• rock79

Pro Points Viktväktarna

Hallå där!!

Är det någon som vet hur nya Pro Points systemet fungerar hos VV?
    Fick min underbara prins för snart 4 månader sedan och nu MÅSTE jag ta tag i det här med vikten.
    Jag gick upp 8 kilo under graviditeten (vilket jag är otroligt tacksam för) och ner 14 kilo direkt efter. Tyvärr har jag lagt på mig typ 10 kilo igen. Till saken hör den att jag hade väl cirkus en så där 20 kilo för mycket redan INNAN graviditeten{#lang_emotions_frown}.
    SNÄLLA om nån vet något om det nya systemet så svara gärna. Kul om man kan hjälpas åt att nå sina mål.

Gott Nytt År på er alla!! (Själv ska jag frossa en sista kväll, hihihi)

• Svar på tråden Pro Points Viktväktarna
  • Pez76

ja och så kan man ju även gå på hur många möten man vill inkluderat i det priset :)

• Pez76

Ett gott tips på vad man kan äta till middag som är relativt billigt i propoints är att göra potatismos med tex blomkål el morot.

2 potatisar    3pp
    1 dl lättmjölk  1pp
    1 tsk margarin  1pp
    blomkål el morot el broccoli
    salt & peppar

Det blir supersmaskigt, särskilt med blomkål och man kan ha vad som helst till. Jag brukar tex en kycklingfilé till och sallad. Då har jag en stor middag (man kan ju ha hur mycket grönsak i mosen som helst gratis) och med kycklingen är det endå bara 7pp totalt :) Då har man definitivt råd med en smörgås framåt kvällen sen om man vill;)

• Annkris
    Pez76 skrev 2010-01-26 08:14:07 följande:
    Ett gott tips på vad man kan äta till middag som är relativt billigt i propoints är att göra potatismos med tex blomkål el morot.2 potatisar    3pp1 dl lättmjölk  1pp1 tsk margarin  1ppblomkål el morot el broccolisalt & pepparDet blir supersmaskigt, särskilt med blomkål och man kan ha vad som helst till. Jag brukar tex en kycklingfilé till och sallad. Då har jag en stor middag (man kan ju ha hur mycket grönsak i mosen som helst gratis) och med kycklingen är det endå bara 7pp totalt :) Då har man definitivt råd med en smörgås framåt kvällen sen om man vill;)
    Funkar bra med palsternacka också. det gick hem även hos en kräsen 9-åring...

Jag känner att jag valt fel dag för vägning. Jag väger mig på måndagar, men väger som minst på fredagen. Detta eftersom jag väljer att frossa upp min veckobonus under helgen, mest rödvin och popcorn
  • Matillin

Tänkte bara tipsa er om att dom ska prata om olika dieter på TV 4 "Efter 10" med Malou idag.

• stockrosen
    Annkris skrev 2010-01-26 09:13:47 följande:
    Funkar bra med palsternacka också. det gick hem även hos en kräsen 9-åring... Jag känner att jag valt fel dag för vägning. Jag väger mig på måndagar, men väger som minst på fredagen. Detta eftersom jag väljer att frossa upp min veckobonus under helgen, mest rödvin och popcorn
    Jag tycker torsdagar/fredagar är en bra vägdag.
  • Ronjan709
    Pez76 skrev 2010-01-26 08:00:51 följande:
    Vad kul att det går så bra för alla:) För mig gick det lite sämre den här veckan, jag hade gått upp 1 hg....vilket jag har svårt att förstå för jag har skött mig mycket bra, men förhoppningsvis tar jag igen det med råge nästa vecka:) Ibland kan det ju pendla lite tex om man ska ha mens etc. Jag har dessutom slutat amma så nu kommer det klart gå lite långsammare med viktminskningen;)Jag förstå inte riktigt när ni pratar om onlinemedlem vs. månadsmedlem...jag trodde det var samma sak? Jag är månadsmedlem men har ju tillgång till allt på nätet och då betalar jag bara 350 kr/månad, 600 låter väldigt dyrt i mina öran, det e ju tom dyrare än att gå på mötena....
    600 för onlinemedlem är för 3månader så det blir 200 kr per månad. Är lite billigare än mötesmedlem 350 kr inkl möten o näten.
  • Matillin
    stockrosen skrev 2010-01-26 10:11:02 följande:
    Jag tycker torsdagar/fredagar är en bra vägdag.
    Samma här, jag har vägdag på torsdagar då syns inte fusket från helgen.
  • Ronjan709
    Pez76 skrev 2010-01-26 08:00:51 följande:
    Vad kul att det går så bra för alla:) För mig gick det lite sämre den här veckan, jag hade gått upp 1 hg....vilket jag har svårt att förstå för jag har skött mig mycket bra, men förhoppningsvis tar jag igen det med råge nästa vecka:) Ibland kan det ju pendla lite tex om man ska ha mens etc. Jag har dessutom slutat amma så nu kommer det klart gå lite långsammare med viktminskningen;)Jag förstå inte riktigt när ni pratar om onlinemedlem vs. månadsmedlem...jag trodde det var samma sak? Jag är månadsmedlem men har ju tillgång till allt på nätet och då betalar jag bara 350 kr/månad, 600 låter väldigt dyrt i mina öran, det e ju tom dyrare än att gå på mötena....
    Tråkigt föresten att du gått upp fast du skött dig. Är så rädd att det blir samma sak för mig på fredag. enligt min våg här hemma har jag nästan gått upp sen jag började vv. Jag kanske äter för lite points till frukost o tar ut för mkt på dagen? Äter c a 5,5 pp till frukost. ska testa med 8 pp frukostar o 9 pp lunch 9pp middag och 3 pp till min lilla kvällsmacka O bara köra frukt till mellanmål. Kanske fungerar det bättre. Skulle vara kul att se resultat första veckan så man blir peppad att fortsätta
  • MUM CC

-0,6 kg "bara"... Inte så nöjd, men realistiskt så borde jag vara det med julgransplundring och 1-års kalas i helgen. Ville (var inställd på) att detskulle hända mer i början, -1,6 kg på lite mindre än 2 veckor, men men... bara att ta nya tag!

• Kkarin

MUM CC: Det är bra att gå ner i vikt långsamt men jag förstår, jag vill också gå ner i vikt snabbt. Jag har också gått ner 1,6kg på 2 veckor.

Svar på tråden Pro Points Viktväktarna