• rock79

Pro Points Viktväktarna

Hallå där!!

Är det någon som vet hur nya Pro Points systemet fungerar hos VV?
    Fick min underbara prins för snart 4 månader sedan och nu MÅSTE jag ta tag i det här med vikten.
    Jag gick upp 8 kilo under graviditeten (vilket jag är otroligt tacksam för) och ner 14 kilo direkt efter. Tyvärr har jag lagt på mig typ 10 kilo igen. Till saken hör den att jag hade väl cirkus en så där 20 kilo för mycket redan INNAN graviditeten{#lang_emotions_frown}.
    SNÄLLA om nån vet något om det nya systemet så svara gärna. Kul om man kan hjälpas åt att nå sina mål.

Gott Nytt År på er alla!! (Själv ska jag frossa en sista kväll, hihihi)

• Svar på tråden Pro Points Viktväktarna
  • Bobbenn
    Pejgan skrev 2010-02-15 12:09:09 följande:
    Min egen favoritefterrätt-framför-tv-soffan:Lägg frysta bär i en mixer. Häll på mjölk i så mycket mängd som du vill använda points. Söta ev. Mixa. Blir som fromage/glass. mmmm.Vissa föredrar yoghurt eller fil, jag gillar mjölk.
    Eller lättsockrad vaniljyoghurt 0,5 % mmmmmmmmmmmmmm
    Sidfot
  • Annkris

Idag tänker sambon och jag festa loss på en halv semla var. Men hur många points är det...? I vv online står det att en semla ger 16 pp  och  en semla/fastlagsbulle ger 9 pp. Vad är skillnaden, någon som vet?

• uniMog
    Annkris skrev 2010-02-16 09:10:45 följande:
    Idag tänker sambon och jag festa loss på en halv semla var. Men hur många points är det...? I vv online står det att en semla ger 16 pp  och  en semla/fastlagsbulle ger 9 pp. Vad är skillnaden, någon som vet?
    vikten. Om du tittar på dem så är 16p för en 175g semla. 9p är för en 100g.

9 * 1,75 blir 15,75. (175 är 1,75 gånger så mycket som 100g)
    I can Cum Lauder
  • Karin 81
    Pejgan skrev 2010-02-16 09:33:00 följande:
    vikten. Om du tittar på dem så är 16p för en 175g semla. 9p är för en 100g. 9 * 1,75 blir 15,75. (175 är 1,75 gånger så mycket som 100g)
    Jag tolkade det som om den för 9 points var själva bullen utan fyllning, och den för 16 en semla med grädde och fyllning... Fast din uträkning stämmer ju också.

Kan inte någon som går på möten fråga?
  • uniMog
    Karin 81 skrev 2010-02-16 09:43:52 följande:
    Jag tolkade det som om den för 9 points var själva bullen utan fyllning, och den för 16 en semla med grädde och fyllning... Fast din uträkning stämmer ju också. Kan inte någon som går på möten fråga?
    Ja det är ju fullt möjligt att en semla utan fyllning väger ca 100g och att fyllningen och bullen är ungefär lika pointsrika.
    I can Cum Lauder
  • Annkris
    Pejgan skrev 2010-02-16 09:33:00 följande:
    vikten. Om du tittar på dem så är 16p för en 175g semla. 9p är för en 100g. 9 * 1,75 blir 15,75. (175 är 1,75 gånger så mycket som 100g)
    Tack för en mycket pedagogisk förklaring
  • mammatilleliasa

Va de inte 19pp för en semla från en bagare, de som är lite större än de du köper i typ 2pack på ica?.. Bästa är väl att väga den och se hur mkt de blir.. :)

• uniMog

är inte semlebullen en vanlig vetebulle förresten? Låter konstigt att den skulle vara 9p?

I can Cum Lauder
  • mammatilleliasa
    Pejgan skrev 2010-02-16 10:46:34 följande:
    är inte semlebullen en vanlig vetebulle förresten? Låter konstigt att den skulle vara 9p?
    Borde gå att fråga någon..
  • uniMog

Kollade på vv's forum och enligt en medlem har hon pratat med VV på telefon som säger att en normal semla är 16p och väger ca 175g

I can Cum Lauder
Svar på tråden Pro Points Viktväktarna