Blir ju sämre av rörelse

Fy fan, om du inte blir bättre på onsdag byt läkare!
Om hon inte är kunnig om HG från början kan hon väl iaf läsa på lite.
Kollar i en vitaminbok jag har, står mycket om hur B-vitaminer hjälper upptaget o omvandlingen till energi o proteiner. O fattade det som att tarmupptaget blir sämre utan dem.
Sedan rekommenderas ju just B-vitaminer för stresstillstånd, trötthet, depressioner, alkoholister, gravida med dåligt näringsupptag.
En B-vitamin påverkar serotoninhalten så man blir lugn. Lite zink behövs till någon B-vitamin.
Finns mindre bra saker som kan hända i kroppen vid brist oxå.
Jag blev oxå bättre den gången jag fick B-vitaminspruta

I en tråd rekommenderas Berocca, brustablett. Har köpt det, frågade på Apoteket o de sa att det var löjligt låga RDI-värden (RDI-tabellen på förpackningen ser lite konstig ut).
Tänker ta en Pyridoxin om dagen tror jag, o ibland Berocca istället, o försöka med multivitamintabletterna. De sistnämnda blir jag ju piggare av normalt sett så vill absolut inte få i mig mindre vitaminer.
Fast vet inte om det är svårt för kroppen att ta upp tabletterna?
Sedan kan man få ett falskt högt blodvärde eller vad det heter, alltså järn, iom att man vid uttorkning får mindre blodmängd.
Synd med näringsdryckerna :( En tjej blev bättre när hon började med dem. Min mage tål nog inte fast föda så jättebra heller.
Om du inte har träffat dietist så kan hon tipsa om grejer du lättare kan få i dig.
Det där med psyket, tror man ska vara rädd om sig. Ångest o depression är ofta en biverkning av HG.
Kan du somna på compen?