• angeni

bf-juni västerås

Synd att ni valde kl 11 imorgon, annars hade jag kunnat följa med.

Mums: Med huset går det ganska bra. Sambon har ringt mäklaren idag och det är tydligen rätt tid föra tt sälja så nu måste vi bli klara Med hund...ja... Han har flyttat då vi var tvungna att ta hem vår Enzo. Han har bott hos mina föräldrar och de ska nu flytta så dit de ska flytta har de ingen hundgård så då fick vi ta hem honom. Ludde har flyttat till en jättemysig och trevlig tant utanför stockholm, vars hanhund av samma ras dog i somras. Tror han kommer trivas där jättebra då de promenerar 4 gånger per dag och har landställe uppåt.
    Så nu har vi Enzo som är 3 år istället. Går utmärkt Inga problem där inte, men så har vi ju haft honom till han var 2 med Så han kan sin lydnad

Jolins: Hon sa såhär: "Kroppen är en klok varelse, när den är redo kommer du att bli gravid" Där var det inget gnäll alls gällande att ha barnen tätt. Utan mer att det blir av när kroppen är redo och läkt efter förra graviditeten. Livmodern såg jättefin ut när de snittade mig denna gången så det har inte varit någon fara med den under denna graviditeten.

Jag kan peppa alla till att knalla mer Jag provade ett par byxor jag inte haft på 2 år!! Och jag kunde ha dem Överlyckllig. Hade dem innan jag blev gravid med Lina.

• angeni

Jag kommer nog bli utskrattad här men jag har inte facebook Så jag stannar gärna kvar här och pratar

Vi följer med en dag då det är för alla barn. Dock är det ingen dag denna veckan som fungerar med Linas inskolningstider.

Återbesök på nästa fredag till BM för efterkontroll. Ska bli intressant och läsa förlossningspapprena Undrar hur mkt morfin de tryckte i mig egentligen.

• angeni

Hippy: Det låter inte som någon höjdare.

Här är det renovering samt dagisinskolning. Jag har totalt tappat motivationen att renovera nu.. Får ingen fritid alls. Lina på dagis på dagarna man är med en timme varje dag. Upp på morgonen stressa dit, stressa hem för att renovera Patrick blir lidande. Men han är ganska nöjd ändå. Sitter i babysitter och skrattar och har sig. Sover osv...
    Renoverar tills kvällen kommer då ska man vara glad om man hinner duscha innan man ska sova. Sedan amma nätterna igenom. Jag är trött!!
    Funderar även på att ge ersättning istället för att få försöka få sova mer på nätterna. Sambon ligger ju bara och snarkar medans jag ammar. Vissa gånger har jag emd somnat.
    Lina har kommit in i trots och samtidigt 2 tänder på väg upp så maten blir lidande. Blä för att vara småbarnsförälder just nu.

Sambon börjar nästa vecka... Hur ska detta gå till?

Kan tänka mig att följa med till öppna förskolan nästa vecka om det blir tisdag, onsdag eller torsdag mellan 9-14 då Lina är på dagis däremellan

• angeni

Nästa vecka följer jag gärna med när Lina är på dagis. Håller på att bryta ihop på att vara hemma. Vet inte alls hur jag ska klara ett år till....
    Sambon börjar ju på universitetet på måndag och jag känner bara mig deprimerad över det(kanske lite hormoner i omlopp??)
    Det var ju jag som skulle plugga.. Allt känns fel. Det är honom vi köper dator till osv.. Jag får allt vackert stå ut med bajsblöjor och spyor ett år till Lite deprimerande tanke. Enda positiva i dagen just nu är att Patrick äntligen börjat att le och skratta lite grann. Det förgyller verkligen min dag..
    Tårarna är inte alls långt bort och man får kämpa hela tiden.

Vi bråkade imorse och jag började gråta. Gick in till Lina för hon var vaken och satte mig med henne i knät och grät. Och hon tittar på mig och nästan börjar gråta själv och lägger huvudet mot mitt huvud för att trösta mamma.. De är så söta och så mysiga ungar! Kan inte fatta själv men det kändes verkligen som hon förstod att mamma var ledsen och då ska man krama om henne och trösta henne

Kan ingen skriva en lista på vilken förskola det blir i nästa vecka samt tider då jag inte har någon koll på vad som finns utanför hallsta

• angeni

Fika hos Lady B 6/9 kl 11.30

Lady B
    Plogen
    Jolinsfaster
    (Skuggspel)
    (HippYgirl)
    Shia
    Perni (kommer vid 12)
    Happy73
    Angeni

Här har vi varit till tunapark idag och shoppat lite kläder Kändes dom det behövdes nu efter graviditeten. Så köpte en kavaj att ha på dopet i oktober och sedan lite annat smått och gott. Kunde ha shoppat för mer tusenlappar känner jag Men får ta en dag i sthlm istället. Mer utbud:)

Happy: skönt att någon kunde hjälpa dig samt att du hittade någon som var öppen!

Skuggspel skönt att höra att du fått någon natt som gått lite bättre än de andra:)

• angeni

Ska bli kul att komma imorgon:) Skönt att komma hemifrån. Här börjar det hända saker. Men dock rullar räkningarna in lika snabbt Men det är ju så det är med hantverkare.

Har fått ett nu nästan helt fungerande kök! Saknar fortfarande en kökslucka och ett skåp under ugnen men gardiner är på plats och möbler och nästan alla lister.

Hallmöbler ska kollas på idag.. Annars är hallen nästan klar med lister och allt!

Utsidan har vi målat allt. Men en sida är kvar att måla en gång till och gud vad komplimanger vi fått att det blir så fint med det röda istället för blå/gråa Då känns det kul att man gjort det valet rätt.

Dop den 2/10 här så får försöka baka. Tänkte bjuda på mat, något förslag då det blir ganska många??
    Förslag hittills är Pastasallad eller kanske pajer?

• angeni

Ursh här har jag en grinig son... Han har ammat hela natten med 30 minuters mellanrum känns det som och hela dagen idag har det varit grinigt och ätit massor. Jag orkar inte längre Får ingen sömn alls så det är svårt att orka ta hand om en trotsig ettåring och en gnällig bebis. Nu har sambon även bestämt sig för att börja jobba igen så nu tänker jag sluta amma så jag kan få lite avlastning de timmar han kommer vara hemma på dygnet.

Hur gör man när man ska sluta amma? Tänkte så jag inte får mjölkstockning... Vad ni har berättat så låtar inte det som någon höjdare...

Lina har inte varit på något höjdarhumör de senaste dagarna. Tänder på g, tror det är 3 stycken. Så inte så konsigt med andra ord.

Ni med dagisbarn? Vad blir det för kläder nu i höst? eller ja alla ni med äldre barn. Vet inte alls vad vi ska köpa för kläder till Lina..

• angeni

Lady vi ställer in vi med. Då vi inte har sovit mkt inatt heller då patrick gärna ammar hela nätterna igenom. Vi gav ersättning inatt i hopp om att han skulle vilja sova lite längre men nej då det ska matas ofta. Det svåra är att hålla sig vaken vid amningarna går inge vidare här.

Hoppas ni får det trevligt idag

Någon som vill fika senare i veckan på stan hakar jag gärna på

• angeni

Vi har en vind och vattenavstötande overall från pop som vi köpte förra året för vi skulle till fjällen med lina. Den kommer patrick få använda i höst sedan har vi även en grå lite tjockare overall från hm som han får aha med.

Åkpåse i fleece har vi med som kommer vara i vagnen. Det är en djungel - overaller och hur man ska klä vagnen. Man får testa vad man själv är nöjd med.

Svar på tråden bf-juni västerås