Inlägg från: happy73 |Visa alla inlägg
  • happy73

bf-juni västerås

Grattis skuggspel til pojkarna. Nalle Visst kommer du älska o ta till dig killarna men som sagt låt det ta den tid det tar. Jag tyckte jag hade snabb förlossning men du hade nog snabbare. Jag tror man inte riktigt hänger med psykiskt när det går så fort o då fick ju du två stycken också.

Angående Babybjörn så går det ju att ha barnet utåt när de är stadiga i huvudet men de har ju inget behov att sitta utåt (mycket intryck). så jag skulle nog vänta med att ha barnet utåt. Det är ju skönt för barnet o ligga innåt mot mammans/pappans bröst när de somnar i bärselet.

Tycker synd om er som inte får sova så mycket. Ger er en styrke kram med mycket energi.

Ja, som sagt var. Nu är vi hemma efter båt semestern o det har både varit skönt o jobbigt. Det blir ju lite mer o passa när storebror två år ska upptäcka allt.

Knodden har fortfarnade inte fått något namn men vi funderar på Jakob eller Frank. Frank har vi tänkt på sedan vi träffade en vuxen Frank på en fest som var väldig rolig. Jakob vet jag inte hur vi kom på. Ni får jätte gärna tycka till.
    Fler namn förslag går också bra. Isak heter ju storebror.
  • happy73

skuggspel vad ska era pojkar heta? glömde fråga.

syskon ville jag ha när Isak var typ 4 månader men sedan fick jag sansa mig o nu är det två år emellan dem.

• happy73

Jag har haft mycket huvudvärk. Jag tar två alvedon första intaget sedan en åt gången. Dricker mycket också. Prata med BM om det inte hjälper.

• happy73

skuggspel hur länge blir din sambo/man hemma? Har han möjlighet att ta lite pappadagar med storebror?
    Jag tror att det skulle kunna vara skönt för alla om pappan kan vara hemma lite längre i början. Vi har gjort så att min sambo tagit ut 10 dagarna, semester plus några veckor pappa dagar för isak. Jag tycker att det är jätte skönt plus att isak inte behöver komma i andra hand. Första september börjar Isak på dagis igen o då går även sambon tillbaka till jobbet, så jag hoppas att allt kommer gå bra med avundsjuka m,m.

Bauqeta hahaa ja  vi verkar ha samma smak på namn =)

Hår: Jag tappade jätte mycket hår efter amningen med Isak. Håret blev även som svinto strassel.

• happy73

Hej här ammas det titt som tätt. Har ingen koll direkt. På nätterna ligger jag i sängen o ammar så är jag jätte trött så somnar jag under amningen. Om jag håller mig vaken o knodden sover djupt kan vi lägga över honom i ligginsattsen från barnvagnen som vi har brevid sängen. Jag sover ju bättre då han sover i den o inte ligger brevid mig o svettas.

• happy73

jag har inte vägt mig ännu så jag vet inte hur det är med vikten. Men jag äter som en häst o det är inte bara mat som kommer i munnen även massa kakor,bullar,godis,dricka,glass m,m. Jag får ta tag i det där i höst eller nå.

Jag tänker nog amma om det går tills han är tre fyra månader men vi får se det kan bli längre det kan bli kortare.

• happy73

skuggspel Gu vad jobbigt att ha så ont. Lider med dig. Tur att Loke är snäll mot syskonen. Än så länga har vi också haft tur med Isak. Jag känner igen det där med nappen o lite hårda kramar. Isak vill gärna mata lillebror med knäckebröd o annat smarrigt enligt honom själv =)

Är det någon som vill hänga på med barnvagns promenader på kvällarna så kan ni ringa mig. Jag försöker att ta en kvällspromenad då o då.

• happy73

Hej jag kan nog hänga på på onsdag o fika. Stan kan väl vara kul så kan man passa på o titta lite i butiker också.

Perni Jag förstår att du är jätte ledsen. Min nära vän förlorade ju också sin man i cancer. Men som råd till dig vill jag bara säga att ring o träffa din vän mycket nu. Ring hellre en gång för mycket. Det är så lätt att man inte vill störa eller ringa vid fel tidpunkt. Men det är ännu värre om inga människor hör av sig då hon säkert behöver prata.

• happy73

är det någon som vill ta en runda i butikerna innan så hör gärna av er

Svar på tråden bf-juni västerås