rotis skrev 2010-01-19 11:23:21 följande:
Hej alla. Har inte läst hela tråden än men ska göra det när jag har tid. Vill bara säga att jag lider med er alla. Det var jag som startade första tråden om HG och det är "kul" att se att den fortsätter leva vidare för jag tyckte det var superskönt att skriva av sig och samtidigt läsa om andra som har det lika tufft och kunna stötta varandra. Den 1 januari födde jag min andra son (som är boven för mitt HG). Han är underbar och man tror det är en myt men nu är allt kring HG nästan som bortblåst... det känns som att det var en avlägsen dröm bara att jag mådde så dåligt som jag gjorde... känns helt overkligt nu faktiskt. Jag vet att ni har det tufft och att det är svårt att tänka positivt när man är inne i HG men jag LOVAR det är verkligen VÄRT det när det lilla pyret kommer! Ojojoj.... vad underbart det är att få upp den nyfödda bebben på magen när den kommit ut. Och HG är som borttrollad samma sekund helt ofattbart. Samma sak med graviditetsklådan som jag även drabbades av i slutet av grav så jag blev tvungen att gå på veckokontroller och kolla levervärden, gallsyra och CTG-kurva. Har nu efter förlossningen mått prima så jag tror att jag hade allt mitt dåliga under graviditeten så att jag sluppit det nu ;P Mådde så bra (trots lite dramatisk förlossning) så jag kunde åka hem redan inom ett dygn och det var skönt!
Grattis till pojken!
Ja, det är ju helt olidligt när man är där men efteråt helt fantastiskt! Det är ju helt klart värt det... Jag har en så söt bild på min dotter när hon äter smakportioner för första gången med mat i hela ansiktet och sötaste leendet upphängd inne i badrummet. Mellan alla hulkningar så ser jag upp på tavlan och känner någon slags lycka inombords. Inte över att jag måste må dåligt men att det faktiskt kommer att ge mig något fantastiskt! Kanske ett tips för andra