• angeni

bf-juni västerås

Klockar värkar på värktimer nu. Någon som har någon aning om hur länge värkarna ska sitta i för att ge någon effekt?

Har värkar som sitter ca 45 sekunder och med ca 3 minuters mellanrum. Har ju bara haft förvärkar hittills som inte alls gjort någon nytta..

• angeni
    MaraFara skrev 2010-06-12 19:57:42 följande:
    Vill dom inte helst att dom ska vara minst 1 min långa? Själv har jag precis dragit en alkoholfri öl, så nu kommer det dra igång för mig bara för att jag ska komma in till förlossningen och stinka öl, vilket resulterar i en barnavårdsutredning Glad
    Men då har man något att gå efter

Hoppas det drar igång för oss båda och att vi träffas där inne med våra små grabbar nu då

Säkert är det något pågång bara för jag lät sambon ta starköl ikväll. Aja bara att köra själv haha
  • angeni

Bara fy vad värkarna gör ont. Känns som magen ska explodera under värkarna och sedan känner man verkligen hur livmodern slappnar av och känns som den minskar.. Aja ska ta varm dusch nu

• angeni
    MaraFara skrev 2010-06-13 10:19:28 följande:
    Här går jag fortfarande omkring och försöker att inte känna efter, men det är ju inte så lätt.. BF +3, och nu börjar känslan komma att det aldrig blir ngt barn här.. Rent logiskt så vet jag ju att det blir det förr eller senare, men känslan av att det fan aldrig drar igång, mer än lite oregelbundet, gör mig snart helt galen..

Har ju min tid till spec-MVC som just nu är min enda livlina känns det som.. Så det enda jag tänker på är att försöka stå ut till på tisdag iallafall, i första skedet.. Har så ont så jag vet snart inte vart jag tar vägen, och jag bävar för nätterna som är värst samtidigt som jag längtar efter dom eftersom jag iallafall slipper känna allt elände under ngn timme när jag sover..
    Låter inte alls något vidare. Hoppas verkligen det vill komma igång. Men din bebis verkar inte förstå att han nu skulle må bättre och ha en mer välmående mamma om han ville komma på utsidan av magen istället.
  • angeni

Här blir det nog ingen bebis.. Värkarna avtog som vanligt. Får se vad som händer idag. Ska egentligen hämta lilltjejen hos mormor och morfar men vet inte om vi vågar ifall det drar igång med värkar igen.

• angeni

Värst vad dött det var här, ligger alla på BB?

Hoppas alla haft en underbar helg. Nu börjar vi få ordning i källaren Skönt att ha ett projekt avslutat!

• angeni

Skuggspel: Detta är riktigt jobbigt med dessa värkar. Men får se vad som händer nu framöver. Hoppas att det ger med sig. Annnars blir det besök in till förlossningen och sedan att de får ge mig något smärtlindrande så jag slipper få så ont i kroppen flera dagar efteråt i onödan.

MArafara: Håller tummarna att det går bra för dig imorogon!

• angeni

Bezilia: Skönt att ni ringde igen och tjatade. Så att ni fick komma in. Känns skönt att veta att de tar hand om er och att flickan mår bättre nu. Låter som ett väldigt ovanligt fel. Ta hand om varandra nu och vi alla håller tummarna för att Tove kryar på sig och att ni snart får komma hem med erat hjärta!
    Men det är alla föräldrars mardröm som ni går igenom, man står helt maktlös och kan inte göra något alls.
    Massa kramar från oss!

Här händer det inte mycket. Vi håller på att renovera för fullt och det går framåt. Lina är en väldigt snäll unge, sover fram till 10 då vi väcker henne och sedan sover hon många timmar på dagen. Undrar om vi har en nattuggla som leker i sängen när vi sover?

Hoppas allt är bra med er andra

Mums: Skönt att det inte var någon fara med blodtrycket. Har själv haft sjuk huvudvärk men igår låg trycket på 120/75 så det känns bra. Var in en extrakontroll till barnmorskan.

• angeni

Då fick man samtal av barnmorskan idag då. Jag lämnade urinprov den 9 när vi var där för jag har värkar när jag kissar. Urinstickan var helt ren men hon skickade urinprov på odling iallafall. Tur var väl det. Odling visade på bakterier i urinen så nu blir det att knapra tabletter i en vecka. Skönt när det väl är över.

Värkar idag men då kan värkarna ha att göra med urinvägsinfektionen så hoppas att de slutar när tabletterna gjort sitt om det beror på det. Då lär man vara mer utvilad när förlossning sätter igång.

Idag har vi haft målare här som grundat alla väggar vita samt taken i kök och hall... Och nu stinker det förjävligt. Så känns ganska skönt att veta att vi bor i källaren alla Där är det luktfritt!
    Gräsmattan är klippt, tog någon timme extra kändes det som eftersom det var jag som klippte. 9 dagar kvar till beräknat. Tänk att det kan vara så stor skillnad på graviditet och graviditet. Förra gången låg jag däckad och orkade ingenting. Denna gången orkar jag mer. Och ändå säger de att andra gången om det är tätt emellan blir värre... Hmm håller inte riktigt med...

Håller med om att det borde komma fler bebisar nu. Marafara har varit tyst och hon hade väl igångsättning igår så antar att hon har fått sin Melvin och hoppas att igångsättningen lyckades så det inte blev snitt

Grattis Perni till flickan Känns som jag glömt att säga det.

Fredag är födelsedag, något tips på vad man ska laga för middag med ett väldigt rörigt kök? Vore kul med något att fira lite iallafall. Men blir bara jag och maken och Lina.,

• angeni

Jolinsfaster: Förra gången blev jag inlagd pga högt blodtryck samt förhöjt urat. Du kommer nog bli inlagd för tätare kontroller om det blir värre.
    Hoppas att det går ner med vila. Blodtrycket kan ändra sig från dag till dag. Därav dagstäta kontroller! Skönt att de håller koll på dej.

Marafara: Grattis till Melvin! Shit vilken stor gosse du fick. Dock antar jag att vår med kommer väga över 4. Men tror inte att vi kommer i närheten. Men visst det beror ju på hur många dagar man går över.

Svar på tråden bf-juni västerås