• angeni

bf-juni västerås

Jolins: Vi har ju bara 14 månader mellan barnen. Så det är ju med tätt.
    Men som Hippy säger, det går inte att ha långa läggningsrutiner. Vi har med så att vi lägger bara Lina säger godnatt och sedan går vi ut. ibland leker hon en stund ibland somnar hon direkt. Aldrig några problem på kvällarna. Hon sover med hela nätter, ibland lite för länge. Vi får väcka henne på morgonen mellan 8-11 beroende på dagarna.
    Nu har ju vi tur att sambon med är hemma eftersom han har tagit föräldraledigt tills han börjar plugga i höst men då blir jag ju ensam med båda.
    Jag hoppas det kommer gå bra för oss då. Men det blir ju stora barnet som får mest uppmärksamhet. Lina har ju precis börjat gå men även när hon kröp har hon varit väldigt självstädig och lekt själv.

jag har gett mig tusan på att första året kommer vara ett helvete men sedan kan det ju bara bli lättare kan man ju tänka

• angeni

Någon mer än jag som lider av konstant huvudvärk?

Ammade ju inte Lina så har en känsla av att detta hänger ihop med amningen.. Får försöka stå ut annars så klarar jag inte av det alls... Då blir det ersättning. Man fungerar ju inte som människa. Alvedon fungerar inte alls..

Dricker massor känns det som iallafall.

• angeni

Skuggspel: Hoppas allt går bra med pojkarna

Här har man inte tid att sitta längre, dels har vi en väldigt närhetsbehövande son, vilket iofs är mysigt men lite tufft när man knappt kan lägga ner honom utan att han börjar gråta eller skrika. Svårt att få tid till att duscha eller gå på toa. Diska och laga mat kan man göra med honom i bärsele men svårt att duscha med den

Lina knallar runt och på någon minut bara vänt upp och ner på övervåningen så när hon sover är det städa som gäller innan det är dags att riva fram allt igen Men underbart att se henne så glad är det!

Sedan så gnäller sambon när jag väl sätter mig här så det är lika bra att hålla mig ifrån.

Patrick har blivit jätteförkyld Försöker med koksaltlösning, bröstmjölk samt provat näsdroppar fårn Nezeril men inget verkar hjälpa hans stackars näsa. Amningen känns som den blir väldigt jobbig för honom med den täppta näsan.
    Suger snor ur den med hela tiden känns det som men verkar inte bli något bättre.
    Brösten ömmar som bara den så tror inte han suger ut ordentligt med mjölk just nu Aja får pumpa lite. I värsta fall får vi väl ge flaska om han inte kommer till ro vid bröstet. Skönt att det finns lite mjölk i kylen.

Nihao: tack för tipset. Ska testa det med Igår klarade jag mig utan huvudvärk men drack säkert en 6 liter vatten. Fick springa på toa hela tiden kändes det som, kändes som man var gravid igen haha

• angeni

Patrick ligger i vår säng och sover. Jag ammar honom till sömns när vi går och lägger oss. Han har sin vaken period just nu på kvällarna. sedan sover han till ca 3-4 och äter sedan sover han vidare till 7-9 beroende på lite.

Gravidkilona är borta här. Gick ju bara upp 8 kg och har gått ner 10 kg sist jag kollade iallafall. Så det hoppas vi fortsätter så

Plogen: Det tog tid innan Lina fick in någon rutin på kvällssovandet. Hon hade precis som sin bror vakenperiod på kvällarna. Men hon fick flaska och sedan lade vi henne i hennes säng och hon sov till ca 4 och efter den flaskan hade hon svårt att somna om i sin säng. Så då blev det vaggande i vagnen eller sova i vår säng.

• angeni

Jolinsfaster: Lina hade med en period då hon sov ganska mkt. Kommer inte ihåg hur gammal hon var då.

Patrick sover bra på nätterna vilket gör att man står ut dagtid. Han gnölar hela dagarna i streck konstant all vaken tid. Aldrig nöjd...
    Bara vid bröstet och då behövs det itne ens ätas, ska bara snutta... Jobbigt.
    Mat får han och han följer sin kurva vilket känns bra.
    Numera väger han 4705 gram och är 57,5 cm lång.

Vi gav oss ut på en långpromenad idag och hälsade på mickes farmor som bor några kvarter bort. Patrick somnade innan vi lämnade vår gata. Lina somnade efter besöket där.

Allt med barnen går utmärkt. Däremot hunden är ett annat kapitel... Jag har aldrig sett en hund som har svårare att göra ifrån sig utan att tveka.. Han vankar av och an fram och tillbaka hela 57 gånger räknade sambon det till innan han satte sig för att bajsa... Vad ska man göra åt detta? Alltså det som händer är att man själv måste stå stilla och han vankar av och an på gräsmattan nästan i en halvcirkel från en själv. Vilket är jobbigt och jättesvårt när man ska gå promendaer med barnvagnen.

• angeni

Godmorgon alla!

Ursh vilka tråkiga dagar vi har nu. Trots detta försöker man ta sig ut med barnvagnen och gå, vilket inte är det lättaste alla gånger. Men tur att det finns regnskydd. Igår gick vi runt Erikslund för att hunden skulle få mer social träning och det är ju mycket folk i rörelse i stan i jämfört med vad vi har i Hallsta.

Lina har varit hos farmor inatt så vi har bara haft Patrick. Men inatt har han gnölat mkt. Och på kvällarna när jag ammar så känns det som att han inte får någon mjölk.
    Han tar inte tag och skakar bara på huvudet hela tiden. Men när jag klämmer på bröstet så sprutar det ju.. Vet inte varför han håller på så.. Svårt att förklara med.

Just nu sover han lugnt i vår säng. Vi hade honom i sin säng i förrgår natt och då fick han lite ersättning på kvällen efter amning då vi hade öppnat en tetra och då måste ge den. Och då sov han ända fram till 6 på morgonen innan han ammade. Och sedan sov vi vidare till 10.

Inatt så ammade vi vid den vanliga tiden halv 5 och sedan så vid 6 och vid 8. Förkylningen håller i sig Känns så jobbigt att lyssna på hans snoriga näsa.

Jag som hoppats på att jag skulle få plugga i höst men det blir sambon. Har egentligen ingen lust att sitta hemma ett år till men nu blir det så. Dock verkar det inte som han kommer ha så mkt lektioner om dagarna så det kanske blir mkt avlastning ändå. Lina ska ju få börja på dagis med.

Ha det bra alla!

• angeni

Vi har plats för alla Jag har inte skrivit upp mig på någon lista för jag trodde vi skulle åka till fjällen men så blir det inte. Vore kul att träffa alla igen!

Vi har ju börjat fått lite ordning nu efter renovering

Idag har vi varit iväg på fika med familjen, eller ja sambons far med sambo, broder samt farmor och det var väldigt trevligt. Men jag fattar inte hur fort kroppen förbränner mat. Efter 1,5 timme var jag hungrig igen men får vänta, man kan ju inte äta hela tiden. Men antar att kroppen behöver mer när man ammar.

Perni: Det är riktigt läskigt att läsa om sådant. Man börjar genast tänka på vad skulle man själv göra om det hände en någonting. Beklagar sorgen.

Jolins: Jag ska kolla upp gällande kvällskurser eller iallafall försöka komma iväg på något träningspass eller något. Patrick tar ju flaska utan problem så sambon kan ju mata då

• angeni

Vi kommer vi också till bredbar kl 14. Vi tänkte titta in medans sambon och dottern åker till ikea Så det blir en liten snabbis men skönt att komma hemifrån lite

• angeni

Hej och tack för fika i onsdags.

Här är det redan fredag, sambon trodde det var onsdag idag. Jaha dagvild blir man verkligen när man är hemma hela dagrna.

Sambons far och flickvän åker till visby idag. Lite avundsjuk är jag faktiskt. Vore skönt att åka iväg.

Bezilia: Skönt att det går bra med tove!

Skuggspel: Det kommer gå bra för dig när du blir ensam. Ensam är stark finns det ett ordspråk som heter!

Nej, nu vaknar Patrick efter en tur till lekparken med Lina. Fjällen i nästa vecka så fika får jag nog stå över om det inte blir på måndag. För då ska vi ändå till bvc så åker tisdag natt.

• angeni

Måndag 9/8
    Lady of Baqueta
    Angeni (efter kl 12 ska till bvc kl 11 )

Tisdag 10/8
    Lady of Baqueta

Onsdag 11/8
    Lady of Baqueta

Torsdag 12/8
    Lady of Baqueta

Fredag 13/8
    Lady of Baqueta

Lady: Det brukar gå över ganska fort efter vaccinationen. Borde inte vara någon feber alls imorgon! Hoppas han är på bra humör ändå

Svar på tråden bf-juni västerås