MeandHim skrev 2010-04-01 13:53:52 följande:
Om jag inte ätit på 3 dagar och drucikt dåligt ringer jag in...man får känna efter lite hur psyket är oxå. har bara fått glukos dropp med lite extra natrium och kalium i, inga näringspåsar (dom vita) första gången med tvillingarna fick jag det mot slutet och då opererade dom in en CVK. då mina armar var helt sönderstuckna. Trodde inte man kunde få hemmadropp? kan man det? hade ju vart super att få en liter i veckan lr nåt jag köper piggelin, vet inte hur man gör egna glassar tyvärr Idag har jag satt sambon på att fixa mer piller så dom inte tar slut under påsken Hoppas du mår bättre, vilken vecka var du i?
Det är rätt mycket isglass över päronsplitt

Nä, väl dold hemlighet … hemsjukvård går genom vårdcentralen. Om man har en sorglig HG-historia att berätta borde det gå lättare o om man själv o andra engagerar sig personligen.
Speciellt som psyket påverkas så mycket av sjukdomen. Används ofta så att folk ska kunna dö hemma, men andra får ju oxå hemsjukvård.
Man är ju oftast döende utan dropp om man är i uselt skick. Måste ju vara billigare än sjukhus som är svindyrt. De kommer morgon o kväll – det är allt som verkar behövas. Ska finnas dygnetruntdropp o nattdropp.
Tror man kan fixa underhållsdropp på något sätt någonstans men ingen verkar erbjuda sig självmant.
CVK är det en ingång som går rakt in i blodet med näring? Fick du inte starkare mediciner än L?
Tycker inte de alltid lyckas med droppnålen, barnnålar ska tydligen vara bättre om man är uttorkad.
Jag är ju precis i början bara så lär ju bli värre, men gillar L + LC. Tycker du att L är läskigare än LC?
Förresten en glad

nyhet. Utomlands tar de ju ofta B6 mot HG. Men även i Sverige rekommenderas 1 Pyridoxin om dagen mot HG-illamående, även om det inte hjälper mot kräkningarna!
Din läkare får läsa på lite, när du dessutom frågar själv. Hur ofta har man rätt kunskap själv …