• angeni

bf-juni västerås

Vi kan tyvärr inte heller komma på måndag då jag med har vilden hemma. Som nu är förpassad till sängen att sova förhoppningsvis då hon bara var olydig. Hon har sovit på dagis men inte tillräckligt. Hoppas hon somnar en stund till.

Har varit till Örebro idag och bytit en doppresent, vi fick ett par tofflor men de var ju på tok för små. Men vi fick inte tag på något utan det blev att min kompis ska sticka kläder till honom istället, jag var med och välade mönstret.
    Kommer bli jättesnyggt

• angeni

Jolins: Låt henne äta som hon vill, eftersom hon verkar äta mer när hon väl vill äta så får hon i sig det hon behöver iallafall.
    Lina åt aldrig 200 åt gången utan jag tror vi blandade 120 i den åldern eller 150.
    Hon sov tidigt hela nätter så det var sällan vi behövde gå upp för att mata henne nattetid.

• angeni

Skuggspel: Vi hänger gärna med på :) Har ju en väldigt rastlös 1,5 åring

• angeni

Nu när vi äntligen renoverat klart tänkte vi bjuda in till fika hos oss :)

Måndagen den18 oktober eller fredagen den 23 kl 11 bägge dagar

Eftersom att vi bor i hallsta så är det buss eller bil som gäller. Ni kan säkert samåka flera stycken så behöver det inte bli så många bilar

Stora syskon är välkommna de med då Lina är hemma från dagis på måndag och fredagar.

• angeni

Jag får uppdatera lite

Fredagen den 22 oktober bjuds det på fika i Hallstahammar. Måndagen har vi visning på eftermiddagen så då är det lika bra att ha en lugn dag

Alla är välkomna med stora samt små!

Marafara: Tack för uppdateringen ;) Man blir lite dagvild när man är hemma med mammadagar hehe

• angeni

hippy: Det låter inte som någon vidare natt där hemma hos er inte. Här har vi haft en febrig Lina med 39,1 igår och idag ingen feber alls.. hmm konstigt.
    Patrick höll på att bajsa ner hela tvättstugan men vi han precis dit med en tvättlapp i all hast så vi klarade att inte få något utanför blöjan.
    Skönt att Sam äntligen bajsat då kanske han kan bli normal igen :) Håller tummarna för det.

Shia: Hoppas det löser sig. Mycket som hänt för er på den senaste tiden men någon gång måste det vända och vi håller tummarna att nu går det åt rätt håll. Massa kramar till er. Ta hand om varandra nu!

Båda bebisar feber inatt, Patrick pga sprutorna fick 38,1 och har bara ätit 2 ggr inatt. Har sovit såå bra synd bara att det är tillfälligt :(

• angeni

Kul att det kommer en del på fika :) Tänkte om man skulle försöka på sig något matigare eftersom det är en bit att åka och ändå lunch tid. Kanske ska göra någon knytisvariant som vi brukar?

Kommer bjuda på gulaschsoppa och kanske gör någon paj med. Gulschsoppan är kvar sedan dopet och vore skönt att bli av med lite grann ur frysen :) Om någon är allergisk mot något som är vanligt i matlagning så skrik till :)

Kommer maila adressen till er alla som behöver den!

• angeni

Hej tänkte bara fråga lite då detta är nytt för oss
    Patrick ammar ju vilket inte lina gjorde. Det vanliga var att det gick ca en vecka mellan bajsningarna. men nu de senaste dagarna har han bajsat bortåt 10 ggr per dag.  Är det något han reagerar på eller är det bara normalt ?

Nihao : Hoppas han går upp ordentligt nu när du flaskmatar lite extra.

Bezilia: Häftigt med tand på Tove! Så kul när det händer något nytt!

Mums: Hoppas maken blir frisk snart! Inge kul när de är sjuka.

Här har vi en Patrick som har feber, 38,1 fortfarande. Borde väl vara efter sprutorna i måndags.
    Lina är hängig men ingen feber, vet inte alls vad det är för fel alls. Kanske dags att dra sig iväg till läkaren för att kolla så det inte är något för hon håller gärna för öronen. Vet inte det är för att hon lärt sig att det är roligt eller om det gör ont..

• angeni

Sussi : vi verkar vara flera som haft en jobbig natt. Patrick har snuttat med ca 20 minuters mellanrum hela natten så jag känner mig helt död. Skulle behöva sova ett par timmar känner jag men samma sömnmönster nu med

Syskon är välkomna att komma på fikat de med eftersom vi är fler som har barnen hemma den dagen :)

vi hade med tänkt åka till Vallby men orken finns inte alls idag. Får hoppas det finns någon annan dag  istället :)

• angeni

catzz: Nej alla är inte junibebisar, en del är födda i maj och även juli.

Det är många nya som kommit så känn dig lika välkommen hit som de har känt sig. Vi ska ha fika hemma hos mig den 22/10 kl 11 du är välkommen att komma och träffa oss då.

• angeni

Kul att vi blir ett redigt gäng :) Alltid lika roligt. Jag tänkte vi kör väl någon form av knytis då jag helt plötsligt blev av med alla soppa sedan dopet då min far skulle ha med det upp till jakten. Tänkte baka någon paj men det blir ju inte så mkt mat så vi kan väl göra som vi brukar. När alla tar med något blir det tillslut ganska mkt och mättande ändå :)

Nu har vi bestämt att vi ska sluta amma. Efter vår helvetesnatt med mkt uppvak kom ännu en sådan natt. Men han äter inte uten bara snuttar och nappen duger inte.. Så nu blir det flaska och sedan kämpa på med buffning i rumpan och napp, det fungerade inatt iallafall ett par gånger.

• angeni

Catzz: Önskar man bodde i ett slott så man slapp trängas. Men finns det hjärterum finns det stjärterum :)Du är väldigt välkommen att komma på fikat!

• angeni

shia : Det är ju sjukt att ni måste vänta så länge på vidare undersökningar, har ni ringt och försökt trycka på dem lite?
    Skönt att allt går bra med Victor där uppe! Så kul att höra att han sover längre pass :)

• angeni

Ellan021: Känner igen det där med bil som bara kostar pengar att ha. Vi hade en audi i nästan 2 år som inte gjorde något annat än att ha de konstigaste felen efter varandra. Bilfirman vi lämnade in den på frågade sambon häromdagen om bilen gick bra eftersom de inte sett oss där på länge, då blir man generad Men vi bytte den mot en V70 och har hittills inga fel alls!
    Skönt att ni blev av med den!

Här håller vi på och röjer inför visning på måndag, hoppas att måndagen är dagen då det händer. Någon annan förälskar sig i vårt hus!

Har vairt lite sjuka här men friska idag men för att inte smitta någon så stannade vi hemma från ett dop idag, och då missade vi deras överraskningsbröllop... Fan också!

• angeni

Absolut ska jag maila dig adressen :)

Ser fram emot fredag, ska bli kul att träffas igen och då får man verkligen inse om man har det bra med ytor eller inte :P Men tror nog det ska gå bra :)

• angeni

Skuggspel: Det är ingen fara! Hoppas de kryar på sig.

Ni andra, det ska bli jättekul att träffas imorgon, var ett tag sedan nu!

• angeni

Tack alla för idag! Var jättetrevligt. kul med många syskon med eftersom det blir roligare för lina då :) Många barn att titta på.

Patrick ligger i babygymmet och har det tråkigt just nu medans mamma sitter vid datorn. Dags att amma lite :)

• angeni
    Lunch / Fika hos Shia onsdag 3:e november kl 11.00 Kaffe

Shia
    Plogen (bröd)
    Cicci10 kladdkaka
    perni pålägg
    Plankan frukt
    Jolinsfaster
    HippYgirl - drickbart
    Angeni - har inte bestämt mig ännu... Ska fundera lite till.
Svar på tråden bf-juni västerås