• rock79

Pro Points Viktväktarna

Hallå där!!

Är det någon som vet hur nya Pro Points systemet fungerar hos VV?
    Fick min underbara prins för snart 4 månader sedan och nu MÅSTE jag ta tag i det här med vikten.
    Jag gick upp 8 kilo under graviditeten (vilket jag är otroligt tacksam för) och ner 14 kilo direkt efter. Tyvärr har jag lagt på mig typ 10 kilo igen. Till saken hör den att jag hade väl cirkus en så där 20 kilo för mycket redan INNAN graviditeten{#lang_emotions_frown}.
    SNÄLLA om nån vet något om det nya systemet så svara gärna. Kul om man kan hjälpas åt att nå sina mål.

Gott Nytt År på er alla!! (Själv ska jag frossa en sista kväll, hihihi)

• Svar på tråden Pro Points Viktväktarna
  • MUM CC

Kkarin -> jo, man vill ner snabbt, eller ja iaf lite i början för att bli lite taggad liksom. Men vi får peppa varandra desto mer här!!!

• Kkarin

När man ammar är det extra viktigt att gå ner i vikt långsamt. Vi vet att detta funkar, det är bara att ha tålamod och kämpa vidare.

• curiosa

Jag väger mig  på söndagskvällar, kanske inte heller optimalt men samtidgt så är det suveränt då jag inte slarvar på helgen eftersom jag har vägning under den.

Försöker att inte använda bonus pp och inte heller aktivitets pp, är ju tillräkligt svårt att äta de man måste.

• Ronjan709
    MUM CC skrev 2010-01-26 21:01:52 följande:
    -0,6 kg "bara"... Inte så nöjd, men realistiskt så borde jag vara det med julgransplundring och 1-års kalas i helgen. Ville (var inställd på) att detskulle hända mer i början, -1,6 kg på lite mindre än 2 veckor, men men... bara att ta nya tag!
    Det är väl ok. 0,6  i veckan blir ca 2,5 i månaden! Det skulle duga för mig.
    Har som mål att vara 10 kg lättare dvs min ursprungsvikt innan graviditet till sommaren.
  • Pez76

Jag tycker -0,6 är jättebra, rekommendationen är ju 0,5-1 kg i veckan, helst inte mer än 0,5 om man ammar. Fast jag fattar ju också att man vill se resultatet snabbt, särskilt i början:) När jag var med i VV första gången (många år sen, innan duoval etc) så gick jag inte ner ett dugg första veckan och var jättebesviken men efter andra veckan hade jag gått ner nästan tre kilo...så jag tror man kommer ifatt efter hand även om man inte går ner jättemycket på en gång. Sen beror det klart på hur mycket man har från början att ta av åxå;)

Jag har lite svårt att begränsa mig till mina pp nu...jag har aqmmat hela tiden och haft ganska många pp per dag men nu har jag slutat amma = mindre pp så jag får tänka om igen. Hittills denna veckan har jag överskridit min budget varje dag...suck! Svårast e det på morgonen för jag gillar mycket mat på morgonen...brukar kosta ca 10 pp och det har ju varit ok innan men nu går det inte längre. VAd äter ni på morgonen?

• Matillin

Jag tycker också att 0.6 kilo på en vecka är bra, speciellt när man dessutom fuskat lite!
    Det är ju rekomenderat att man inte ska gå ner mer än 0.5-1 kilo i veckan egentligen men jag skulle också gärna gå ner 1 kilo veckan helst

Imorgon har jag vägdag ska bli spännande och se hur mycket jag väger nu.

• Hemlighet

Någon här som vet om man blir medlem på vv bara på nätet så står det vad man får med. Och då står det ProPoints Calculator men är det en calkulator som man kan ha med sig i väskan eller har man bara tillgång till den på nätet?

• curiosa
    Hemlighet skrev 2010-01-27 11:12:34 följande:
    Någon här som vet om man blir medlem på vv bara på nätet så står det vad man får med. Och då står det ProPoints Calculator men är det en calkulator som man kan ha med sig i väskan eller har man bara tillgång till den på nätet?
    Det finns på nätet, men man kan ju köpa till den andra oxå som man kan ha med sig.
  • Hemlighet
    curiosa skrev 2010-01-27 12:44:07 följande:
    Det finns på nätet, men man kan ju köpa till den andra oxå som man kan ha med sig.
    var hittar man den? Har kikat på deras sida men hittar inte på den.
  • Ronjan709

I dag ser det ut som jag gått upp i vikt på min våg.
    Känns inget bra att vägningen är om 2 dgr. Vill verkligen se resultat typ 0,5 första veckan så man blir peppad. Annars tvivlar man ju om det fungerar. Har inte fuskat o inte tagit ut mkt veckobonus heller.

Svar på tråden Pro Points Viktväktarna