• YayasMami

Hyperemesis del 3

Såg att tvåan var stängd... Tänkte att vi med HG kunde fortsätta stötta varandra här!
    Själv var jag hos doktorn idag utan att ens få Lergigan utskrivet trots att jag brukar få det, tyvärr kom jag till en snurrig doktor som inte verkade fatta något... Blir så himla ledsen att man ska bli behandlad så illa av sjukvården när man har HG, känns ju som värsta skämtet. Jag har knappt kommit ur sängen på två månader och kräks konstant.
    Jag ställde läkaren mot väggen: men om det nu är helt ofarligt för mitt barn att jag svälter i två månader så varför säger man då att man absolut inte får banta under graviditet?

• Svar på tråden Hyperemesis del 3
  • 060810

Ja mina 5% rök med på en vecka, om inte mindre... jag vägde 72 kilo när jag blev gravid och vägde 65 efter en vecka... nu väger jag 64... rena jävla bantningskuren....
    jag hade ju lite att ta av (173 cm lång) men nu känns jag tunn och har ingen mage alls... jo lite hängfett, men ingen bebismage alls.. :(  ser inte ens gravid ut.. :(

Sonen är väluppfostrad ja!!  Fast i fredags höll jag på att dö... Hämtar på dagis och sonen har bajsat när jag kommer.. Det är som att de sket i att byta på honom för de visste att jag skulle komma... Så jag fick ställa mig o byta på dagis... lagom roligt när man nyss haft kräk uppe i halsen som vänt.. :(  men så är det att ha barn! :p *haha*
    Men barnen är snälla och sover ofta på kvällen redan innan 19.30 så får passa på att vila lite då... mår rätt illa nu men fick i mig en sandwich glass ikväll med! :) lite halvsmält av någon anledning... :( frysen lös grönt men den var helt mjuk...

• skullevakul

Shit, vad du gick ner fort :((( Måste vara för att du kräks så mycket. Varför tror du nedgången har stannat av? Var det värst första veckan? Kollar på "Du är vad du äter" ? fast på fel sätt ;) Om jag kan få i mig de sakerna som är "fel" att äta ? fast kom inte på något :( Gillar ju rätt saker normalt sett, fast linser måste säkert gå helt bort ihop med allt annat. Fast på sjukhuset kunde jag äta sånt som jag normalt sett skulle tyckt varit läskigt dåligt tillagat. Programmet håller fortfarande på o deltagarna verkar glada. Jag vill bara skrika "NEJ det går åt fel håll" liksom ;)

• 060810

Jag vet inte varför den stannat av. Tror det är för att jag inte kräks dygnet runt längre utan får behålla vissa måltider. Verkar som att det räcker. Eller så tycker min kropp att det räcker nu.. Vet inte men är glad att det stannat av..
    Vägde 62 kilo efter sonen föddes o då var jag tunn som en sticka!! Kommer nog gå dit ner igen efter förlossningen, men sen lyckas jag äta upp mig igen! :p Äter som en häst typ första året för att sen hålla mig på normalt..
    Jag kan inte titta på matprogram för då sätter kräkreflexerna in.. :(

• skullevakul

Då kan jag ju berätta att de rör på sig hela tiden oxå ? känns oxå helt fel! Var det då du började med Lergiganen, efter en vecka? Jag kan ge dig ett mattips, citronsaft i allt!!! Även i moset, gör det normalt sett, super :)

• skullevakul

Schnappi i magen, gillade du Katten?

• 060810

Det funkade inget vidare för de gav mig halsbränna och då även illamående. Men idag har jag mått bättre än på länge.
    Jag har t o m kunnat laga mat ihop med min arbetsterapeut idag. :) Första gången sen början av januari!! Jag är så stolt över mig själv även om jag bara gjorde en sån simpel sak som köttfärssås så var det väldigt stort för mig.
    Ungarna vart överlyckliga när de såg vad det blev till middag och åt som 3 elefanter. Gott betyg till mamma med andra ord! :)
    Hoppas bara det fortsätter så här nu. Jag vill ju kunna fungera normalt.
    I helgen ska barnen till stödfamiljen och sova för första gången och då hoppas jag själv kunna sova massor och även laga lite mat och frysa in. Hoppas det funkar bara.

Hur är det med dig själv? Lever du? Vilken vecka är du i nu? Jag är i v. 14.

• skullevakul

Vad synd att du blev sämre av den {#lang_emotions_frown} 

Om du får halsbränna även av annat verkar det ju finnas medicin. Ska finnas syrablockerande mediciner, ska jag ha!
    Hoppas det bara blir bättre o bättre för dig nu! Att stå ut med matos är imponerande!!
    Nä jag har inte plussat, hänger här för att samla mod {#lang_emotions_wink}
  • 060810

Aha, jag fick för mig du var gravid. :p
    Hoppas kunna ge dig lite hopp då om att det kan bli lite lättare i a f efter en massa veckor.
    Det roliga idag var att arbetsterapeuten pratade om jobb idag, men frågan är om jag kommer kunna jobba något innan bebis kommer.
    Har ju inte bara illamåendet utan även en jävla foglossning som tar död på mig.
    Jag får halsbränna av mycket. Har provat Rennie och Gaviscon, men fy fan det är vidrigt. Det var enligt apoteket det enda man fick ta som gravid, men ska kolla igen för jag har hört andra som tagit  Losec och såna, så ska höra på ett annat apotek tänkte jag.

• skullevakul

Har inte du läkartid snart, borde kunna fråga där. I den där HG-boken står det mycket om syrablockerande mediciner. Låter jättebra, vill gärna ha mindre syra.

Bara jag får hemdropp fort tror jag det ordnar sig {#lang_emotions_smile}
    Kunde du äta efter matoset?
  • 060810

jag kunde faktiskt äta med barnen idag och det var första gången på länge som det kändes bra, däremot mår jag inget vidare nu ikväll, men det är som vanligt känns det som.. kvällarna är hemska!
    höll på att somna med sonen när han skulle sova.. helt slut..
    jag hade läkartid i tisdags.. :p men det gick inte alls som jag tänkte mig.. jag blev så chockad över att jag inte fick sprutor direkt som jag trodde utan får vänta till 20+0 innan jag ska börja med dem! :) så jag glömde bort allt annat, men sa till henne att jag inte mådde bra... sa att Lergiganen är som sockerpiller ibland och inte hjälper och då sa hon att man fick stå ut..
    så jag ska se om jag kan få en annan läkare och då enbart koncentrera mig på H G:n och inget annat. kunde bara tänka på sprutorna då pga min sprutfobi...

Svar på tråden Hyperemesis del 3