Prinsessan Ippas mamma skrev 2010-06-26 21:04:27 följande:
hejhej på er!
Nu smyger jag mig in igen.... Det känns som evigheter sedan jag va inne och läste om er.Men"prinsessan" var frisk (dvs ingen infektion) i ett helt år, så vi försökte inte tänka så mycket på problemen. Nu är vi inne i svängen
igen.ny läkare, nv medicin
tänker på alla goda råd jag lyckats få härifrån.
Här är problemet vi står inför nu; gallskrikande, vrålande, hulkande inte så prinsesslik tjej. Som vi ska få i Furadantin

Måste va något av det äckligaste någon skapat...
Någon som gett detta relativt smärtfritt? Hur?!?!?!
Kram på er alla, ska läsa in mig en dag och se hur ni haft det.
Jag har skrivit myyyycket om furadantin. Milo var ju så mycket mindre, bara tre månader första gången han fick det som profylax.
Jag tänker inte ta alla vändor men vi fick det faktiskt att funka i slutet. Apelsinmarmelad är ju inget man kanske ska ge små bebisar, men å andra sidan - de flytande medicinerna är ju inte precis osötade... (även om det är artificiellt socker, men det är ju nästan ännu värre).
Så här gjorde vi: Vi köpte en tablettkrossare på apoteket - väl värd pengarna (79 kr tror jag). Tog en tesked och sprutade lite apelsinmarmelad på (sån utan bitar i flaska). På med furadantinpulvret och sedan toppa med lite mer marmelad. I slutet till och med gapade han efter mer!!!
Tyvärr funkade inte Furadantin för oss av andra orsaker. Massor med utslag och massor av genombrottsinfektioner.
En annan sak som förenklade intaget av furadantin avsevärt var när vi bytte från två 5 mg-tabletter till en fjärdedels 50 mgtablett.
Nu är ju er tös lite större - kanske lite chokladsås? Det har ju rätt stark smak.
Får jag fråga varför man byter medicin om hon nu hållit sig frisk på den förra???
Lycka till!!!
Lycka till!!!