• YayasMami

Hyperemesis del 3

Såg att tvåan var stängd... Tänkte att vi med HG kunde fortsätta stötta varandra här!
    Själv var jag hos doktorn idag utan att ens få Lergigan utskrivet trots att jag brukar få det, tyvärr kom jag till en snurrig doktor som inte verkade fatta något... Blir så himla ledsen att man ska bli behandlad så illa av sjukvården när man har HG, känns ju som värsta skämtet. Jag har knappt kommit ur sängen på två månader och kräks konstant.
    Jag ställde läkaren mot väggen: men om det nu är helt ofarligt för mitt barn att jag svälter i två månader så varför säger man då att man absolut inte får banta under graviditet?

• Svar på tråden Hyperemesis del 3
  • skullevakul

Som en sol, hoppas du har tur! Att lite antibiotika skulle lösa allt. {#lang_emotions_smile}

• 060810
    skullevakul skrev 2010-02-17 21:37:53 följande:
    Vad glad jag blir  Hoppas du sover gott! Det där med håret det är inte att du sällan tvättar håret så att lösa hårstrån ligger kvar längre? När jag skaffar mig en naturlig hårinpackning på några dagar fäller jag hår i hela sjok. O duschade ju nästan aldrig med HG. Fast det är klart kroppen stressas.
    Jag har funderat på om det kan va så att det är för att jag inte tvättar håret så ofta som innan. Borstar det dock typ varannan dag och duscha, ja det gör man inte ofta nu... Mår dåligt bara jag får duschstrålarna på mig.. :(
    Idag kräkte jag 3 gånger på väg till dagis..
    Min 3 åring kläcker ur sig: mamma nu vet jag varför man inte ska äta snö. Man vet ju aldrig var du har kräkt någonstans! *haha goa unge*
    Men fy fan att behöva spy 3 gånger ute och när det kommer bilar och folk och allt.... De måste trott att jag är sjuk eller nåt. Tur dagis vet om hur jag mår om hon säger något där. :p
  • skullevakul
    060810 skrev 2010-02-18 08:09:16 följande:
    Jag har funderat på om det kan va så att det är för att jag inte tvättar håret så ofta som innan. Borstar det dock typ varannan dag och duscha, ja det gör man inte ofta nu... Mår dåligt bara jag får duschstrålarna på mig.. :( Idag kräkte jag 3 gånger på väg till dagis.. Min 3 åring kläcker ur sig: mamma nu vet jag varför man inte ska äta snö. Man vet ju aldrig var du har kräkt någonstans! *haha goa unge* Men fy fan att behöva spy 3 gånger ute och när det kommer bilar och folk och allt.... De måste trott att jag är sjuk eller nåt. Tur dagis vet om hur jag mår om hon säger något där. :p
    Oj! {#lang_emotions_frown} 
    Kanske var fullt i magen efter i går? Hur gick det sen?
    Använder du sugtabletter? Jag fick sår i gommen av de hårda godisarna, bl a därför jag gillade Salta Katten. Tyckte det hjälpte när man var tvungen att spänna magen – typ vid alla rörelser eller utan stöd för ryggen.
    Smart unge :)) Vad jag skrattade {#lang_emotions_smile}
    Näringsdryckerna hade samma känsla som glass som smälter i munnen {#lang_emotions_smile}
    Drack med sugrör sedan slapp man se drycken o det smutsiga glaset där drycken hade varit. Blev så överlycklig första gången när jag slapp bli äcklad medans jag drack {#lang_emotions_smile}
  • 060810

Det har funkat ok resten av dagen. Höll på att spy på bussen till stan men lyckades hålla mig.

Har läkerol i fickan på jackan att ta till när det krisar. Salta katten tänkte jag köpa imorgon! :) salta fiskar har jag märkt att det kan hindra en kräk ibland så tänkte prova salta katten istället för de är lite mindre.

Japp min unge är så smart så! :)
    Fullt i magen vet jag inte, det kom bara galla och vatten.. (sköljde munnen innan jag gick för jag var så torr efter natten och blir snustorr i munnen av lergiganen).
    Men kan va en chock för magen kanske att jag åt så mycket igår. Så mycket har jag ju inte ätit på flera veckor.
    Ikväll fick jag i mig en liten bit kött och 1 potatis.. :p

• skullevakul

Fast jag var tvungen att ta flera samtidigt, minst två, tre, o det här låter konstigt men sluta andas genom munnen ;) aldrig sluta suga. Lite krisigt när de tar slut o man måste vänta o öppna munnen innan man får in nya! Läkerol är ju laxerande :)) Ska testa det, nån speciell smak? Var konstigt att se Hungerkontroll-tetras på Konsum i dag när man bara fokuserar på hur man kan få i sig så många kalorier som möjligt. De såg förresten likadana ut som näringsdryckerna ?

• 060810

Jag kör med cassis eller vad de heter, men varierar mig med salvi! :)
    Jag ska testa katten tabletterna! :) och andas med näsan! :p
    Jag har dock inte märk av att läkerol är laxerande.. inte på mig i a f.. :p

• skullevakul

Mina favoriter! Fast vill jag ha en tjockvariant, Läkerol man blir fet av ;) Råkar inte du ut för rök när du är ute? Buss, hemska tanke :( Du måste byta blöjor oxå väl :(

• 060810

Rök utsätts jag för hos min mamma med då hon röker. Sen röker ju folk ute med.. Ja buss är inget roligt men så är det att bo på landet o inte ha egen bil...
    Byta blöjor japp det måste jag, på en bara som tur är, men dottern ska torkas i röva när hon bajjat så det är bara att stå ut. Sonen har varit snäll denna veckan och bajsat på dagis! :p
    Dock inte dottern som gärna bajsar både morgon och kväll..
    Ja såna stora läkerol är toppen men nu har jag de små... Sen något man går upp i vikt av med vore inte helt fel.
    8 kilo har jag gått ner och det är mer än 10% av min kroppsvikt... så min H G verkar räknas som svår enligt den boken du tipsade om. inte köpt än men läste lite av den på nätet.

• skullevakul

Oj, redan 8 kilo :( Jag gick ner mina 5 % på en vecka. Jag har inget alls att ta av, fast kanske bra om man vill ha hemdropp. Hoppas de är snabba bara! Tror min rumsgranne spred ut att jag hade anorexi ? Du har uppfostrat honom väl :))

Svar på tråden Hyperemesis del 3