• rock79

Pro Points Viktväktarna

Hallå där!!

Är det någon som vet hur nya Pro Points systemet fungerar hos VV?
    Fick min underbara prins för snart 4 månader sedan och nu MÅSTE jag ta tag i det här med vikten.
    Jag gick upp 8 kilo under graviditeten (vilket jag är otroligt tacksam för) och ner 14 kilo direkt efter. Tyvärr har jag lagt på mig typ 10 kilo igen. Till saken hör den att jag hade väl cirkus en så där 20 kilo för mycket redan INNAN graviditeten{#lang_emotions_frown}.
    SNÄLLA om nån vet något om det nya systemet så svara gärna. Kul om man kan hjälpas åt att nå sina mål.

Gott Nytt År på er alla!! (Själv ska jag frossa en sista kväll, hihihi)

• Svar på tråden Pro Points Viktväktarna
  • Ronjan709

Hur gör ni andra med vägningen av maten? Rå eller kokt?

Jag väger kycklingfile, fläskfile, kött, köttfärs rått?
    Sen väger jag potatis kokt?
    Grillad kycking väger jag när den är färdiggrillad.
    Gör jag rätt?

• Flyssel
    Liljan75 skrev 2010-02-20 12:03:23 följande:
    Jag gick ner första veckan men sen stilla o tom lite upp men sen gick jag ner 4e veckan igen så tillslut blev det ju ok på en månad. 1,9 kg. Så mitt råd är ge det en månad i alla fall! Kanske är så att vissa inte går ner varje vecka men i det stora hela blir det neråt i alla fall.
    Jo jag kommer ge det tid. Men folk brukar ju tappa flera kilo första veckan, även jag när jag var med för många år sedan.
    Apropå vägning så brukar jag väga det mesta färdiglagat om det inte finns angivet om det ska vägas okokt.
  • jessican
    Flyssel skrev 2010-02-20 09:40:39 följande:
    Jag måste vara den enda i världshistorien som lyckats följa VV-programmet till punkt och pricka, och motionera varje dag, utan att gå ner något första veckan... Nu har jag inte invägning förrän på tisdag, men hittills har vågen inte rört sig en millimeter... Men jag ger inte upp, för om inget händer på några veckor så har jag ett minituöst registrerat kostschema att gå igenom med valfri dietist på MVC...
    Det är inte så att du precis varit gravid och fått problem med din ämnesomsättning? Det hände mig och jag la på mig 11!! kilo efter förlossningen... {#lang_emotions_frown}
  • Flyssel
    jessican skrev 2010-02-20 14:24:21 följande:
    Det är inte så att du precis varit gravid och fått problem med din ämnesomsättning? Det hände mig och jag la på mig 11!! kilo efter förlossningen...
    Dottern är 3 månader, om det räknas som nyligen. Jag går just under behandling för magkatarr och läkaren talade om just samma sak när jag berättade att jag inte går ner i vikt trots att jag borde (hader noterat det redan innan jag började VV).
    Jag har tagit en del prover och ska gå på uppföljning eftersom någrot värde var förhöjt. Jag trodde bara inte att vikten skulle bero på något annat än att jag åt för mycket.
  • Hemlighet

Jag har lite frågor till er som äter enligt pp som jag hoppas jag kan få svar på

Startvikt?
    Längd?
    Hur länge ni har ätit enligt pp?
    Hur mycket har ni gått ner i vikt i genomsnitt/ vecka?
    Är det jobbigt/krångligt att räkna ut vad och vad ni inte har råd att äta?

Hoppas någon vill svara

• Baby
    Hemlighet skrev 2010-02-20 15:59:23 följande:
    Jag har lite frågor till er som äter enligt pp som jag hoppas jag kan få svar på Startvikt?Längd?Hur länge ni har ätit enligt pp?Hur mycket har ni gått ner i vikt i genomsnitt/ vecka?Är det jobbigt/krångligt att räkna ut vad och vad ni inte har råd att äta?Hoppas någon vill svara
    94,8kg.
    164cm.
    5veckor.
    0,86kg/vecka=4,3kg totalt
    JätteEnkelt att hålla reda på pointsvärdet och sånt, det lättaste sättet (för mig iaf) att gå ner i vikt.
  • Ronjan709

Hur gör ni andra när ni väger kött,fisk,kyckling etc? väger ni innan ni tillagar?

• Ronjan709
    Hemlighet skrev 2010-02-20 15:59:23 följande:
    Jag har lite frågor till er som äter enligt pp som jag hoppas jag kan få svar på Startvikt?Längd?Hur länge ni har ätit enligt pp?Hur mycket har ni gått ner i vikt i genomsnitt/ vecka?Är det jobbigt/krångligt att räkna ut vad och vad ni inte har råd att äta?Hoppas någon vill svara
    Det är inte så krångligt. Bara man väger o mäter lite o sen så skriver in i datorn så räknas det ju ut hur många poäng det blir. Man kan söka på det mesta i hitta där.

Jag har kört en månad o gått ner i snitt 0,5 per vecka.
    71,1 startvikt. Nu 69,2
  • stockrosen
    Liljan75 skrev 2010-02-20 20:31:50 följande:
    Hur gör ni andra när ni väger kött,fisk,kyckling etc? väger ni innan ni tillagar?
    Väger alltid efter eftersom man kanske lagar mat till hela familjen samtidigt.
    Men å andra sidan så använder jag mig mkt av duoval när jag bara är i början av programmet (2 veckan) så det blir inte så mkt vägning som man kan tro.
  • stockrosen

Fast creme fraiche, mjölk och sånt väger jag alltid innan tillgagningen förstås.

På tal om creme fraiche och sånt....det är rätt dyrt har jag märkt. Hur gör ni era såser ?

Svar på tråden Pro Points Viktväktarna