bf-juni västerås
Skuggspel: Skönt att du har åkt in! Låter riktigt läskigt. Håller tummarna för att det inte är någon propp. Och att detta är snart över för dig!
Skuggspel: Skönt att du har åkt in! Låter riktigt läskigt. Håller tummarna för att det inte är någon propp. Och att detta är snart över för dig!
Har bvc ringt er gällande hembesök eller har ni fått ringa dem? Förra gången så ringde dem och de kom hem till oss. Vet inte hur det är denna gången.
Här kämpar vi på i värmen. Patrick ammar på ganska bra. Har införskaffat amningsbh idag, ville inte köpa innan eftersom jag inte visste hur det skulle gå att amma men än så länge går det bra. Dock har han lite väl mkt gaser i magen...
Vad kan jag göra för att lindra det? Något man kan tänka på att undvika att äta?
Masserar magen lite och då brukar det komma lite grann. Nätterna går utmärkt, bara eftermiddagar och kvällar som kan vara lite gnälligt.
Har hämtat hem dottern med. Så mysigt att ha familjen hemma. Men första handlingen på Willys gick väl som gissat, Patrick började skrika i kassan pga hunger så jag fick gå ut i bilen och amma och micke fick ta hand om Lina och alla varor, hon skulle dock riva ner allt
Måste ha sett roligt ut för utomstående...haha
Jag funderar lite på detta med badande efter snitt.. Så länge man blöder ska man ju helst inte bada, men hur länge ska man vänta efter man blivit snittad?
Mums: Man inser att det tar väldigt mkt längre tid när man har mer än ett barn. Allt går mkt långsammare.
Hej alla i värmen
Ska ta bort staples imorgon, känns så skönt!
Patrick är redan en vecka gammal, kan inte fatta att det har gått så fort. Nog för att man kommer ihåg att tiden gick fort förra gången. Dagarna består av amma, magknip och lite vakentid. Nätterna sover han första gången ca 4-5 timmar och sedan äta så varje natt måste jag pumpa ur andra brösten för det är så fullt med mjölk. Sedan äter han med 2-3 timmars mellanrum vilket är mer än vi någonsin kunnat hoppats på.
Ska ringa bvc imorgon och boka tid för att väga honom. Ska bli kul och se vad han väger.
Hoppas ni hittar lite svalka i detta väder, det gör inte vi. 30 grader minst på ovanvåning och 26 grader i källaren... Men det är bara att stå ut. Håller med Lady - Vi får vara glada för värme med tanke på hur kallt vi hade i vintras
Men någon måtta finns det kanske
Happy: Jag provade med fingret men det ville han inte nöja sig med, det kom ju ingen mat
och napp har han svårt att ta men vi kämpar på med nappen
Shit vad fort tiden går. Grattis till Melvin som blir 1 månad!
Plogen: tackar
Vi köpte 2 olika. Vi hade köpt Mams 0-6 månader innan men han hade så svårt att ta den. Så vi köpte tommy tipee eller vad de heter samt Mams från 0-2 månader och den sistnämda är den enda som duger. Men det är svårt att få honom att ta den.
Vikh: 6-8 veckor efter förlossning ska du på efterkontroll. Detta bokade jag själv sist så det är bara att ringa så bokar de en tid åt dig.
Här kämpar vi på med amning. Igår kändes det hopplöst han åt hela tiden kändes det som, men än så länge idag lugnare. Magknipet är fortfarande kvar så funderar på att prova minifom.
Dock har jag konstant extremt jobbig huvudvärk, dålig på att dricka vatten antar jag
Får kämpa på med drickandet så jag slipper ha ont.
Skuggspel: Ju längre dagarna gick denna gången desto mer kände jag som du, ville inte alls föda barn. Det normala är väl att man ser fram emot en förlossning men det gjorde verkligen inte jag. Trots att man var trött på graviditeten själv.
Hoppas alla har det bra, nu ska vi byta blöja och amma och vila
Hej alla
Var på bvc besök idag och Patrick hade gått upp nu till 4422 gram. Känns bra att se att han går upp på bara bröstmjölk. Man är ju lite orolig eftersom man inte vet hur mkt han får i sig när han äter.
Har även köpt Minifomdroppar som vi ska prova då han har väldigt mkt gaser och magknip.
Hoppas det hjälper.
Perni: krya på dig! låter inge vidare för dig
Skuggspel: Hur går det för dig med magen?
Marafara: Känner igen det där med att de har svårt att slappna av och sova längre stunder. Idag har han bara sovit en längre stund på dagen och det var i samband med att vi åkte till mina föräldrar.
Då sov han ett par timmar i bilbarnstolen.
Ikväll har det varit kaos. Jag skulle klippa klorna på hunden och råkade klippa i pulpan så han börjar blöda stackarn
Samtidigt som Patrick börjar skrika att han vill ha mat. Micke fick kuta upp och värma mjölken som fanns i kylen då jag inte hade tid och ro att amma just då. Lina går numera omkring och tar alla saker hon inte ska ha samt att hon skulle pilla på stackars hunden. Totalt kaos med en ledsen PAtrick i famnen, en blödande hund på golvet samt en ilsken Lina.
tror hon har kommit i lite trots, hon kan nämligen lägga sig på golvet och bara skrika rakt ut när hon inte får som hon vill
Söt ändå!
SKuggspel: Hoppas du får bli igångsatt eller att det är värkar du har! Lycka till!
Jolinsfaster: Vi var ju väldigt snabba med att planera andra barnet
Och det blev ju tätt. Nu är det tuffa dagar här hemma men om ett år kommer de ha så mkt mer nytta av varandra
Idag har vi kämpat på med städning av övervåningen som inte har gått att vara på innan nu eftersom det varit så varmt. Men nu är det riktigt behagligt inne
Skuggspel: Grattis till pojkarna! Skönt att det är över nu för alla! Speciellt för dig som haft det väldigt tufft!
Sussi: Jag känner jättedåligt samvete mot dottern eftersom jag inte får bära henne pga snitt och hon är väldigt så att hon gärna vill bli buren. Tur att pappa går lika bra. Men hon vill gärna ligga i pappas famn och mysa numera, har aldrig gjort förut. Anar lite avundsjuka där eftersom Patrick får vara i famn
Så söt så!
Vi kämpar på med amning och ger ersättning någon gång ibland. Känns skönt att han tar flaska. Men vi ger även bröstmjölk på flaska eftersom jag får pumpa med jämna mellanrum annars läcker det. Och han vill inte alltid vakna när det är dags känns det som.
Men ibland känns det inte som man gör något annat än att amma men antar att det är normalt att de äter med ibland 20 minuters mellanrum. Eftersom han somnar vid bröstet så hinner han väl inte äta tillräckligt första gången.
Bärselen vi köpte till Lina, Manducan, används flitigt kan jag säga. Då Patrick inte alls vill ligga och sova själv. Känns då skönt att kunna röra på sig eftersom man har denna.
Vikh: Vi kör på NAN, gjorde det till dottern med. Tycker den är bäst, samt att min kusin kör med Nan till sin flicka och hon har just provat båda och tycker magen fugnerar bättre på NAN.