• rock79

Pro Points Viktväktarna

Hallå där!!

Är det någon som vet hur nya Pro Points systemet fungerar hos VV?
    Fick min underbara prins för snart 4 månader sedan och nu MÅSTE jag ta tag i det här med vikten.
    Jag gick upp 8 kilo under graviditeten (vilket jag är otroligt tacksam för) och ner 14 kilo direkt efter. Tyvärr har jag lagt på mig typ 10 kilo igen. Till saken hör den att jag hade väl cirkus en så där 20 kilo för mycket redan INNAN graviditeten{#lang_emotions_frown}.
    SNÄLLA om nån vet något om det nya systemet så svara gärna. Kul om man kan hjälpas åt att nå sina mål.

Gott Nytt År på er alla!! (Själv ska jag frossa en sista kväll, hihihi)

• Svar på tråden Pro Points Viktväktarna
  • Kaxmaja
    Toker skrev 2010-03-26 22:17:57 följande:
    Aj då! Hehe... Var bor du? Vad brukar du äta på din "ätardag" om det finns bonuspoäng kvar? Lite OT : Btw så är min minsta också 10 månader, visst är de goa
    Jag bor i Norge. Därför har jag ganska sv¨årt. Finns inte så himla mycke light produkter här Men jag blandar med vatten osv osv osv.

Jag har så mycke grejjer typ som tjejmiddagen på restaurang i torsdags så jag använder min veckobonus så.
    (¯`♥.¸(¯`♥.¸♥ www.grodfamiljen.se ♥¸ .♥´¯)¸.♥´¯)
  • Kaxmaja

Vägning idag och här sitter jag och gråter

av LYCKA. -1.3kg. Det behövde jag verkigne nu när jag sliter en del med motivationen. Nu är  känner jag mig på topp igen. Fick även min första stjärna Jippi nu jäklar ska jag kämpa vidare. Dock blir det ju hipp happ måndagkväll-tisdag då vi är på kryssning med buffé. men ALLA andra dagar ska jag skärpa mig. Det är bara ok att äta fritt på båten. Absolut inte någonannanstans

• Gulletuss
    Kaxmaja skrev 2010-03-27 08:12:05 följande:
    Vägning idag och här sitter jag och gråterav LYCKA. -1.3kg. Det behövde jag verkigne nu när jag sliter en del med motivationen. Nu är  känner jag mig på topp igen. Fick även min första stjärna Jippi nu jäklar ska jag kämpa vidare. Dock blir det ju hipp happ måndagkväll-tisdag då vi är på kryssning med buffé. men ALLA andra dagar ska jag skärpa mig. Det är bara ok att äta fritt på båten. Absolut inte någonannanstans
    Va roligt! Grattis!!!! {#lang_emotions_flower} 1,3 är ju jättebra!!!!

Jag har ju också vägning i dag och är också nöjd - 1,1 kg!
    Men jag har ju nu hamnat i jämnviktsläge, och jag hittar INTE var man ändra det!!!! Det finns inget nere i hörnet vid "ammar du?".
    Toker, var det du som hittade hur man ändrar på något annat ställe? VAR i så fall?

Nu har jag i alla fall gått ner 5,6 kg totalt på lite mer än 5 veckor. Hääääärligt!
  • Kaxmaja
    Gulletuss skrev 2010-03-27 09:13:10 följande:
    Va roligt! Grattis!!!!  1,3 är ju jättebra!!!! Jag har ju också vägning i dag och är också nöjd - 1,1 kg! Men jag har ju nu hamnat i jämnviktsläge, och jag hittar INTE var man ändra det!!!! Det finns inget nere i hörnet vid "ammar du?". Toker, var det du som hittade hur man ändrar på något annat ställe? VAR i så fall? Nu har jag i alla fall gått ner 5,6 kg totalt på lite mer än 5 veckor. Hääääärligt!
    1.1 är ju super bra jobbat GRATTIS. Jag hade varit nöjd med -0.5 denna vecka så -1.3 var ju helt sjukt bra

Om du klickar på ammar du. Kommer det inte upp mer grejjer då?
  • Gulletuss

Halleluja! Jag lyckades hitta var man ändrar!

Apropå godis och sånt... Jag har kommit på att jag har ätit 100 g. mörk choklad på 5 veckor. Det är allt!!! Det har inte varit ett helt medvetet val, att inte äta NÅGOT godis. Det har bara blivit så! I början undvek jag visserligen godis o dyl för att bli av med lite av sockerberoendet. Men jag har varit dålig på att utnyttja veckobonusen. Eller.... så här är det. Jag har ju en kväll i veckan när jag träffar mina väninnor. Då äter jag det som serveras, äter med sans och förnuft, och räknar INTE points. Och då räknar jag med att en liten del av veckobonusen går ut.
    Så en och annan god efterrätt har det ju slunkit ner!

• uniMog
    Gulletuss skrev 2010-03-27 09:13:10 följande:
    Va roligt! Grattis!!!!  1,3 är ju jättebra!!!! Jag har ju också vägning i dag och är också nöjd - 1,1 kg! Men jag har ju nu hamnat i jämnviktsläge, och jag hittar INTE var man ändra det!!!! Det finns inget nere i hörnet vid "ammar du?". Toker, var det du som hittade hur man ändrar på något annat ställe? VAR i så fall? Nu har jag i alla fall gått ner 5,6 kg totalt på lite mer än 5 veckor. Hääääärligt!
    klicka i raden där du har dina points (kvar idag, veckobonus...). då får du upp en större ruta. där finns en liiiten länk långt ner till vänster "ändra" brevid "ammar du"
    I won't turn my life around. Cause I like it upside down
  • Gulletuss
    Pejgan skrev 2010-03-27 09:30:40 följande:
    klicka i raden där du har dina points (kvar idag, veckobonus...). då får du upp en större ruta. där finns en liiiten länk långt ner till vänster "ändra" brevid "ammar du"
    Tack Pejgan, men jag lyckades efter myyyycket letande hitta rätt ställe!
  • Toker

Ah såg att ni hittat nu Tyckte det verkar enklare att bara ha en länk "ändra" bredvid "ammar du" längst ner till höger! Men men...

Angelzezzan SKITBRA jobbat!! Go girl!!

Stockrosen - en kexchoklad tex är 7 PP eller 7,5 minns inte så noga nu. Så den är ju "billig" (tycker jag iaf) Men om man tar tex Plopp en sån där påse med 158 gram så är en hel sån påse typ 25 PP. Jag brukar köra en kexchoklad 7 PP samt 150 gram lättsaltade chips som är 23 PP. Då blir det totalt 30... menar alltså att lördagen är min vräka i sig - dag :-P. Jag har nu 49 PP som veckobonus så då har man ju även lite kvar... men har 36 PP varje dag så det räcker mer än väl tycker jag... men sen när man slutar amma blir det 29 så då kanske man behöver beta av veckobonusen vad vet jag

• stockrosen
    Toker:
    Är det bara 7 points i en kexchocklad? Slog upp det på online men där fick jag bara upp cloettas eller nåt sånt och då var det typ 25 points. Skall leta igen. För en kexchocklad är jag rätt sugen på.

Jag är inte förtjust i chips överhuvudtaget så för mig kan det kvitta.
    Min stora last är väl pajer, bullar och sånt. Gu`vad jag saknar det.
  • stockrosen
    Angelzezzan och Gulletuss:
    JÄTTEGRATTIS!
    Angelzezzan: du skrämde oss lite där
Svar på tråden Pro Points Viktväktarna