• angeni

bf-juni västerås

Vi hade en nappflaska till en början och sedan en liten "shaker" med tättslutade lock som vi ställde all mjölk i som jag pumpade ur. Vi gav dock ersättning för amning fungerade inte.
    Men jag pumpade i ca 2 veckor för att ge så mycket bröstmjölk som möjligt men det kom inte så mycket varje gång inte.

• angeni

Jaha, då har födelsedagen passerat med intensiva värkar som sedan klingade av efter 5 timmar... Blä!! Jag bryter ihop snart.

Idag har vi barnledigt och hundledigt så idag blir det att måla om altanen. Inga värkar i syn alls.. Kommer självklart gå över tiden massor känns det som. Men men skit samma.

Enda dryga var att igår så satt värkarna i över minuten allihopa och gjorde riktigt ont. Undrar då hur ont det kommer göra när det väl är dags:-S

• angeni

Bezilia: Skönt att höra att allt går bra för er hemma Att amning fungerar igen är ju super!

• angeni

Jag börjar bli riktigt deprimerad nu...

Värkar på 20 timmar sammanlagt som inte gjort någon nytta alls sedan förra helgen. Samma status på livmodertapp och har ej öppnat mig något trots att värkarna gör fruktansvärt ont och sitter i över minuten.... Jag orkar inte mer.
    Känner att historien upprepar sig. 14 timmar värkar utan att jag öppnade mig mer än en cm...
    Fick sovdos inatt iallafall och sovit hyffsat. Ont överallt idag.
    Blir lite avundsjuk på Jolins Jag vill med att mitt vatten ska gå.. Så det händer något. Men nu verkar inte min kropp alls fatta att det ska ut en bebis alls...

Jag kommer inte orka en förlossning psykiskt känner jag just nu, då alla dessa värkar tar livet av mig psykiskt. SLitas mellan hopp och förtvivlan Så nu önskar man bara att de på spece hade varit mer bemötliga och gett mig mitt önskade snitt

Håller tummarna för Jolins att bebis kommer snart samt att det går bra för dig Mums! Hoppas ju såklart att jag med finnns på förlossningen då, men det lär ju aldrig hända.

• angeni

Jolins: De säger att det är bara att vänta och att man kan gå ett par dagar såhär. Men jag har ju redan gått en vecka... Hade samma status på livmodertapp som förra lördagen som jag hade igår... Segt är det.

Status på livmodertapp är 2 cm och bakåtriktad, öppen för fingret men inre modermunnen går inte alls att nå. Så det är väldigt omoget. Så en igångsättning är inte ens att diskutera. Nu vill jag ha ett snitt! Innan jag bryter ihop totalt. Jag som ändå hade landat i en tanke om en vaginal förlossning. Nu går inte tankarna att få ihop till något positivt alls då jag känner paniken komma över att ha lika ont som förra gången och inte att det gör någon nytta...

Jolins: Håller tummarna att det kommer igång av sig själv! Mycket bättre än igångsättning. Men skönt att veta att det finns ett slut på det hela. Hur ligger blodtrycket?

• angeni

Lady: Lina tog bara powernaps på dagen när hon var så liten. Bara korta stunder max 15 minuter. Hoppas denna vill sova mer. Kände samma problem att man hann knappt duscha för bara tänka tanken så vaknade hon:-P

Här händer det ingenting iallafall. Bokat tid hos barnmorskan imorgon för lite samtal gällande förlossning då jag börjar få panik inför detta vilket inte alls känns bra. Hoppas bara att hon kan hjälpa mig få till ett samtal med specen. Eller om jag hamnar hos Klara igen det vet jag inte. Men något måste de göra för nu kommer tårarna så fort jag ens tänker på en förlossning. Läskigt. Trodde inte man kunde bli så påverkad inför något. Men det känns verkligen som min kropp inte alls fattar vad den ska göra med värkarna

• angeni

Håller tummarna för Jolins att hennes igångsättning går mycket bättre än min tidigare

Sedan grattis till Mums att du nu kan ligga och snusa bebis!

• angeni

Mums: Päivi har jag med haft kontakt med. Har tänkt fråga efter henne när det var dags att föda, då hon vet all historia. Fick iallafall tid till barnmorskan imorgon. Och då ska jag bara ha en tid till specen. Mamma är beredd att följa med då jag känner inte att jag kan tala för mig själv..
    Snopet att få åka hem igen, men du har ju ditt snitt iallafall som tur är jag önskar jag med hade ett.. Hoppas det går bättre imorgon!

Inga värkar men däremot mensvärk i rygg och mage. Men skönt ändå. Då värkarna gör så ont när de kommer.

Bezilia: Skönt att allt såg bra ut med lilla Tove!

• angeni

Skuggspel: Förra förlossningen var igångsättning och det slutade med att jag bara öppnade mig en cm på 14 timmars värkarbete, trots att de tog hål på hinnorna samt att de satte värkstimulerande dropp.

Snart tid hos barnmorskan. Får se hur det går. Ska iallafall prata lite med henne.

Hoppas Jolins får bättre igångsättning än jag fick och att Mums nu har fått blivit snittad idag istället för att få åka hem!

• angeni

Nu har jag varit nere hos barnmorskan och hon är så underbar att prata med. Kändes mycket bättre efter så nu ska jag kontakta Päivi på Klara för att få till ett samtal på specen för hon tyckte att jag hade haft det jobbigt nu ett tag så självklart tyckte hon att jag skulle kunna få igång en diskution med specen gällande en plan, antingen snitt eller att de gör kontroller samt att jag får tabletter så jag slipper värkarna och koll så jag slipper gå för länge.

Vi får se vad som händer. Idag är det ont i rygg och mage igen. Blä!

Ringde till förlossningen för att söka Päivi och där var det massor av patienter! Hoppas många av er är inne och föder och att era förlossningar går bra

Svar på tråden bf-juni västerås