Jess82 skrev 2010-05-10 22:12:45 följande:
Hej allesammans!Det var ett tag sen jag skrev här men läser alla trådar nästan varje dag. Har också problem med dessa njurar och UVI. Lillan som är 2,5år går på profelax och mår hur är bra som helst. vill bara informera utan att skrämma alla här..... Min dotter har haft njurbäcken inflammation 3ggr och ett antal UVI. MEN nu till det konstiga.. hennes CRP har aldrig varit över 12.. Att ha en nästan livlös kropp i sin famn vars urin stinker och 40graders feber men ett CRP under 20 är tydligen ingen fara..Har bråkat med såååå många läkare som inte tror på en. (man vet när ens barn är riktigt dålig) När jag har tvingat läkare att testa urinen så har det blivit fart på dom.Detta har varit ett stort problem för oss och innan vi fattade hur det låg till så fick hon gå i månader med UVI (jag vet det är jätte hemskt). Jag vill bara med detta säga att lita på eran instinkt och tjata på läkarna om tester. Kramar till er alla
Oj! Jag håller med om att man måste lita på sin föräldrainstinkt. Det är vi föräldrar som känner våra barn bäst och det är också bara vi som har hela bilden. Även om allt står i journalen så är det vi som har bäst överblick!
De gånger Milo har varit dålig så har de alltid kollat urinen i första hand och CRP i andra hand. Jag tycker det borde vara självklart när det gäller refluxbarn! Är urinstickan ful och barnet har feber/är påverkat så måste man ju behandla. Är urinstickan ful, men barnet feberfritt och ej allmänpåverkat, ja då kanske man kan avvakta. Detta är vad man sagt till mig.
Däremot verkar det variera från läkare till läkare huruvida man ska behandla med IV-antibiotika de första dygnen eller ej. En läkare sa att man ALLTID lägger in barn under ett år som har UVI. Men andra läkare menar att det inte är nödvändigt. Milo har blivit inlagd tre av sju gånger.
Frågar igen - ni som har lite äldre refluxbarn - har ni märkt att det varit svårigheter med att potträna?