• rock79

Pro Points Viktväktarna

Hallå där!!

Är det någon som vet hur nya Pro Points systemet fungerar hos VV?
    Fick min underbara prins för snart 4 månader sedan och nu MÅSTE jag ta tag i det här med vikten.
    Jag gick upp 8 kilo under graviditeten (vilket jag är otroligt tacksam för) och ner 14 kilo direkt efter. Tyvärr har jag lagt på mig typ 10 kilo igen. Till saken hör den att jag hade väl cirkus en så där 20 kilo för mycket redan INNAN graviditeten{#lang_emotions_frown}.
    SNÄLLA om nån vet något om det nya systemet så svara gärna. Kul om man kan hjälpas åt att nå sina mål.

Gott Nytt År på er alla!! (Själv ska jag frossa en sista kväll, hihihi)

• Svar på tråden Pro Points Viktväktarna
  • Kaxmaja
    Baby skrev 2010-03-26 17:18:10 följande:
    Måste skryta lite över mig själv! Har just kört 40 min Wii! Varav 2 st kortare löp-pass, jag har ALDRIG kunnat jogga men idag funkade det ganska bra. Jag blev så glad att jag klarade av det =) Angelzezzan: Du är verkligen stark som klarade av frestelsen idag. Sånna som du är min motivation och förebild. Nästa gång jag hamnar inför en frestelse ska jag tänka: "Nehe du, lilla tjockis-madde, om Angelzezzan kunde motstå så kan nog du med, eller är du sååå mycket sämre" Då kommer jag nog motstå =)  TACK SKA DU HA!!!
    *torkar en tår* åhh det var snällt sagt.

Om jag ska vara ärlig så hjälpte det mig att jag tänkte att jag skulle skryta över hur duktig jag varit här inne
    Pinsamt ju att hoppa in här och erkänna att jag fuskat. nej nej det ska inte hända.

Heja heja bra med träningen.
    (¯`♥.¸(¯`♥.¸♥ www.grodfamiljen.se ♥¸ .♥´¯)¸.♥´¯)
  • Kaxmaja

Nu har jag suttit och planerat in all mat som ska intas imorgon Känns bra att ha allt planerat då vi ska iväg på lekland på dagen.

• stockrosen
    Angelzezzan:
    jag får lov att erkänna att jag också tycker att du är lite av en inspiration för mig.
    Jag var nämligen med en gång när även du var med i vv och jag vet att du lyckades så otroligt bra (hur sjutton man nu lyckas att gå ner 25 kg på 6 mån)...
    Så jag vet att du kommer fixa detta och jag är impad. Och ännu mer impad när man förstår hur mkt du kämpar med dig själv för att fixa det OCH fixar det!
  • Kaxmaja
    stockrosen skrev 2010-03-26 21:50:42 följande:
    Angelzezzan: jag får lov att erkänna att jag också tycker att du är lite av en inspiration för mig. Jag var nämligen med en gång när även du var med i vv och jag vet att du lyckades så otroligt bra (hur sjutton man nu lyckas att gå ner 25 kg på 6 mån)... Så jag vet att du kommer fixa detta och jag är impad. Och ännu mer impad när man förstår hur mkt du kämpar med dig själv för att fixa det OCH fixar det!
    Men åhh tack vad snälla ni är allihbopa. Denna gång kommer det dock bli MYCKE tyngre att gå ner. Med två små barn här hemma finns absolut ingen tid till träning på samma sätt som förut. Därför gäller det att jag skönter mig ännu bätte med maten.

Men jag tycker det är liiite lättare när man har tråden och får inspiration och ideer. Kom igen nu fortsätter vi att kämpa allihopa.

Imorgon ska jag på lekland med barnen (Samuel 2år & Jonatan 10mån) det kommer bli livat. Kan man ta på sig sportbhn då

Vägning imorgonbitti och jag e skitnervös. Hoppas så himla mycke att vågen visar minus nu när jag kämpar så med mig själv.
  • Toker

Yoo tjejer! Vad äter ni i godis eller lyx-väg? Brukar köra chips o en kexchoklad på lördagar men finns det nåt annat i det stuket ni kan tipsa om? Nu menar jag inte bullar osv utan godis samt nåt salt

• Kaxmaja
    Toker skrev 2010-03-26 22:09:51 följande:
    Yoo tjejer! Vad äter ni i godis eller lyx-väg? Brukar köra chips o en kexchoklad på lördagar men finns det nåt annat i det stuket ni kan tipsa om? Nu menar jag inte bullar osv utan godis samt nåt salt
    Kexchoklad finns inte i detta land *snyft*
  • Toker

Aj då! Hehe... Var bor du? Vad brukar du äta på din "ätardag" om det finns bonuspoäng kvar? Lite OT : Btw så är min minsta också 10 månader, visst är de goa

• stockrosen
    Toker skrev 2010-03-26 22:09:51 följande:
    Chocklad är ju tok för dyrt så det faller bort.
    Jag kan dock äta vanliga godis, blandat. Gärna skumgummi eller vingummi. Men ikväll blev det "bara" fruktsallad och lättglass.
  • Toker

Ja... nu har jag hela min veckobonus (som jag brukar bränna av rätt bra på lördagar ) kvar så vill gärna ha choklad av något slag (men vad för choklad? hmm) samt nåt i stil med chips ostbågar eller dyl... annars kan det lika gärna vara

• stockrosen

Toker:
    ja absolut, man skall äta det man är sugen på annars kan det kvitta. men chocklad är så himla dyrt tycker jag. Vad kostar chips light? Eller kanske salta pinnar (fast jag gillar inte dem)....

Svar på tråden Pro Points Viktväktarna