• angeni

bf-juni västerås

Det är skuggspel, jag och happy kvar att få våra små.

Här händer det ingenting vettigt. Varit hos mamma och mats i kungsör. Försökte muta ut ungen med att sambon drack öl så han inte kunde köra till förlossningen men det fungerade ju inte alls.. Den sparkar så bra där inne och vill inte alls komma ut till oss.
    Molvärk i rygg och mage men inget mer märkvärdigt. Några få sammandragningar.

Fick veta idag att mamma gick över med lillebror 3 veckor och blev igångsatt för att det inte kom igång... väldigt uppmuntrande att höra.

Lady: Skönt att han sover så bra Frank!
    Mums: skönt att du mår bättre

• angeni

BF+3 idag..

Inatt värkar som kom och gjorde ont. Tog därför sovdos så jag skulle få sova. Och självklart var det inga riktiga värkar eftersom de försvann med sovdosen. Fy vad hopplöst detta är... Vet inte till hur länge man orkar stå ut när det ändå inte är på riktigt.

• angeni

BF+4 idag. Igår värkar som kom med 3-5 minuters mellanrum och gjorde ganska ont.
    Men inget mer än det sedan.

• angeni

Elin: såg att jag fått smset. Hade dock 2 elin men tänkte att om det var du så har du skrivit här Utmärkt att du gjorde det så jag slapp skicka ett pinsamt sms och fråga vilken elin

BF+4 idag och inget vettigt. Har varit och badat med Lina så skönt! Njöt verkligen i det kalla vattnet. BM jag med imorgon. Kanske törs mig på en fika i veckan om jag orkar. Men det känns så jobbigt i värmen.

• angeni

Mums: Låter inge vidare det där alls.

BF+5 idag och inget som händer. Men BM kryssade i fixerad nu men jag vågar inte lita på att det gör att bebisen kommer. Aja det är ett antal dagar kvar att vänta. Segt segt.
    Man känner att hjärnan börjar säga ifrån nu. Ett par dagar över BF okej men nu när det börjar sticka iväg. Hjärnan orkar inte vara med längre. Kroppen däremot orkar några dagar till.

Men jagar Päivi på förlossningen för att få fler sovdoser så jag kan orka mig igenom dagarna när man får sova ordentligt på nätterna när man har ont iallafall.

Jag håller med mums, skönt med lite svalare dag. Men verkar inte bli så stor skillnad när vi har ca 30 grader inne iallafall. Tur att vi sover i källaren

Skuggspel har inte varit inne på ett tag nu, kanske föder tvillingar??
    Happy: Hoppas du är på förlossningen nu!

• angeni

Mums: Inge vidare med urinvägsinfektion. Har nu ätit 2 kurer själv men det har inte släppt. Nu funderar de på om symptomen inte alls har med urinvägsinfektion att göra.
    Hoppas antibiotikan hjälper och att du får vila lite för Leon.

Mara: Jobbigt att det inte fungerar som det ska med amningen. Hoppas det kommer igång ordentligt snart. Du har ju trots allt en stor grabb och då är de ju en aningen matglada.

Plogen: Ursh, hoppas det inte alls blir lika jobbigt som förra gången! Hoppas det går över fortare denna gången och att du slipper fler mjölkstockningar

Skuggspel: Hoppas dina 30 dagar kvar flyter på fort. Men de små kanske väljer att titta ut lite tidigare än dess. Går allt bra med killen hemma och magen?

Här händer det inte så mkt. Var till förlossning och hämta mer sovdoser. Ska ringa på tisdag om det inte hänt något alls innan dess och får då bedömning på onsdag istället för att vänta tills efter den helgen. Är det fortfarande omoget då blir det nog snitt.
    Får se vad som händer. Många dagar kvar men känns skönt att kunna räkna ner iallafall. Om jag inte får något svar då så har jag max 16 dagar kvar idag så det minskar!

• angeni

Hoppas happy är på BB nu

Värkar igår men hände inget mer. Tog sovdos och inga värkar idag. Så min kropp är envis. Den vill inte alls ha ut ungen. BF+6 idag. Seg väntan.

Idag åker familjen till Örebro för lite shopping och slippa tänka på förlossning. Hoppas allt är bra med er andra!

• angeni

Har ni några problem med att logga in här? För mig fungerar det inte alls... Jag får försöka ett antal gånger och sedan klicka på glömt lösenord och byta innan det fungerar... Konstigt.

• angeni

Nu är vi bara 2 kvar som ska få bebis och jag känner just nu att jag kommer vara sist då tvillingar har en viss tendens att komma tidigare. Avundsjuk är jag på alla som redan fått sina små.

Här finns inga tecken på att det skulle vara något pågång.... Vaknade av värk inatt kl 3 men det försvann lika fort igen. Så jävla drygt.

BF+7 idag... Enda positiva är att bebis sparkar som bara den och det är ingen tvekan om att han lever där inne.

Grattis Happy till pojken Väldigt många pojkar i denna gruppen.

• angeni

Skuggspel: Har du såna skenor för händerna? Det tyckte jag hjälpte förra graviditeten trots att jag inte hade karpaltunnelsyndrom.

Här är det BF+8 och ingen bebis alls som vill ut.. Så segt nu med denna väntan. Orkar fan inte snart längre. I natt tänkte jag nästan ringa till förlossningen och grina lite så ont hade jag efter jag varit på toa. När jag har varit upp och kissat inatt så har värken kommit molande och när jag ligger i sängen eskalerar det något fruktansvärt och håller i sig ett par minuter. Så himla ont gör det. Kan ju inte ta några tabletter mot det heller och de påstår ju att det ska ha gått över nu eftersom jag har ätit 2 antibiotikakurer....
    Kan man gnälla lite på förlossningen så de gör en ytterligare kontroll?

Känns som man är förstföderska alla gånger om. Man har ingen aning om slempropp eller något annat alls. Om vattnet går det är väl det enda jag kan koppla samman med en förlossning Väldigt opåläst med andra ord. Värkarna jag har då och då litar jag inte fem öre på.

Jolins: Fy vad läskigt och de är väldigt duktiga på att dumförklara en på sjukvårdsrådgivningen. Och även på vårdcefntralen. Vi har ju fått tillsägelse att vi måste åka in varje gång Lina har hög feber utan någon synbar orsak. Och då ringde jag till VC på skärtorsdagen så vi skulle slippa åka in till barnakuten istället under helgen. Så jag skulle lämna urinprov på henne då. Och de ville ju inte alls det egentligen man får gnälla sig till saker här.
    Skönt iallafall att Frida mår bättre. Förresten så sa de inte till oss hur ofta jag var tvungen att amma Lina när vi fick henne förra året.. Och det är inget fel att ge ersättning! Huvudsaken är att föräldrar och barn mår bra!

Verkar vara många som har problem med amning här. Jag är lite nervös inför det. Då det inte fungerade alls med Lina. Vad man kan göra denna gången för att det ska fungera. Men kämpa tänker jag göra
    Men har ersättning hemma på lager om det behövs!

Svar på tråden bf-juni västerås