• rock79

Pro Points Viktväktarna

Hallå där!!

Är det någon som vet hur nya Pro Points systemet fungerar hos VV?
    Fick min underbara prins för snart 4 månader sedan och nu MÅSTE jag ta tag i det här med vikten.
    Jag gick upp 8 kilo under graviditeten (vilket jag är otroligt tacksam för) och ner 14 kilo direkt efter. Tyvärr har jag lagt på mig typ 10 kilo igen. Till saken hör den att jag hade väl cirkus en så där 20 kilo för mycket redan INNAN graviditeten{#lang_emotions_frown}.
    SNÄLLA om nån vet något om det nya systemet så svara gärna. Kul om man kan hjälpas åt att nå sina mål.

Gott Nytt År på er alla!! (Själv ska jag frossa en sista kväll, hihihi)

• Svar på tråden Pro Points Viktväktarna
  • Ronjan709
    Johanna77 skrev 2010-02-21 11:54:16 följande:
    Usch å fy..denna helgen har varit jobbig!!Men jag kämpar på! Hoppas inte vägen visar plus denna veckan....har ju inte såå långt kvar till mitt delmål (10%)....7,1 kg på 6 veckor....
    Jättebra!
  • ToZa

Hej allihopa! Vad duktiga ni är!

Är det någon som bara kör online ? (Utan möten) .. Har funderat på att börja men vill veta om det är lätt att bara använda sig utav online versionen .

Hur kan en "normal" dag se ut för er ? Man äter väl i princip som vanligt bara att man håller sig till sin propoints ?

Keep up the good work

• Baby
    jessican skrev 2010-02-21 00:32:44 följande:
    Säger bara Milda mat extra! Kanon!!
    Håller med. Och även Kesella 1%, god och billig i pointsvärde.
  • Baby
    Liljan75 skrev 2010-02-20 23:04:23 följande:
    Ok. Det kanske är så att man alltid ska väga i efterhand? Å andra sidan blir det svårt i grytor där man har mkt grönsaker osv. Jobbigt att plocka upp alla köttbitar eller kyckling o väga...
    Jag väger innan. Lagar alltid 4 portioner, så jag räknar ut ett totalt pointsvärde på hela grytan eller vad man nu lagar, sen delar jag det totala värdet på 4 portioner. Tex om man har gjort en gryta, hela grytan är 16 points, då är varje portion 4 points. Delar upp allt på 4 tallrikar/matlådor i lika stora delar. Plätt Lätt och smidigt =)
  • BombshellBaby

Är pro point det på cdskiva? Hur funkar det? Är det bra? och hur får man tag i det?

• stockrosen

Tack för tipsen. Matilda mat? Måste kolla upp det. Men det känns så där med alltför mycket light när man har småbarn. Men jag får väl testa mig fram.

ToZa skrev 2010-02-21 14:21:42 följande:
    Hej allihopa! Vad duktiga ni är! Är det någon som bara kör online ? (Utan möten) .. Har funderat på att börja men vill veta om det är lätt att bara använda sig utav online versionen . Hur kan en "normal" dag se ut för er ? Man äter väl i princip som vanligt bara att man håller sig till sin propoints ?Keep up the good work
    Jag kör helt on line. Fungerar inte med möten för mig.

Jag tycker online är KANON rent ut sagt.
  • stockrosen

Men då skall väl tilläggas att jag vart med vv för och "kan" deras tänk. Nu är det alltid småsaker som ädras men på det stora hela så kan jag vv och därför är online tillräckligt bra för mig.

• Baby
    stockrosen skrev 2010-02-21 17:46:19 följande:
    Tack för tipsen. Matilda mat? Måste kolla upp det. Men det känns så där med alltför mycket light när man har småbarn. Men jag får väl testa mig fram.
    Inte Matilda, den heter Milda MiniMat tror ja. 4% fett. En lila förpackning. Perfekt i grytor eller att göra sås på. Så nära grädde man kan komma utan att köra riktig grädde.
  • Ronjan709
    Baby skrev 2010-02-21 16:09:53 följande:
    Jag väger innan. Lagar alltid 4 portioner, så jag räknar ut ett totalt pointsvärde på hela grytan eller vad man nu lagar, sen delar jag det totala värdet på 4 portioner. Tex om man har gjort en gryta, hela grytan är 16 points, då är varje portion 4 points. Delar upp allt på 4 tallrikar/matlådor i lika stora delar. Plätt Lätt och smidigt =)
    Ja det är lite så jag gör. Men detta visar att vi alla gör olika. Undra vad som är rätt? väga innan eller efter maten är lagad för vikten är faktiskt inte samma då.
  • ToZa
    stockrosen skrev 2010-02-21 17:47:44 följande:
    Men då skall väl tilläggas att jag vart med vv för och "kan" deras tänk. Nu är det alltid småsaker som ädras men på det stora hela så kan jag vv och därför är online tillräckligt bra för mig.
    Tack för svaret  : ) Jag kan ju inte deras "tänk" men har inga möjligheter att gå på möten och jag vill känna mig säker på att jag klarar det innan jag blir medlem =)
Svar på tråden Pro Points Viktväktarna