• rock79

Pro Points Viktväktarna

Hallå där!!

Är det någon som vet hur nya Pro Points systemet fungerar hos VV?
    Fick min underbara prins för snart 4 månader sedan och nu MÅSTE jag ta tag i det här med vikten.
    Jag gick upp 8 kilo under graviditeten (vilket jag är otroligt tacksam för) och ner 14 kilo direkt efter. Tyvärr har jag lagt på mig typ 10 kilo igen. Till saken hör den att jag hade väl cirkus en så där 20 kilo för mycket redan INNAN graviditeten{#lang_emotions_frown}.
    SNÄLLA om nån vet något om det nya systemet så svara gärna. Kul om man kan hjälpas åt att nå sina mål.

Gott Nytt År på er alla!! (Själv ska jag frossa en sista kväll, hihihi)

• Svar på tråden Pro Points Viktväktarna
  • mammatilleliasa
    jippy skrev 2010-02-14 20:41:17 följande:
    Wow! Det låter gott! Och få pp också, perfekt!  Hade du recept på vv muffins också? Var hittar man recept på efterrätter? Jag har sökt på vv hemsida, men bara funnit mat-recept.  Finns det förresten någon viktlista i den här tråden? Ska vi inte ha det, så man kan följa framgångarna!! 
    Inne på sök och utforska så går du in på maträtter och där finns efterrätter..  :P
    Sen tar jag egna recept och gör om, så muffinsarna är mitt eget recept.. :)

smält 175g margarin

2ägg
    1½dl socker vispas poröst

blanda:
    1½dl vetemjöl
    4msk kakao
    2tsk vaniljsocker
    1krm salt

blanda ihop allt och ha ut i muffins formar (ca 1msk smet i varje)
    In i ugnen på 200grader i ca 8-10min kolla de ska stelna till i kanterna och va löst i mitten.
    Om man vill kan man ta en ruta choklad uppe på varje muffins när de kommer ut ur ugnen. Låt svalna och servera som de e eller med grädde till... ;)
  • jippy
    mammatilleliasa skrev 2010-02-14 20:53:03 följande:
    Inne på sök och utforska så går du in på maträtter och där finns efterrätter..  :P Sen tar jag egna recept och gör om, så muffinsarna är mitt eget recept.. :) smält 175g margarin 2ägg 1½dl socker vispas poröst blanda: 1½dl vetemjöl 4msk kakao 2tsk vaniljsocker 1krm salt blanda ihop allt och ha ut i muffins formar (ca 1msk smet i varje) In i ugnen på 200grader i ca 8-10min kolla de ska stelna till i kanterna och va löst i mitten. Om man vill kan man ta en ruta choklad uppe på varje muffins när de kommer ut ur ugnen. Låt svalna och servera som de e eller med grädde till... ;)
    Tack! Låter supergott. Vet du hur många pp det är i? 
  • Baby
    Inne på sök och utforska så går du in på maträtter och där finns efterrätter..  :PSen tar jag egna recept och gör om, så muffinsarna är mitt eget recept.. :)smält 175g margarin2ägg1½dl socker vispas poröstblanda:1½dl vetemjöl4msk kakao2tsk vaniljsocker1krm saltblanda ihop allt och ha ut i muffins formar (ca 1msk smet i varje)In i ugnen på 200grader i ca 8-10min kolla de ska stelna till i kanterna och va löst i mitten.Om man vill kan man ta en ruta choklad uppe på varje muffins när de kommer ut ur ugnen. Låt svalna och servera som de e eller med grädde till... ;)
    Lät ju inte helt fel du =)
  • mammatilleliasa
    jippy skrev 2010-02-14 21:00:06 följande:
    Tack! Låter supergott. Vet du hur många pp det är i? 
    3 utan chokladen uppe på och 4 med.. :) Om man gör 15st tror ja..
    Du kan inne på vv sidan gå in på receptskaparen och knappa in allt och dela de i hur många du gör så har du exakta pp värdet.. :)
  • jippy
    mammatilleliasa skrev 2010-02-14 21:59:48 följande:
    3 utan chokladen uppe på och 4 med.. :) Om man gör 15st tror ja.. Du kan inne på vv sidan gå in på receptskaparen och knappa in allt och dela de i hur många du gör så har du exakta pp värdet.. :)
    Tack, det ska jag göra! Blir perfekt att baka till mammagrupp-träffen. {#lang_emotions_smile} 
  • mammatilleliasa
    jippy skrev 2010-02-14 22:21:58 följande:
    Tack, det ska jag göra! Blir perfekt att baka till mammagrupp-träffen.  
    Vsg! Ja de e skit bra att ha lite koll på hur mkt de  e i och hur mkt godare e inte hembakat än vanligt köpt liksom.. :)
  • stockrosen
    Inne på sök och utforska så går du in på maträtter och där finns efterrätter..  :PSen tar jag egna recept och gör om, så muffinsarna är mitt eget recept.. :)smält 175g margarin2ägg1½dl socker vispas poröstblanda:1½dl vetemjöl4msk kakao2tsk vaniljsocker1krm saltblanda ihop allt och ha ut i muffins formar (ca 1msk smet i varje)In i ugnen på 200grader i ca 8-10min kolla de ska stelna till i kanterna och va löst i mitten.Om man vill kan man ta en ruta choklad uppe på varje muffins när de kommer ut ur ugnen. Låt svalna och servera som de e eller med grädde till... ;)
    Låter supergott!
  • tessanpower

Jag testade chokladmoussen igår! Super! Tack för receptet! Jag la hallon i coctailglas och moussen ovanpå och på toppen varsitt gelehjärtan. Detta serverade jag som allahjärtansdags efterätt :)

• uniMog

Min egen favoritefterrätt-framför-tv-soffan:

Lägg frysta bär i en mixer. Häll på mjölk i så mycket mängd som du vill använda points. Söta ev. Mixa. Blir som fromage/glass. mmmm.

Vissa föredrar yoghurt eller fil, jag gillar mjölk.

I can Cum Lauder
  • Baby
    Pejgan skrev 2010-02-15 12:09:09 följande:
    Min egen favoritefterrätt-framför-tv-soffan:Lägg frysta bär i en mixer. Häll på mjölk i så mycket mängd som du vill använda points. Söta ev. Mixa. Blir som fromage/glass. mmmm.Vissa föredrar yoghurt eller fil, jag gillar mjölk.
    Lät oxå väldigt gott. Jag brukar göra smoothie men det här blir ju lite mer glass-liknande och det är ju bra =)
Svar på tråden Pro Points Viktväktarna