• angeni

bf-juni västerås

BF+9 och ingen bebis i sikte.
    Däremot känns det som man flyter bort idag. Ursh vad varmt det är och inne är det nästan varmare än ute.. Blä.

Hoppas ni har det bra i värmen och att era små klarar värmen bra!

• angeni

Vi badade lina med i liten pool förra året så hon fick svalka sig. Sedan var det naket i skuggan som gällde. På det svala gräset.

• angeni

Nu vill jag med fika med bebis!!!!  Jag blir tokig på detta.

Har fått undersökningar av och till sedan vecka 38. Fortfarande samma status. Livmodertapp 1-1,5 cm och öppen för fingret och inre modermunnen går inte att nå.... Så segt. 11 dagar över tiden idag och har inga förhoppningar att detta kommer igång.
    Fick undersökning igår och det var samma omoget status fortfarande. Känns ganska hopplöst just nu.
    Var in till förlossningen igår då jag har så ont i ryggen och magen efter jag kissat och det tog bra lång tid innan läkaren uppfattade det som att det var efter och inte medans jag kissar. iallafall vet de inte vad det beror på men antagligen försvinner det när ungen är ute. Ja men ta ut ungen då!!!!
    Men läkaren vi hade på förlossningen igår var väldigt skeptisk till löftet jag fått från Päivi att om inget hänt idag att jag skulle få bedömning på onsdag. Hon sa bara att många föder i vecka 42+0. Ja men det har ju varit samma status i 3 veckor nu, ingen förändring och jag har redan gått över 11 dagar. Jag orkar inte vänta mer...
    Men tillslut så gick hon med på att låta den dealen stå kvar, men vad fan vad kan 2 dagar göra för skillnad. Tårarna bara sprutade när vi gick från förlossningen igår..

Har inget hänt tills i eftermiddag så ska jag ringa och få en tid för bedömning imorgon och är det fortfarande omoget så hoppas jag beslut om snitt tas. jag orkar inte gå fler dagar nu eftersom min kropp inte alls verkar fatta.

Hinnsvepning förra veckan utan reslutat, gav ingen effekt alls...

Dock blev jag lite orolig på förlossningen när vi var in. Pojkens hjärtljud låg nästan hela tiden mellan 160-180 och mestadels över 170. Men fick ingen förklaring till varför riktigt. Mer än att han verkar må bra där inne, men jag tycker det låg alldeles för högt...
    Ska fråga om det idag igen när jag ringer.

Är lite avundsjuk på er andra som får mysa med era små. Dock känner jag att nu får ungen komma så vi kan fly denna värme. Vi drar nog upp till Tänndalen när ungen kommit. Då det är svalare där

• angeni
    MaraFara skrev 2010-07-06 11:23:48 följande:
    Har oxå varit å köpt Minifom idag.. Inte för att han skriker så mycket, men han är lite stökig å bökig.. Kan ju vara värt att testa.. men hon på apoteket höll på att smälla av när hon fick reda på att jag inte konsulterat med BVC först.. Ursäkta, men jag tycker jag kan ta beslut själv utan att behöva prata med BVC först.. Är så trött på BVC-hysterin..
    Vi köpte med minifom utan att prata med bvc. Men där vi köpte verkade det inte riktigt som att folk brydde sig så mkt som tur är.
  • angeni

Nu har jag äntligen fått min efterlängtade snittid..

Var inne på bedömning idag och det är fortfarande totalt omoget, 12 dagar över tiden. Plus att bebis viktuppskattades till 4,6 kg... Ingen liten bebis som synes.

Läkaren frågade mig rakt ut hur jag ville göra, snitt eller vaginalt. Jag sa det bästa sättet. _Just nu vill jag bara ha ut ungen och inte vänta för länge.
    Läkaren rekommenderade snitt, då bebis är så stor och det är totalt omoget så skulle en vaginal förlossning antagligen bli jobbigare än det är värt. Så jag jublade idag istället för att gråta när jag gick därifrån.

Imorgon kl 07,00 ska vi vara på sjukhuset igen. Känns så skönt att se ett slut på detta lidande.
    Fan att jag inte krigade mer för mitt snitt tidigare, då hade jag haft min bebis här redan

Skuggspel: Blir det några bebisar för dig?

Ha det bra alla och imorgon får jag antagligen äntligen snusa på bebis jag med

• angeni

Nu är vi äntligen hemma med gossen

Snittad i torsdags kl 09,50 föddes han. Blev kvar alldeles för många timmar på uppvaket. Skulle få komma ner till avdelningen kl 12 men precis innan började jag må illa, blodtrycket föll samt kallsvettades och när BB-barnmorska kom och klämde på magen så kom det jättemkt blod. Alldeles för mkt för att jag skulle få komma ner till avdelningen.
    Personal från förlossningen tillkallades och det pratades om något dropp för att få livmodern att dra ihop sig då dne inte gjorde det.
    Vid 14 skulle jag få komma ner igen, men precis samma sak hände. Personal från förlossning tillkallades igen och då blev det beslut om cynotex tror ja.. tabletter som man får i rumpan. Fy fan vad det gjorde ont!

Ingenting hände livmodern ville inte dra ihop sig ordentligt och massa blod kom när de klämde på magen. Ultraljud gjordes och det visade på att det fanns blod kvar inne i livmodern. Massa tryck på magen och massage och 3 mediciner till som ska göra så livmodern drog ihop sig.
    De värsta värkarna jag har haft i hela mitt liv. Trodde jag skulle bryta ihop. Jag skrek och grät om vartannat, alla andra på uppvaket var knäpptysta i jämfört med mig.
    Vid 18 bad jag om att maken skulle få komma upp till uppvaket då jag inte sett dem sedan snittet men jag hade fått pratat med honom i telen en gång för att förklara läget. Han visste ju inget där han satt ensam på BB med gossen.
    Nytt ultraljud togs och det visade kvar lite blod nedanför livmodern och nu började den dra ihop sig. Så de kom upp till uppvaket jag fick amma lite och sedan fick vi äntligen komma ner till BB vid 19,30 efter 4 mediciner för att få livmodern att dra ihop sig och 4 påsar blod.

dock nu mår jag oförskämt bra! tog mig själv utan assistans upp ur sängen 24 timmar efter operationen. kunde aldrig tro det innan. sist var jag helt död. Så det var helt klart värt de eftervärkarna från helvetet.

Gossen vägde 4575 gram och var 54 cm lång när han föddes! Han hade gått ner till 3965 tills idag så han fick ersättning på BB, har ammat varannan timme hela bb vistelsen så brösten är jätteömma men har återbesök imorgon för att se så han har gått upp då han minskade mer än 10%.

Igår så kom min favoritläkare från specen in, Björn Carlsson. Snorkig som vanligt sa han mest att ja du var omogen och blev snittad så vi höll vad vi lovade. Fan vad jag hatar honom som pesten! Höll på att kräkas när han klev in i rummet samt om blickar kunde ha dödat genom telefonen hade min mor varit död idag.

Annars har allt gått bra!

Hoppas allt är bra med er andra och era små! Nu ska vi vila upp oss innan nästa busunge kommer hem, hon har precis börjat gå själv mer och mer har vi sett

• angeni

5 maj : HippYgirl - Sam 50cm, 3295g
    5 maj: lady of Baqueta - Frank 52cm, 3420g
    26 maj: vikh - Filip 50cm, 3335g
    1 juni: Bezilia - Tove 49cm, 3130g
    4 juni: Plogen- en dotter 51 cm, 3755 g
    6 juni: Nihao - Erik 50cm, 2978g
    7 juni: Shia - Viktor,51cm, 3506g
    9 juni: perni80 - Lexie, 51cm, 4340g
    15 juni: MaraFara - Melvin, 55 cm, 4750g
    23 juni: Jolinsfaster - Frida, 48 cm, 3245 g
    24 juni: Sussi - pojk, fortfarande namnlös, 51 cm, 4310
    30 juni: Happy73 - pojk, 53 cm, 4195 g
    8 juli: Angeni - pojk, 54 cm, 4575g

Ni som inte fyllt i listan kan gärna göra det Jag skrev i Happy men  ser att Mums inte fyllt i. Vore kul att se listan komplett snart

Här är pojken namnlös många om budet.

• angeni

shia: jag är så avundsjuk. Jag vill åka upp till fjällstugan. Men eftersom jag inte får bära så blir det svårt. Då vi måste vända ner båten i sjön för att ro över till stugan. Men jag vill bort från denna värme nu!

Här börjar man må bättre och jag klarade mig även själv ur vår säng Ska tillbaka och väga bebis idag på BB.

Hunden fick vi hem igår men Lina är kvar hos mormor och morfar. Allt går bra med hund och bebis. Så skönt än så länge iallafall. Han har väl vant sig med barnskrik nu så han reagerar inte alls på pojken.

Hippy: Jag förstår att ingen vill gå upp. skulle inte jag heller vilja

• angeni

5 maj : HippYgirl - Sam 50cm, 3295g
    5 maj: lady of Baqueta - Frank 52cm, 3420g
    26 maj: vikh - Filip 50cm, 3335g
    1 juni: Bezilia - Tove 49cm, 3130g
    4 juni: Plogen- en dotter 51 cm, 3755 g
    6 juni: Nihao - Erik 50cm, 2978g
    7 juni: Shia - Viktor,51cm, 3506g
    9 juni: perni80 - Lexie, 51cm, 4340g
    15 juni: MaraFara - Melvin, 55 cm, 4750g
    22 juni: MumsMaräng- Leon, 49 cm, 2920g
    23 juni: Jolinsfaster - Frida, 48 cm, 3245 g
    24 juni: Sussi - pojk, fortfarande namnlös, 51 cm, 4310
    30 juni: Happy73 - pojk, 53 cm, 4195 g
    8 juli: Angeni - Patrick, 54 cm, 4575g

Gossen har nu fått ett namn: Patrick.
    Han har även målat ner vårt tvättstugegolv samt pappa med bajs. Såg väldigt roligt ut.. haha

Här håller vi på att koka upp i värmen, hund, bebis och jag. Sambon och Lina klarar värmen ganska bra.
    Lina kommer hem på tisdag eller onsdag men vi åkte och hälsade på henne idag. Skönt att se henne

Svar på tråden bf-juni västerås