igen

Inte för att jag tror att du tappar motivationen utan bara rent generellt är det nog viktigt att försöka tänka så när det är svårt att hålla sig till programmet under en resa eller av någon annan anledning.
  • Kaxmaja
    stockrosen skrev 2010-03-24 17:08:44 följande:
    Ha ha... Det är ju helt underbart! Ja, jag tror det kommer gå utmärkt för dig! Jag minns när jag tidigare gick på vv möten och när julen närmade sig och folk var oroliga, så sa personalen alltid: " man blir inte tjock av det du äter mellan jul och nyår utan av det du äter mellan nyår och jul" och det säger ganska mkt om hur det fungerar. Därför tror jag inte att det är så farligt att slarva ordentligt då och då bara man går tillbaka till programmet. Problemet är väl oftast att när man går upp något kilo efter man slarvat så kan man tappa motivationen och ge upp helt & hållet och det är inte bra. Men då får man försöka komma hit och få lite inspiration igen Inte för att jag tror att du tappar motivationen utan bara rent generellt är det nog viktigt att försöka tänka så när det är svårt att hålla sig till programmet under en resa eller av någon annan anledning.
    Ja precis. Det är så det gäller att tänka. Så på onsdag morgon då jag vaknar hemma i min säng efter resan ska jag banne mig köra stenhårt igen. Men jag kommer använda a,lla veckobonus på resan så jag inte överstiger hur mycke som helst oxå.
    Just nu ahr jag ont i halsen så jag ej kan träna. Annars var även planen att träna ihop en massa innan.
Svar på tråden Pro Points Viktväktarna