MeandHim skrev 2010-03-30 18:41:48 följande:
skullevakul: hade ingen aning om att det fanns keton stickor man kunde ta hemma. Känner mig rätt pigg nu, dricker mkt och inser att äta varannan timme faktiskt hjälper. skorpor med ost e favoriten för tillfället har nog några svalappningstabeltter från hälsokost i medecinskåpet sen sist....kanske kan ta en sån om jag inte får sova. Vilken vecka är du i? jag går in i 12 imorgon (11+0) så hoppas tröttheten släpper. så skönt att få massa råd och veta att man inte är ensam. Satt o läste boken jag fick av BM om hur det är att vara gravid....står INGET om att man faktiskt kan må dåligt under en graviditet, att man kan bli inlagd, vad man kan få för medecin och andra hjälpmedel och vad som faktiskt händer med en att man kan bli JÄTTEsjuk. Visst vill man väl inte oroa blivande mammor i onödan MEN kanske kan va skönt att veta att det finns såna som blir riktigt dåliga....blir så irriterad över att det inte finns nån info om sånt.
Hoppas det är vecka 12 som talar!
Jag kunde inte sova på compen. Vanliga Lergigan däremot =)) Det är mer verksamt ämne i dem oxå, 25 mg i de jag tar. Fast efedrin o koffein gör väl andra saker. Skönt att ha båda.
Sömn o göra ingenting är bland det bästa för HG.
Ja, tror de heter ketostix. Då kan du se om du är i sådant svältläge att det kan vara farligt för barnet.
Jag kör med Visiblin i äppeljuice för att hålla igång magen, annars hade jag nog redan kräkts.
Vet, tycker verkligen de kunde jobba mer förebyggande med akupunktur o nattdropp hemma. Någon slags beredskap.
Känns som om ingen vet vad det är för något, o det kan vara svårt att vända om man hinner bli dålig.
Jag blir skrämd när folk inte tar det på allvar eller inte gör allt för att göra en så bra som möjligt.
Den där HG-boken, Beyond Morning Sickness, läste jag som en thriller. Helt otroligt vad skit man kan få av uttorkning o näringsbrist :(
Tänkte nästan fråga om en graviditetsbok som inte är käck :) Känns ju mer som man fått en parasit ;) Inte för att jag vet om jag kommer att kunna läsa men lite vore kul!
Vad dricker du?