• angeni

bf-juni västerås

jävla skitvärkar är vad det är... De gör ingen nytta alls.. Varför ska man ha regelbundna värkar om de ändå inte gör någon nytta...
    Imorse värkar med 3 minuters mellenrum... I eftermiddag med 3-5 minuters mellanrum. Besök på förlossning och konstatera att det inte är något på gång alls.
    Deprimerad och förbannad om vart annat. Barnmorskan konstaterade att jag får dras med dessa tills det väl sätter igång och jag kommer nästan garanterat att få vänta flera veckor sa hon... BLÄ!!!

Förlåt att jag gnällde men idag har jag bara velat gå och gråta och har inte varit snäll mot alla runtomkring

• angeni

Jolinsfaster: De sa inget mer än att det är vanligt med sammandragningar och det köper jag. Men när man läser om förvärkar så ska de vara allt annat än regelbundna och ska i regel inte göra ont. Varför jag fått det vet jag inte. Har ju inte gjort något speciellt när de kommit. Idag har jag bara suttit på gräsmattan och rensat maskrosor.

• angeni

Perni: Hoppas ni får snart. Inge vidare att gå över tiden. Men jag har inte fattat det där med att gå över tiden. När räknas det som man går över. För man får ju gå till 42+6 och det är ju nästan 3 veckor efter beräknat. Så är det efter en vecka man räknas som man gått över?

Ska till barnmorskan idag och hoppas hon kan ge mig bättre svar än förlossningen kunde gällande dessa förvärkar...

• angeni
    Torsdag 3/6
    Plogen
    Lady of Baqueta
    HippY med Leah och Sam
    MaraFara
    Happy73
    Shia
    MumsMaräng, men jag kan inte förrän runt 11.30, så kör på den dag som passar er!
    Jolinsfaster
    Perni
    Nihao

Fredag 4/6
    Plogen
    Lady of Baqueta
    HippY med Leah och Sam
    MaraFara
    Happy73
    Shia
    Angeni med Lina
    Sussi med Maja
    Jolinsfaster
    Perni
    Nihao

Tar bort mej från torsdags fika då Lina mamma och jag ska åka och träffa Linas syssling som föddes den 6 maj

Vår skrutt vill inte alls komma ut. Har varit lugnt idag men nu är det igång igen.. Blä! BM sa att jag ska gnälla till mig brikanyl om det blir för jobbigt från förlossningen eller sovdos.
    Ska gå nu varje vecka för att se så blodtrycket inte stiger denna gången.
    Magen däremot en annan historia. Jag tycker inte den växt alls. Däremot så hade den det. Så nu ligger jag över den ÖVRE kurvan... Läskigt. Men tittade tillbaka på SF-kurvan sedan Lina och den är en exakt kopia haha!
  • angeni

Fredag på djäkneberget låter helt okej. Förutsatt att vi orkar komma. Idag har det varit en del värkar av och till. Men just nu har det lugnat ner sig igen som tur är.
    Blir det picknick då?

Nihao: Kan du lägga ut länkarna du pratade om förut?

• angeni

Jag inser nu att klockan är lite för mycket för att komma Sedan så har vi fullt upp med denna tomt. Alltså jag blir tokig. 3 sommaren i rad som vi städar bort hennes skräp som hon gömt lite här och där på tomten. Nu tog vi allt som låg under altanen.

Sedan har jag ingen bil idag heller eftersom sambon ska köra allt till tippen Men det blir fler gånger.

Marafara: Om du gått upp 39 kg så förstår jag att du inte orkar. Hoppas verkligen allt nästan är vätska så du tappar allt sedan. Men fy fan vad tugnt. Själv har jag insett att jag börjat svullnat i fötterna. Tur att det är sommar som man kan slippa trånga skor.

• angeni

jaha då hade man skrivit ett helt inlägg när datorn dog... Hörde någon sitta och säga jabba jabba och sedan dog datorn. Dags att lära sig att man får inte vara ifred längre:-P haha
    Busunge

Jag lär vara sist ute med att få bebis i denna tråden tror jag. Har en känsla av det.

• angeni

Hjälp vad det kommer bebisar i tråden. Själv lär jag få vänta ett bra tag till.
    Vi rensar ogräs, och allt möjligt. Idag har vi målat linas rum i källaren. 2 gånger och inte händer det något här inte. BLÄ!!!

Barnmorskan imorgon får se vad som hänt där. Men värkar fortfarande som är regelbundna och håller i sig några timmar någon kväll här och där. Men det blir ju inget mer.

Grattis till Plogen, shia och Nihao

• angeni

Jag har inte facebook iallafall. Känns skönt att ha en sida mindre att gå in på

Jag tror jag kommer avsäga mig alla träffar tills bebis kommer. Dels för vi har brutalt mycket att göra hemma med renovering av huset sedan att jag får värkar vid varje toalettbesök Gör så himla ont så man drar sig för att gå på toa.
    BM har skickat urinprov på odling men antar att det inte visar något då stickan var ren. Blir det värre får jag väl höra av mig till förlossningen men det känns bara drygt.

13 dagar kvar tills midsommar. Våra planer då är att vara hos bekanta i kungsör med Lina och Ludde Inga planer att föda barn har jag iallafall. Vill inte fira denna midsommarafton på sjukhuset igen. Förra året låg vi inne pga Lina fick urinvägsinfektion.
    Men vill bebis komma kan man ju inte hindra det

Hoppas alla andra har en bra helg

Här består det av montering av ikeamöbler och städning. Har målat om Linas rum och lagt heltcäkningsmatta. Lika bra att hålla igång, eller håller ni inte med? Känns som man inte har någon tid när bebis väl kommer

Svar på tråden bf-juni västerås