bf-juni västerås
Happy: Gud, vad tråkigt!
Jag som hade hoppats att du redan var på förlossningen. Hoppas det kommer igång snart så du kan stötta din vän! Det kommer betyda mycket för henne.
Happy: Gud, vad tråkigt!
Jag som hade hoppats att du redan var på förlossningen. Hoppas det kommer igång snart så du kan stötta din vän! Det kommer betyda mycket för henne.
Nu har jag varit i kontakt med Klara. Fick då hjälp att få hämta 2 sovdoser på förlossningen så vi slipper åka in varje gång jag har värkar. Och så ska hon ringa på torsdag kväll och höra hur det går. Sedan kanske det blir kontroll på måndag. Då är det BF+ 3 men det lär inte hända något innan så det känns okej.
Några värkar idag men annars ganska lugnt, däremot extremt dryg mensvärk som inte vill ge med sig, både idag och igår.
Plogen: Skönt att det börjar släppa. Låter inte alls något vidare att ha haft ont så länge.
Happy: Hoppas att det händer något för dig snart! Vore skönt att slippa gå och vänta så länge till.
Här var gårdagen jobbig med värkar och jag tog en sovdos till kvällen. Än så länge lugnt och skönt! Passar på att njuta medans man kan:)
Men nu börjar samtalen gällande har du fått någon bebis ännu? Jag hör väl för sjutton av mig när bebis har kommit.... Hoppas inte fler ringer nu då kommer jag inte svara.
Midsommarafton kommer att firas i sura hos min far och hans sambo. Blev lite förvånade när vi blev överbjudna men vi har nära hem om det händer något eller om Lina inte orkar längre.
BM 11,30 ska prata med henne då det smärtar fortfarande i ryggen när jag kissar trots antibiotika och värkarna finns kvar. Så då kan vi undanröja att det hade med urinvägsinfektion att göra iallafall.
Vilken soppa det är att ha kontakt med vården..haha!!! Det är bara för skrattretande. Men vad som är ännu mer skrattretande är att Päivi som svarade när jag ringde till förlossningen skrattade när läkaren hade hänvisat mig till dem.
Kort och sammanfattat. Har ätit antibiotika i 7 dagar mot UVI. Fortfarande ont i ryggen som värk efter jag kissat trots avslutad antibiotika kur. BM skickade mail till läkaren som skrev ut antibiotika för att ringa mig och när hon ringde så sa hon att jag skulle kontakta förlossningen istället då hon inte längre var säker på att det hade med UVI att göra. Då ringer jag förlossningen och Päivi skrattar då lite i bakgrunden när hon får höra att de hänvisat mig dit.
Tur att man är van
Annars så kämpar vi på. Väldigt dött här. Men det kan jag förstå. Alla njuter av sina små denna fina sommardag. Känns snart som det är bara jag kvar. 1 dag kvar till beräknat men det lär ju knappast hända något.
Mensvärk som moler på inget vettigare än så.
Hoppas ni andra har en väldigt mysig dag i solen eller att ni föder barn
Päivi ringde just upp, blir ny antibiotika kur. De tror att den jag fick är resistent med de bakterierna jag hade. Hmm.. Borde man inte tänkt på detta innan medicinering?
Mums: Skönt att lilla leon kommit.
Konstigt att de inte vill ge morfin, det fick jag ju förra året efter snittet...
Happy: Hoppas det kommer igång snart! Seg väntan har vi framöver oss.
Dagen D här och så klart som vi misstänkte innan så kommer det inte vilja ut någon bebis idag inte. Men det gör inget för idag vill jag verkligen inte ha någon bebis.
Min lillebror fyller 20 år idag och ska ha världens fest hos hemma hos mamma( han bor fortfarande hemma).
Har då ingen lust att lämna Lina och Ludde där om det skulle sätta igång. Så hoppas på lugn kväll men har inte förväntat mig något annat.
Ny antibiotikakur. Ska äta 3 tabletter 5 gånger om dagen. Fy vad avundsjuk jag är på er som redan fått. Men visste redan innan att jag skulle vara sist ut. Och inte kommer jag få någon liten bebis heller. Blir lätt en på 4,5 känns det som.
Trevlig midsommar alla
Grattis till Jolins
Kul med fler flickor. Vet ju redan att vi får en pojke
När sjutton han ska behaga titta ut är nästa fundering. Kommer väl aldrig bli. så känns det nu iallafall.
BF+1 idag och det är ingenting och jag förväntar mig att få gå dessa 3 veckor över tiden. Allt annat blir jag förvånad över. Kommer försöka ha tät kontakt med Päivi på Klara för att de får ta beslut om att göra något åt situationen om det fortfarande är omoget väldigt länge. Lät som det var diskuterbart iallafall.
Midsommar igår var lugn och sansad
Så skönt ändå lagom firade när man är höggravid. Alla säger jag får vänta minst en vecka till då magen inte sjunkit och det har den verkligen inte gjort. Så jag tror på dem. Har aldrig trott på någon som sagt att jag skulle få tidigiare.
Marafara: Fy vad dryg den där killen och hans ex verkar. Men jag fattar inte, har de gjort slut nu? Har väl missat massor på fikat säkert. Väntade inte de också barn?
Det är ju som sagt inte dig han försummar det är ju Melvin så egentligen är det ju han som ska ha alla ursäkter. Det är konstigt att fotboll kan vara mer intressant än sitt eget barn. Jag fattar inte hur han kan behandla er så.
Kramar till er och hoppas det blir bättre.
Jolins: Tråkigt att igångsättningen inte fungerade som det skulle. Hoppades på att det skulle gå utmärkt för dig! Men det är bra tur att de kan ta till akutsnitt innan det är försent.
Men de verkar ha blivit hårdare på det med, för på mig tog de inga prover på bebis. Bara tittade på hjärtljuden och sedan så togs beslut. Men skönt att flickan mår bra nu!
Mums: Lider med dig gällande amning, känns som vårt försök kommer nog hamna där med. Jag hade jätteonda bröst förra gången och det blev ju inge bättre.. Såriga bröstvårtor fast Lina hade rätt tag enligt BB. Hoppas det blir bättre och att du snart känner dig som en ny människa!
Happy73, Sussi: Undrar om ni föder barn nu..
Snart är det bara jag och Skuggspel kvar och hon väntar ju tvillingar så det kan ju komma när som helst. Jag lär få barn sist
haha
Sussi81: Grattis till pojken:) Skönt att det är över nu!
Som sagt nu är det snart bara Skuggspel och jag kvar. Alla andra snusar små söta bebisar!
Lady: håller med om att idag är en väldigt tråkig dag. Inget som har öppet. Vi har dock en massa städning att göra eftersom vi ska lägga golv i nästa vecka. Så ska bort med all papp och dammsuga efter målaren
Skönt att ha saker att göra!
Hoppas ni alla andra får en trevlig fortsättning på midsommarhelgen!