• Java

Dansar med vargar!

Dags för nya tider Numer är vi vargkvinnor och män. Forum för alla krakar som tycker livet är en fest och gärna tar en dans med en varg, eller bara vill yla av sig. Alla välkomnas att chatta om allt mellan himmel och jord. En tråd om våra vedermödor, dagliga liv, funderingar, glädjeämnen och sorger. Alla är välkomna glada som deppiga.

• Svar på tråden Dansar med vargar!
  • Pandy

du kan ju äta med måtta så blir det nog bra!! men jag var likadan.. jag som älskar lax höll på att dö vid jul... fick bara lukta på den...

• Majblomma12

Jag är lyckligt lottad. Jag tycker inte om strömming och inte heller gravad fisk. Jag gillar inte mögelostar något vidare och kan lätt avstå från diverse torkade skinkor o dyl. Så egentligen är det bara lakrits och lever osm jag är lite junkie på.

• Majblomma12

Är du ledig om dagarna, Fia? Hur har det gått med jobb och ansökningar? Själv tyckte jag det var enormt svårt att koncentrera sig på det samtidigt som fokus låg på IVF-behandlingen. Nu börjar jag i alla fall plugga på fredag, ska bli så kul. Äntligen ska jag bli klar, ta ut examen och försöka starta mitt egna företag.

• Betty2

Ett sent svar till Ior (jag åt en sen frukost ):
    Ja det stämmer, fortfarande arbetslös. Skit att arbetsmarkanden kan ändra sig så mkt medan man pluggar att det är totalt kört att få jobb när man är klar... Jag sökte 2 jobb förra veckan (varav ett är sånt jag är utbildad till), hoppas jag får komma på intervju. Men det verkar inte så positivt med det första (det som är "rätt för mig") för de borde ha hört av sig nu i så fall. (Fanns inget telnummer i annonsen så jag tror inte att de vill att jag ringer och frågar.) Det är väldigt få av mina kursare som har fått jobb och de flesta av de som har jobb jobbar utomlands... Jag kan ju inte söka jobb utomlands så länge vi gör IVF-försök och måste bo nära kliniken. (Och så tror jag att man kanske förlorar sin intjänade föräldrapenning om man jobbar utomlands - någon som vet om det stämmer?)
    Vad kul att du skall börja plugga igen! Och ev starta eget, som du har berättat om tidigare. Då blir ju livet mycket roligare, när man får ägna sig åt något man tycker om. Lycka till!

• Majblomma12

Tack detsamma!

Nu ska jag lägga mig en stund, känner mig som ett utskitet äpplemos som min mormor brukade säga.

• Amadea

Tittar in en sväng nu på lunchen.
    Känner mig lite piggare nu när man fått i gång kroppen men jag mår vär tjuvens i morgon bitti igen
    Nu har halva arbetsveckan gått

• Lehen

Tillbaka hemma efter några timmars arbete....
    Snacka om att det är kaos där bland papper & dyl. "suck"

• Fröken positiv

Glada nyheter på tråden idag Fia2 och Lehen kommer snart att ruuva och trots att det inte är roligt att må illa så betyder det ju dock att du är gravid Ior
    Sen är det ju minder roligt med Amadeas förkylning och Pandys blödande

Pandy: Säger som Ior, jag har också alltid haft konstiga mensblödningar med klumpar och srtida strömmar de första dagarna. Hoppas att det inte är något "fel" på din blödning.

Själv har jag börjat drömma konstiga drömmar om förlossningen. Inget roligt men fullkomligt normalt. I natt drömde jag att jag och Zeke direkt efter förlossningen åkte till ett Dickens-liknande barnhem för att lämna den lill* klimpen. Snacka om att vakna kallsvettig och inte våga somna om!

• Pandy

fröken positiv: oj vilken dröm!!! man drömmer konstigt när man är gravid..till råga på allt så dog min mormor på min födelsedag när jag var gravid och då satte de riktiga otäcka drömmarna igång!!

Fia2 och Lehen:lycka till med ruvandet! *hoppas*

åsnan:vad för företag? har jag inte hört nåt om?

Svar på tråden Dansar med vargar!