• rock79

Pro Points Viktväktarna

Hallå där!!

Är det någon som vet hur nya Pro Points systemet fungerar hos VV?
    Fick min underbara prins för snart 4 månader sedan och nu MÅSTE jag ta tag i det här med vikten.
    Jag gick upp 8 kilo under graviditeten (vilket jag är otroligt tacksam för) och ner 14 kilo direkt efter. Tyvärr har jag lagt på mig typ 10 kilo igen. Till saken hör den att jag hade väl cirkus en så där 20 kilo för mycket redan INNAN graviditeten{#lang_emotions_frown}.
    SNÄLLA om nån vet något om det nya systemet så svara gärna. Kul om man kan hjälpas åt att nå sina mål.

Gott Nytt År på er alla!! (Själv ska jag frossa en sista kväll, hihihi)

• Svar på tråden Pro Points Viktväktarna
  • Matillin
    Liljan75 skrev 2010-01-27 14:24:27 följande:
    I dag ser det ut som jag gått upp i vikt på min våg. Känns inget bra att vägningen är om 2 dgr. Vill verkligen se resultat typ 0,5 första veckan så man blir peppad. Annars tvivlar man ju om det fungerar. Har inte fuskat o inte tagit ut mkt veckobonus heller.
    Om du skulle få + på vågen imorgon eller ingen viktnedgång så är det kanske så att du ska mens snart?
    Dom flesta brukar gå upp i vikt då och jag går alltid upp 1-1½ kilo den veckan så då brukar jag droppa mer destu mer veckan efter en sån "mens"vägning
  • Pez76

Jag väger åxå mer vid mens, trist men man får igen det veckan efter:) Troist om du inte gått ner men ibalnd kan det ta mer än en vecka att ställa om kroppen, så var det för mig :) Jag e såååååååå sugen på en semla...tur att det typ snöregnar isbitar i sidled ute för det e inte värt att gå utanför dörren för att få tag i en hehe;)

• Matillin
    Pez76 skrev 2010-01-27 15:09:27 följande:
    Jag väger åxå mer vid mens, trist men man får igen det veckan efter:) Troist om du inte gått ner men ibalnd kan det ta mer än en vecka att ställa om kroppen, så var det för mig :) Jag e såååååååå sugen på en semla...tur att det typ snöregnar isbitar i sidled ute för det e inte värt att gå utanför dörren för att få tag i en hehe;)
    JAG MED
    Igår var jag och handlade mat före lunch och det doftade semla i hela affären, men jag passerade stolt förbi.
    Men jag är såå sugen verkligen, semlor är bland det godaste jag vet
  • Ronjan709
    Matillin skrev 2010-01-27 14:54:57 följande:
    Om du skulle få + på vågen imorgon eller ingen viktnedgång så är det kanske så att du ska mens snart?Dom flesta brukar gå upp i vikt då och jag går alltid upp 1-1½ kilo den veckan så då brukar jag droppa mer destu mer veckan efter en sån "mens"vägning
    Nja ska ha det den 8e ungefär så det borde väl vara först från den 1a som det spökar eller?
    Ja ja. Det kan ju vara så att deras våg  visar på ett resultat i alla fall på fredag. Får hålla tummarna
  • Ronjan709
    Pez76 skrev 2010-01-27 15:09:27 följande:
    Semla! åH vad gott!  lika med ganska många pp .... skulle jag kanske kunna unna mig då jag har 38 bonuspoäng kvar. Men ska försöka avstå....
  • Baby

Ååå här är en tråd för mig! 27 år gammal, fick första barnet för 4½ månad sen, gick ner 18kg med VV innan graviditeten. Nu är jag med i matchen igen, har vart på 2 möten nu. Gick ner 1,1 kg första veckan, ska väga mig imorgon igen. (Vägde mig hemma i helgen och imorse och hade gått UPP nu enligt min våg) VET att man inte ska väga sig hemma men jag tycker det är lite kul att hålla koll.

Från det ena till det andra, i materialet från förra veckan, Veckans Viktiga nr 3 verkar tryckfels Nisse ha vart framme. Bla står det att 1 dl matlagningsgrädde är 0points och att gräslök är 1 points. Det ståra att hela rätten "Fisk i gräslökssås" är 11points men när jag räknar så får jag det till 13 points.
    Lite tråkigt, man vill ju kunna lita på recept och material.

Kämpa på nu så kommer vi såå smala och snygga till sommaren

• MUM CC

En fråga om pp-sysyemet: nu har dem ju "byttor" runt siffrorna och om dem är ifyllt med grönt så är det ju ett bättre val etc. Men ibland så är det ingen bytta runt siffran, vad betyder det???

Åhhh... är också såååååå sugen på semla, eller eg vad som helst onyttigt!!!

• Hemlighet
    Hemlighet skrev 2010-01-27 11:12:34 följande:
    Någon här som vet om man blir medlem på vv bara på nätet så står det vad man får med. Och då står det ProPoints Calculator men är det en calkulator som man kan ha med sig i väskan eller har man bara tillgång till den på nätet?
    Någon som vet var man hittar propoints calculatorn på deras hemsida?

Passar även på att fråga om man får något häfte med första paketet där det står hur många pp sakerna inehåller?
  • Pez76
    Hemlighet skrev 2010-01-27 20:13:48 följande:
    Någon som vet var man hittar propoints calculatorn på deras hemsida? Passar även på att fråga om man får något häfte med första paketet där det står hur många pp sakerna inehåller?
    Jag tror att man måste vara medlem för att komma åt den, men när du loggat in finns den nere i vänstra hörnet:)

Jag kan inte heller låta bli att väga mig hemma fast jag borde låta bli...blir ju helt fixerad. Men min våg och vågen på vv brukar inte visa samma. Har haft en "gammal" våg hela tiden så det har varit lite svårt att se precis så då har jag fått en del glada överraskningar, men nu har jag köpt en digitalvåg så nu antar jag att överraskningarna e över..hehe
  • Hemlighet
    Pez76 skrev 2010-01-27 20:20:30 följande:
    Jag tror att man måste vara medlem för att komma åt den, men när du loggat in finns den nere i vänstra hörnet:) Jag kan inte heller låta bli att väga mig hemma fast jag borde låta bli...blir ju helt fixerad. Men min våg och vågen på vv brukar inte visa samma. Har haft en "gammal" våg hela tiden så det har varit lite svårt att se precis så då har jag fått en del glada överraskningar, men nu har jag köpt en digitalvåg så nu antar jag att överraskningarna e över..hehe
    Nu menar jag en pp calkulator man kan ha med sig i väskan
Svar på tråden Pro Points Viktväktarna