• rock79

Pro Points Viktväktarna

Hallå där!!

Är det någon som vet hur nya Pro Points systemet fungerar hos VV?
    Fick min underbara prins för snart 4 månader sedan och nu MÅSTE jag ta tag i det här med vikten.
    Jag gick upp 8 kilo under graviditeten (vilket jag är otroligt tacksam för) och ner 14 kilo direkt efter. Tyvärr har jag lagt på mig typ 10 kilo igen. Till saken hör den att jag hade väl cirkus en så där 20 kilo för mycket redan INNAN graviditeten{#lang_emotions_frown}.
    SNÄLLA om nån vet något om det nya systemet så svara gärna. Kul om man kan hjälpas åt att nå sina mål.

Gott Nytt År på er alla!! (Själv ska jag frossa en sista kväll, hihihi)

• Svar på tråden Pro Points Viktväktarna
  • Kaxmaja

Idag var jag NÄRA att fuska. Men jag satte mig på händerna och åt min matlåda under tystnad. Varje tisdag och fredag gårt jag och min yngsta i en speciell ÖF pga min förlossningsdepretion. Idag skulle vi fira att 2 barn fyllde 1. Så de var varma frallor med massa gott pålägg, pizza,  chokladkakor mm. Men jag åt som sagt min medhavda matlåda och drack vatten. *STOLT*

(¯`♥.¸(¯`♥.¸♥ www.grodfamiljen.se ♥¸ .♥´¯)¸.♥´¯)
  • Gulletuss
    Kaxmaja skrev 2010-03-26 16:01:11 följande:
    Idag var jag NÄRA att fuska. Men jag satte mig på händerna och åt min matlåda under tystnad. Varje tisdag och fredag gårt jag och min yngsta i en speciell ÖF pga min förlossningsdepretion. Idag skulle vi fira att 2 barn fyllde 1. Så de var varma frallor med massa gott pålägg, pizza,  chokladkakor mm. Men jag åt som sagt min medhavda matlåda och drack vatten. *STOLT*
    DUKTIGT! Mycket strongt gjort! {#lang_emotions_sunny}
  • stockrosen
    Kaxmaja skrev 2010-03-26 16:01:11 följande:
    Jag är sååå otroligt imponerad av dig!
    Du måste ha en vilja av stål, eller en karaktär av stål
  • Toker

Starkt gjort Angelzezzan!

Hur många PP räknar ni när ni gör sån där pizza med köpt deg? Pizzakit... Om man tar hur många PP en hel sån är så kan man ju räkna ut sen hur mycket man ätit om man tar tex två bitar osv... nån som har ungefärlig koll? Eller ska man räkna samma som en pizza man köper på pizzeria? Vi ska ha rökt skinka och köttfärs på den...

• Kaxmaja

Tack tjejer. Nej oj jag har absolut inte en vilja av stål och idag var jag bara sååååå nära att fuska. Men jag satt och bråkade där med mig själv och jag vill bli smal Lindah vann denna match.

Toker jag hade lagt in de som ett nytt recept i onlineverktyget. Mätt upp allt jag tänkte ha på och så. Då ser jag exakt hur mycke det blir

• Toker

Hehe Och jag som tänkte bara glida med nån som hade koll .

Jodå du är superduktig!! Innan jag startade med VV tänkte jag hela tiden "men äh, det gör ju ingen skillnad imorgon om jag äter en påse med godis idag"... men sen när man startade så märkte man ju efter bara en vecka!! Och nu efter två månader har ju tiden bara rusat iväg och det lilla varje dag gör ju hela skillnaden! Hmm blev flummigt nu...

• Kaxmaja
    Toker skrev 2010-03-26 16:52:39 följande:
    Hehe Och jag som tänkte bara glida med nån som hade koll . Jodå du är superduktig!! Innan jag startade med VV tänkte jag hela tiden "men äh, det gör ju ingen skillnad imorgon om jag äter en påse med godis idag"... men sen när man startade så märkte man ju efter bara en vecka!! Och nu efter två månader har ju tiden bara rusat iväg och det lilla varje dag gör ju hela skillnaden! Hmm blev flummigt nu...
    Satt precis här och grinade framför sambon för att jag åt på restaurnag igår (veckobonusen + 15 av gårdagenspoints hade jag tillgodo) Måndag-tisdag ska vi på familjekryssning och äta både bufféfrukost och middagsbuffé samt att jag ska sitta i baren och ta EN drink med en kompis = pointsen kommer flyga sin kos. Känns som helt lönlöst att gå ner i vikt just nu. men jag VET jua tt det inte är det. Om jag är duktig alla andra dagar så kan jag klara det trots de få utsvävningarna. Men det är så jäkla svårt att fortsätta vara motiverad då man haft en frikväll eller liknande. Men nu ska jag dunka huvudet i väggen och plocka ordning här hemma. Ikväll blir det fruktsallad till så ska det låta. Sen vägning imorgon
  • Toker

Jo fast när man är i såna situationer kan man ju göra det bästa av det som finns eller hur. Man behöver inte slå knut på sig heller!

Jag kör lite "lyx" varje lördag, för skulle jag inte få göra den utsvävningen skulle jag känna mig alltför styrd och säkert tappa motivationen för det. Ha en trevlig kväll!

• Kaxmaja
    Toker skrev 2010-03-26 17:06:48 följande:
    Jo fast när man är i såna situationer kan man ju göra det bästa av det som finns eller hur. Man behöver inte slå knut på sig heller! Jag kör lite "lyx" varje lördag, för skulle jag inte få göra den utsvävningen skulle jag känna mig alltför styrd och säkert tappa motivationen för det. Ha en trevlig kväll!
    Jo det är ju så. Förra gången jag körde VV så hade jag fridag varje lördag. Fick äta och dricka vad jag ville. Då sparade jag 4 points varje dag och använde aldrig mina aktivitetspoints. Så på lördagen räknade jag inte alls utan vräkte i mig. Då klarade jag jua tt gå ner 25kg på lite mer än 6 mån. Så jo visst går det Men denna gång räknar jag med att kilona sitter mer fast + att jag inte hinner träna på samma sätt
  • Baby

Måste skryta lite över mig själv! Har just kört 40 min Wii! Varav 2 st kortare löp-pass, jag har ALDRIG kunnat jogga men idag funkade det ganska bra. Jag blev så glad att jag klarade av det =)

Angelzezzan: Du är verkligen stark som klarade av frestelsen idag. Sånna som du är min motivation och förebild. Nästa gång jag hamnar inför en frestelse ska jag tänka: "Nehe du, lilla tjockis-madde, om Angelzezzan kunde motstå så kan nog du med, eller är du sååå mycket sämre" Då kommer jag nog motstå =)  TACK SKA DU HA!!!

Svar på tråden Pro Points Viktväktarna