• YayasMami

Hyperemesis del 3

Såg att tvåan var stängd... Tänkte att vi med HG kunde fortsätta stötta varandra här!
    Själv var jag hos doktorn idag utan att ens få Lergigan utskrivet trots att jag brukar få det, tyvärr kom jag till en snurrig doktor som inte verkade fatta något... Blir så himla ledsen att man ska bli behandlad så illa av sjukvården när man har HG, känns ju som värsta skämtet. Jag har knappt kommit ur sängen på två månader och kräks konstant.
    Jag ställde läkaren mot väggen: men om det nu är helt ofarligt för mitt barn att jag svälter i två månader så varför säger man då att man absolut inte får banta under graviditet?

• Svar på tråden Hyperemesis del 3
  • skullevakul

Borde kunna ringa läkaren (eller få prata med sjuksköterskan/sekreteraren som i sin tur pratar med läkaren) som ringer/faxar in recept.

Rätt jobbigt att springa runt på möten o de brukar oxå bli glada över att spara tid {#lang_emotions_smile}
    Kanske kan hjälpa att vädra om det hänger kvar matos.
  • skullevakul

Sorry! Var fast i syrablockerande-medicintankar, det borde din nuvarande läkare klara av att prata med dig om.

Hon kanske sa att du skulle stå ut eftersom det så tydligt går åt rätt håll för dig, men det slutar ju inte vara jobbigt.
    Novalucol får man väl ta iaf.
    Jag är lite chockad över alla som mår dåligt utan att få testa Ondansetron. Men eftersom Lergigan är så väldokumenterad så försöker man hålla sig till den.
    Läst om "kändis" som fick Zofran o kunde jobba lite oxå. Du kan ju ta upp att du måste kunna ta hand om dina barn.
    Tycker du absolut kan byta till en enbart HG-läkare {#lang_emotions_smile}
    Synd att du inte tål Primperan. Tycker du skulle kunna ta upp din långsamma mage. Vet inte om du kan dricka mer eller om du kan ta något laxerande.
    I vanliga fall mår jag illa efter två koppar te då magen jobbar långsammare, mår illa även nästa dag.
  • Kräklan

Hej!

Jag har just fått missfall i v16 (missed abortion) i min andra hyperemesis graviditet, men mår illa fortfarande fast det gått över en vecka. Är det nån av er som haft liknande erfarenheter?
    Läs gärna min blogg:
    hyperemesis24-7.blogspot.com/
  • 060810

Kräklan:
    Åh fy fan!! Vi är ju nästan i samma vecka!!
    Jag kan inte föreställa mig vad ni går igenom nu. Min kompis drabbades av samma sak i v. 16, hennes bebis dog i v. 13 ca. Fy det var hemskt!!
    Jag är i v. 17 imorn och nervös utav helvete nu...
    Vill skicka massa kramar till er!!!
    Hoppas du snart mår bättre!

• sviskon
    Kräklan skrev 2010-03-09 23:04:39 följande:
    Hej! Jag har just fått missfall i v16 (missed abortion) i min andra hyperemesis graviditet, men mår illa fortfarande fast det gått över en vecka. Är det nån av er som haft liknande erfarenheter? Läs gärna min blogg: hyperemesis24-7.blogspot.com/
    Men gud...jag är ju i vecka 16, blev helt kallsvettig när jag läste ditt inlägg..! Jag har sagt till min sambo under hela denna graviditeten att om jag får missfall så blir det ingen tvåa för jag orkar inte fler gånger. Allt jag kan säga är väl att jag lider med dig, börjar faktiskt gråta nu...usch...jag hoppas iallafall att du slipper illamåendet snart, har för mig att mitt illamående försvann dagen efter min abort(vecka 14) men det är 5 år sedan nu så jag minns tyvärr inte riktigt.
  • som en sol

Kräklan: jag beklagar. Mitt illamående gick inte över förrän en vecka efter förlossningen så det ger sig säkert ännu för dig också!

• MeandHim

Hej alla! kikar in här ibland (när jag orkar) lider av samma sak 3-e graviditetn  för mig. Mår skit.....är i v 11 och redan legat inne med dropp två vändor, gått ner 8-9 kilo på 3 veckor. Ser ut som ett benrangel och känner mig mer som ett anorexiafall är som en gravid. Känns skönt ändå att läsa här och veta att man inte är ensam.

jaja...ville väl bara skriva av mig
    Trevlig helg.

• MeandHim
    060810 skrev 2010-02-18 20:23:29 följande:
    Ja mina 5% rök med på en vecka, om inte mindre... jag vägde 72 kilo när jag blev gravid och vägde 65 efter en vecka... nu väger jag 64... rena jävla bantningskuren....jag hade ju lite att ta av (173 cm lång) men nu känns jag tunn och har ingen mage alls... jo lite hängfett, men ingen bebismage alls.. :(  ser inte ens gravid ut.. :(Sonen är väluppfostrad ja!!  Fast i fredags höll jag på att dö... Hämtar på dagis och sonen har bajsat när jag kommer.. Det är som att de sket i att byta på honom för de visste att jag skulle komma... Så jag fick ställa mig o byta på dagis... lagom roligt när man nyss haft kräk uppe i halsen som vänt.. :(  men så är det att ha barn! :p *haha*Men barnen är snälla och sover ofta på kvällen redan innan 19.30 så får passa på att vila lite då... mår rätt illa nu men fick i mig en sandwich glass ikväll med! :) lite halvsmält av någon anledning... :( frysen lös grönt men den var helt mjuk...
    Gjorde mig nyss synlig i tråden. Vet hur du känner...jag är 172 cm lång. har gått ner 8 kilo och är nu nere på 57 kilo, det suuuger. krya på dig!
  • skullevakul

MeandHim: Shit, gick du oxå ner så mycket i vikt :( 

Antar att barnen gör att det blir svårare att bara ligga platt. Har du annars något som funkar för dig eller försöker du mest stå ut?
  • 060810

Har funderat på en sak.
    Jag vet exakt när mina barn har blivit till, ändå har jag vid första och denna graviditeten blivit flyttad hela 9 dagar på ul, och det är denna och första som jag mått som sämst.
    Kan det påverka fostrets tillväxt när man inte mår bra? Att det liksom växer långsammare för att jag inte kan äta?
    Med sonen som var nr. 2 mådde jag piss, men inte alls lika jävligt som de andra gångerna.. Där blev jag "bara" flyttad 5 dagar.
    Jag fattar inte hur de kan flytta mig så mkt.... Ägglossning och pos. grav.test har jag ju stenkoll på!

Svar på tråden Hyperemesis del 3