• angeni

bf-juni västerås

Lille skrutten - hoppas att ni får det bättre med Felix snart. Såg hur du höll på. Du är stark som orkar. Jag som hade ett jättesnällt första barn med inge magknip alls tycker att Patrick kan vara jättejobbig då han är tokgnölig och oftast inge nöjd men det har blivit bättre.

Här spenderades söndagsnatten på vanliga akuten. Sambon och Patrick ramlade i trappen när vi skulle gå och sova. Micke liksom slängde Patrick mot trappen för att inte han skulle ramla och slå i klinkergolvet.  Och eftersom att han är så liten så fick han komma in på kontroll. Micke fick vara kvar hemma trots bruten tå eftersom Lina sov. Jag och Patrick kom väl in vid  kvar i 2 och kom inte därifrån förrän 4. Att man ska få sitta och vänta i nästan 2 timmar på en läkare är ju patetiskt! Nu klarade han sig med bara skrubbsår i huvudet men tänk om han hade haft en blödning? Vad hade inte då kunnat hänt på de 2 timmarna.. Läskigt. Var inte mkt folk på akuten heller. Hörde typ inga människor alls där och tomt i väntrummet.
    Patrick var otroligt svår inatt. Han var väldigt övertrött och totalt chockad av upplevelsen samt säkert förvånad att vi inte var hemma i sängen. Ville snutta och vaggas hela tiden. Var så sjukt trött när vi väl kom hem och i säng inatt vid 5 så jag trodde inte jag skulle orka upp idag. Det gjorde vi inte heller förrän halv tolv. Tack snälla dotter.
    Lina sa inte ett ljud förrän vi gick upp och satt bara och lekte i sängen.

Så nu har sambon en lila mittentå på foten samt att Patrick har en kompress på huvudet för att såret ska läka mer. Men tur i oturen så fick Patrick inte mer skador än ett skrubbsår, kunde ha gått så mkt värre...

Imorgon dagisinskolning. Hoppas ni har det trevligt på fikat imorgon:) 

Nu hoppas jag vi får huset sålt så jag slipper den där läskiga trappen...  vi har trillat 4 gånger nu. Jag två och han två. En gång med Patrick.

• angeni

Jolins: Prova att erbjuda lite mer ersättning de andra målen istället. Lina var så att ibland ville hon äta mer och ibland mindre. Så prova dig fram. Går hon fortfarande upp i vikt bra så gå lite på känsla. Det är ingen ide att truga i dem maten utan bättre att ge lite extra när de är hungriga. Nu har ni  det lite svårare än vad vi hade då vår dotter gärna åt. MEn visst fanns det de gångerna man fick kasta hälften. Så vid 9,45 målet blanda 100 och ge och sedan äter hon inte upp allt så har du inte slösat så mkt. Vill hon ha mer, ja då är det lätt att fixa

Patrick är en riktig gnällspik. Idag har han bara varit nöjd 5 m inuter efter han har ammat och när han väl sover... Blä det är tufft nu när maken har börjat jobba idag.

• angeni

Plogen: Vi bytte till sittdel väldigt tidigt, säkert mellan 3-4 månader med Lina för hon skrek sig annars igenom promenaderna, hon ville inte alls ligga och titta på mamma utan ville se världen

Hippy: Hoppas han sover längre snart

• angeni

Hippy: håller tummarna för att ungarna somnar om.

Här är det jag som är ensam vaken, eller ja maken som gör sig redo för jobbet, vilket inte alls känns någon höjdare. Har så ont i ansiktet så jag tror jag ska smälla av... Alvedon+ipren ingen nytta alls än så länge..

• angeni

Shia: Dunderfökyld och det har satt sig på bihålorna i vänster sida av ansiktet. Inte kul alls...

Är det bebisdag på torsdag eller får alla åldrar vara med?

• angeni

Okej då kanske vi inte kan komma, eftersom Lina har varit borta från dagis idag och blir det imorgon med så kanske de cp-ar så vi får inskolning ons-tors med.
    Blä! Men hon ska isåfall vara mellan -10-11,45 men blir tråkigt att inte få vara med länge.. Hoppas hon kan vara längre på dagis. Men annars blir det på fredag

• angeni

Vi har Pampers nr 3 och det läcker inte heller. Vi har aldrig bytt på nätterna om det inte har varit bajsblöjor. Dock är den så full att man nästan kan knocka någon med den på morgonen. haha. Patrick ammar gärna varannan till var tredje timme natten igenom. Bytte aldrig på Lina heller.

Ni som har problem med att det läcker, har ni provat en större storlek på natten? Kan ju vara så att det behövs på nätterna.

Förkylningen vill inte släppa här fortfarande.. Det känns jättejobbigt men det är bara att stå ut. Hoppas bara rösten blir normal till lördag då vi har dop då.

Lina ska gå heldag på torsdag så vi följer med till Vallby

• angeni

Happy: Hur gick det när du importerade din P&t? Vad kostade det? funderar starkt på en sådan, då våran vagn är super på alla sätt men väger bly... Orkar knappt lyfta den i och ur bilen.

Vi hänger på till vallby imorgon. Hoppas vi ses imorgon.

Skuggspel: Vad har du för vagn till tvillingarna? Hittade du något på önsta?

• angeni

Bezilia:  Försöker ni med flaska när Tove är hungrig eller mellan måltider?
    Patrick vägrar flaska mellan måltider men när han väl är hungrig går det bra. Men tekniken fungerar nite alls något vidare bra, spiller jättemkt bredvid

• angeni

Shia: Jag tror man kan få recept från BVC för mjölkfri ersättning och då få den billigare. Men är inte säker. Men värt att kolla upp?

Svar på tråden bf-juni västerås