• rock79

Pro Points Viktväktarna

Hallå där!!

Är det någon som vet hur nya Pro Points systemet fungerar hos VV?
    Fick min underbara prins för snart 4 månader sedan och nu MÅSTE jag ta tag i det här med vikten.
    Jag gick upp 8 kilo under graviditeten (vilket jag är otroligt tacksam för) och ner 14 kilo direkt efter. Tyvärr har jag lagt på mig typ 10 kilo igen. Till saken hör den att jag hade väl cirkus en så där 20 kilo för mycket redan INNAN graviditeten{#lang_emotions_frown}.
    SNÄLLA om nån vet något om det nya systemet så svara gärna. Kul om man kan hjälpas åt att nå sina mål.

Gott Nytt År på er alla!! (Själv ska jag frossa en sista kväll, hihihi)

• Svar på tråden Pro Points Viktväktarna
  • uniMog
    Baby skrev 2010-02-19 12:35:22 följande:
    Jo visst kan jag det men om jag ska vara ärligt så suger det lite efter pizza även för min del Men eller hur borde en vegetarisk pizza vara 29 points?
    så länge de inte slänger på majs, oliver, marinerade grönsaker eller något annat så.
    I can Cum Lauder
  • Lydia07

Brukar ni ha något "fredagsmys" med barnen? Vi brukar ha det, men jag vet inte vad vi ska hitta på ikväll.
    Oftast blir det lite "godare" mat och sen något fika efteråt (popcorn, chips, kokosbollar eller glass har det blivit förut innan VV).
    Popcorn är ju lite points, men jag är inte sugen på det..

• uniMog

granatäpple, eventuellt med skivad banan
    morotsstavar, eventuellt med dip
    frysta bär som mixas med mjölk/yoghurt

I can Cum Lauder
  • Lydia07
    Pejgan skrev 2010-02-19 12:53:59 följande:
    granatäpple, eventuellt med skivad bananmorotsstavar, eventuellt med dipfrysta bär som mixas med mjölk/yoghurt
    Vi äter så mkt frukt ändå, så det skulle inte "duga" som fredagsmys här. Däremot funderade jag på grönsaker med dip.
    Men lite points kan ju gå åt, har ju veckobonus :P
  • Lydia07

Kanske ska tillägga att barnen är 5 och 3 år, och får lite lördagsgodis. Så behöver inte vara "1 åringsvänligt". Vi äter inte en massa socker i veckorna etc så fredagar och lördagar är det ok att äta lite mer onyttigt, men det bör ju inte bli föör många point (för oss vuxna).

• Baby
    Lydia07 skrev 2010-02-19 13:11:33 följande:
    Kanske ska tillägga att barnen är 5 och 3 år, och får lite lördagsgodis. Så behöver inte vara "1 åringsvänligt". Vi äter inte en massa socker i veckorna etc så fredagar och lördagar är det ok att äta lite mer onyttigt, men det bör ju inte bli föör många point (för oss vuxna).
    Viktväktarnas godis är ett hett tips. Både det som finns i klass och även från butiker. Lite points men ändå godis.
  • Ronjan709

Äntlien har jag gått ner igen. 0,7 denna vecka! totalt på min första månad blev det endå 1,9 trots att jag gick upp förra veckan o stog stilla veckan innan. Jag är nöjd. 1,9 i månaden innebär fortfarande jag kan vara i form i sommar! Nu har jag bara 8 kg kvar. Känns så skönt att säga i stället ör 10!
    Denna vecka åt jag dessutom upp all veckobonus

• Lydia07

Fredagsmys igår blev blåbärspaj, med mkt blåbär i. 5 pp per person, plus 2 pp för marsansåsen har jag för mig.

• Flyssel

Jag måste vara den enda i världshistorien som lyckats följa VV-programmet till punkt och pricka, och motionera varje dag, utan att gå ner något första veckan... Nu har jag inte invägning förrän på tisdag, men hittills har vågen inte rört sig en millimeter...
    Men jag ger inte upp, för om inget händer på några veckor så har jag ett minituöst registrerat kostschema att gå igenom med valfri dietist på MVC...

• Ronjan709
    Flyssel skrev 2010-02-20 09:40:39 följande:
    Jag måste vara den enda i världshistorien som lyckats följa VV-programmet till punkt och pricka, och motionera varje dag, utan att gå ner något första veckan... Nu har jag inte invägning förrän på tisdag, men hittills har vågen inte rört sig en millimeter... Men jag ger inte upp, för om inget händer på några veckor så har jag ett minituöst registrerat kostschema att gå igenom med valfri dietist på MVC...
    Jag gick ner första veckan men sen stilla o tom lite upp men sen gick jag ner 4e veckan igen så tillslut blev det ju ok på en månad. 1,9 kg.
    Så mitt råd är ge det en månad i alla fall! Kanske är så att vissa inte går ner varje vecka men i det stora hela blir det neråt i alla fall.
Svar på tråden Pro Points Viktväktarna