kattislofberg skrev 2010-04-24 10:06:22 följande:
Vi har också haft jätteproblem med furadantin. Men sedan han blv ca ett halvår gammal har det gått jättebra. Jag krossar i tablettkross (kan verkligen rekommenderas om ni inte har det, finns på apoteket). Sedan lägger jag lite apelsinmarmelan på en sked (sådan utan bitar, som finns på flaska), tablettkrosset ovanpå och sedan toppar jag med mer marmelad. Han får det liggande och ibland lutar jag huvudet något bakåt. Funkar jättebra. Nu det sista har han börjat gapa efter det!Det blev oerhört mycket lättare när vi bytte från att ge två 5 mg-tabletter till en fjärdedels 50-mgtabletter. Så kolla upp det också! Det är ju 12,5 mg istället för 10 mg. Milo bytte till det när han vägde ca 8,5 kilo.
Tack för ditt tips, kanske ska prova apelsinmarmelad. Sen tycker jag att det lät jättebra med en fjärdedels 50 mg-tablett istället för 2 st 5 mg-tabletter. Är 50 mg-tabletten lika stor/liten som 5 mg-tabletten. Nu väger hon 7,7 kg så det kanske är förtidigt att börja med 50 mg, men jag ska ta upp det med hennes läkare.
kattislofberg skrev 2010-04-27 10:20:59 följande:
Jaha - njurbäckeninflammation nummer sju på lika många månader. Har just lämnat urin och blodprov. Läkare återkommer i em med besked om vi kan behandla hemma eller ska läggas in.
Åh nej va trist, hoppas ni kan få behandla hemma så ni slipper ligga inne.