• rock79

Pro Points Viktväktarna

Hallå där!!

Är det någon som vet hur nya Pro Points systemet fungerar hos VV?
    Fick min underbara prins för snart 4 månader sedan och nu MÅSTE jag ta tag i det här med vikten.
    Jag gick upp 8 kilo under graviditeten (vilket jag är otroligt tacksam för) och ner 14 kilo direkt efter. Tyvärr har jag lagt på mig typ 10 kilo igen. Till saken hör den att jag hade väl cirkus en så där 20 kilo för mycket redan INNAN graviditeten{#lang_emotions_frown}.
    SNÄLLA om nån vet något om det nya systemet så svara gärna. Kul om man kan hjälpas åt att nå sina mål.

Gott Nytt År på er alla!! (Själv ska jag frossa en sista kväll, hihihi)

• Svar på tråden Pro Points Viktväktarna
  • Ronjan709
    stockrosen skrev 2010-02-20 21:01:31 följande:
    Fast creme fraiche, mjölk och sånt väger jag alltid innan tillgagningen förstås. På tal om creme fraiche och sånt....det är rätt dyrt har jag märkt. Hur gör ni era såser ?
    Jag gör mkt grytor o med tomat o så. Även i vanliga fall använder jag inte cremefraiche så ofta.
  • Ronjan709
    stockrosen skrev 2010-02-20 21:00:25 följande:
    Väger alltid efter eftersom man kanske lagar mat till hela familjen samtidigt.Men å andra sidan så använder jag mig mkt av duoval när jag bara är i början av programmet (2 veckan) så det blir inte så mkt vägning som man kan tro.
    Ok. Det kanske är så att man alltid ska väga i efterhand? Å andra sidan blir det svårt i grytor där man har mkt grönsaker osv. Jobbigt att plocka upp alla köttbitar eller kyckling o väga...
  • stockrosen
    Liljan75 skrev 2010-02-20 23:04:23 följande:
    Ok. Det kanske är så att man alltid ska väga i efterhand? Å andra sidan blir det svårt i grytor där man har mkt grönsaker osv. Jobbigt att plocka upp alla köttbitar eller kyckling o väga...
    Nä, det är ju nästan omöjligt . Men det är ju svårt att väga dem även innan. Jag menar om du väger upp 100 g kyckling men blandar ihop med dem andra så vet inte du hur mkt kyckling just du får upp från grytan. (Det är i såna fall jag tar duoval)
  • stockrosen
    Liljan75 skrev 2010-02-20 23:03:15 följande:
    Jag gör mkt grytor o med tomat o så. Även i vanliga fall använder jag inte cremefraiche så ofta.
    Det gör du inte? Vi använder jättemkt creme fraiche.

Så du häller i typ krossade tomater och ? Dum fråga kanske men jag är så kass på sånt
  • MUM CC
    stockrosen skrev 2010-02-20 23:09:50 följande:
    Det gör du inte? Vi använder jättemkt creme fraiche.Så du häller i typ krossade tomater och ? Dum fråga kanske men jag är så kass på sånt
    Har du testat Turkist/Grekisk youghurt?
  • jessican
    Flyssel skrev 2010-02-20 15:07:30 följande:
    Dottern är 3 månader, om det räknas som nyligen. Jag går just under behandling för magkatarr och läkaren talade om just samma sak när jag berättade att jag inte går ner i vikt trots att jag borde (hader noterat det redan innan jag började VV).Jag har tagit en del prover och ska gå på uppföljning eftersom någrot värde var förhöjt. Jag trodde bara inte att vikten skulle bero på något annat än att jag åt för mycket.
    Men va skönt att du redan är inne i den svängen. Det tar lite tid att få till värdena men det går! ag har hållt på i 5 månader och medicinera och värderna är inte bra men bättre. Jag har nu på tre veckor med VV gått ner 4.7 kg så det går. Lycka till!!
  • jessican
    stockrosen skrev 2010-02-20 21:01:31 följande:
    Fast creme fraiche, mjölk och sånt väger jag alltid innan tillgagningen förstås. På tal om creme fraiche och sånt....det är rätt dyrt har jag märkt. Hur gör ni era såser ?
    Säger bara Milda mat extra! Kanon!!
  • Flyssel
    jessican skrev 2010-02-21 00:31:19 följande:
    Men va skönt att du redan är inne i den svängen. Det tar lite tid att få till värdena men det går! ag har hållt på i 5 månader och medicinera och värderna är inte bra men bättre. Jag har nu på tre veckor med VV gått ner 4.7 kg så det går. Lycka till!!
    Skönt att det är på rätt väg! Bra jobbat att gå ner så mycket på tre veckor, kör hårt!
  • Johanna77

Usch å fy..denna helgen har varit jobbig!!

Men jag kämpar på! Hoppas inte vägen visar plus denna veckan....har ju inte såå långt kvar till mitt delmål (10%)....

7,1 kg på 6 veckor....

• Ronjan709
    stockrosen skrev 2010-02-20 23:09:50 följande:
    Det gör du inte? Vi använder jättemkt creme fraiche.Så du häller i typ krossade tomater och ? Dum fråga kanske men jag är så kass på sånt
     I gryta kan det ju vara grönsaker, morot ,paprika,lök, lite krossad tomat, buljong o vitlök o kryddor tex. 
Svar på tråden Pro Points Viktväktarna