• rock79

Pro Points Viktväktarna

Hallå där!!

Är det någon som vet hur nya Pro Points systemet fungerar hos VV?
    Fick min underbara prins för snart 4 månader sedan och nu MÅSTE jag ta tag i det här med vikten.
    Jag gick upp 8 kilo under graviditeten (vilket jag är otroligt tacksam för) och ner 14 kilo direkt efter. Tyvärr har jag lagt på mig typ 10 kilo igen. Till saken hör den att jag hade väl cirkus en så där 20 kilo för mycket redan INNAN graviditeten{#lang_emotions_frown}.
    SNÄLLA om nån vet något om det nya systemet så svara gärna. Kul om man kan hjälpas åt att nå sina mål.

Gott Nytt År på er alla!! (Själv ska jag frossa en sista kväll, hihihi)

• Svar på tråden Pro Points Viktväktarna
  • mammatilleliasa

Jag kan tipsa er chokladgalna om den "billiga mousseen"! Så jäklarns god!

• Baby
    mammatilleliasa skrev 2010-02-13 12:25:48 följande:
    Jag kan tipsa er chokladgalna om den "billiga mousseen"! Så jäklarns god!
    Recept tack =)
  • mammatilleliasa
    Baby skrev 2010-02-13 13:09:24 följande:
    Recept tack =)
    Haha VSG!

Till 1port!

1äggvita (vispas hård som vid maräng)
    1msk socker (blandas försiktigt ner i omgångar i äggvitan)
    1msk kakao (ha ner i smeten och vispa till en jämn gegga)

Klart att ätas! ;) Jag har lite jordgubbar till.. :)
  • mammatilleliasa

Just de de e 2pp i en port och 5pp i två port.. :)

• Bobbenn

Tänkte bara fråga

Hur många poäng extra måste man äta om man tränar 1 timmes hård träning varje dag?

Typ aerobics, zumba, crosstrainer

Sidfot
  • Baby
    mammatilleliasa skrev 2010-02-14 07:41:04 följande:
    Haha VSG!Till 1port!1äggvita (vispas hård som vid maräng)1msk socker (blandas försiktigt ner i omgångar i äggvitan)1msk kakao (ha ner i smeten och vispa till en jämn gegga)Klart att ätas! ;) Jag har lite jordgubbar till.. :)
    Jaaa den gamla godingen =) Den gjorde jag en hel förra gången jag va viktväktare. Den är oxå jättegod med skivad banan i.
  • mammatilleliasa
    Bobbenn skrev 2010-02-14 12:28:18 följande:
    Tänkte bara frågaHur många poäng extra måste man äta om man tränar 1 timmes hård träning varje dag?Typ aerobics, zumba, crosstrainer
    Du får aktivitetspoints av de och väljer själv om du äter upp de eller inte.. Om du känner dig trött och yr så kan de va tips att äta de kanske.. :)
  • Mian80
    Liljan75 skrev 2010-02-12 21:19:58 följande:
    använder lättmjölk o lättmargarin på smörgås men i övrigt inga lättprodukter. Kanske kan köpa standardmjölk i stället. Ja jag hoppas det fungerar bättre nästa vecka
    Använder du mycket duoval? Ibland kan det vara så att man äter för mycket kolhydrater, det kan isåfall vara värt att inte använda sig av duoval då det lätt kan bli att man äter för mycket...   Tror inte att problemet ligger i mjölken, du kan gott fortsätta med lättmjölk. Vissa gånger kan det helt enkelt vara så att det går lite trögare, hoppas att det går bättre nästa vecka!

Så förresten att det är två vv trådar så jag kikar in här med om det är ok.
  • MUM CC

Nu har jag precis ätit en semla... Får se hur det går på tisdag vid vägning... Hare nog inte mycket kvar på veckobonusen innan heller.
    Undrar hur lång tid det tar innan det syns på vågen om man äter "dåligt", dvs om man äter dåligt på lördagen, när syns det på vikten?

• jippy
    mammatilleliasa skrev 2010-02-14 07:41:04 följande:
    Haha VSG! Till 1port! 1äggvita (vispas hård som vid maräng) 1msk socker (blandas försiktigt ner i omgångar i äggvitan) 1msk kakao (ha ner i smeten och vispa till en jämn gegga) Klart att ätas! ;) Jag har lite jordgubbar till.. :)
    Wow! Det låter gott! Och få pp också, perfekt! 
    Hade du recept på vv muffins också? Var hittar man recept på efterrätter? Jag har sökt på vv hemsida, men bara funnit mat-recept. 
    Finns det förresten någon viktlista i den här tråden? Ska vi inte ha det, så man kan följa framgångarna!! {#lang_emotions_laughing}
Svar på tråden Pro Points Viktväktarna